Velkommen gjest ( Logg inn | Registrer deg )
![]() ![]() |
3 Feb 2010, 10:19
|
|
|
Nytt medlem ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 42 Ble medlem: January-26-2007 Fra: Vest Agder Medlemsnummer: 10,109 Mine Kjøretøy: Jeep Wrangler 4,0-94 mod Ex Jeep Wrangler 4,0-95 mod Ex Mercedes G-wagen Ex Jeep Wrangler 4,0-94 mod |
Hører en velkjent kneppelyd når jeg svinger, og regner vel med det er kryssa som må byttes.
Har skjønt det sånn at det er en jobb som er fullt mulig å gjøre selv, men det frister lite å ut å skru i dette været. Så da lurer jeg på følgende: - Er det noe fare å kjøre med bilen frem til våren som den er nå? - Hva tror dere pris kommer på hvis man setter den inn på verksted? Dette innlegget er endret av Rune77: 11 Feb 2010, 09:35 |
|
|
|
| 20 | |
3 Feb 2010, 13:16
|
|
|
Skogens Konge ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 1,434 Ble medlem: January-31-2004 Fra: Hurum Medlemsnummer: 1,836 Mine Kjøretøy: Cherokee XJ -94 4,7L Hesco stroker med "alt" og en UniChip. 3". 31" MT/R. TeraFlex Disc Brake Kit. Detroit Truetrack foran. Detroit Locker bak. |
Du kan nok kjøre en stund med dårlige kryss, men hold øye med dem. Kjører du for lenge kan jo mer enn bare kryssa havarere og da blir det mer som må byttes.
Verkstedpriser varierer mye. Spør om pris et sted de har peiling på slike jobber. Selv bruker jeg Bækken Offroadservice som er både dyktig, kjapp og rimelig Dette innlegget er endret av Buhund: 3 Feb 2010, 13:17 -------------------- Stopper bare for tog og elefanter !
|
|
|
|
| 20 | |
3 Feb 2010, 23:26
|
|
|
Offroad-wannabe ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 99 Ble medlem: June-6-2008 Fra: Biri Medlemsnummer: 13,914 Mine Kjøretøy: Usa importert 91 mod xj Jeep Cherokee 4.0 ho ltd Fransk utslett av typen 95 mod citroen xm 2.1td |
Pass på å få skikkelige folk til å se på det ja, jeg fikk et dårlig verksted til å se over kryssene mine, og de sa det gikk fint å kjøre med den, noe de ikke burde sagt da begge kryss var totalt utslitte, og det resulterte i kast i bremseskiver foran samt utslitt glidefoing i caliper + mye annet småsnacks.
Dyr lærdom, skal ikke bruke det verkstedet lenger selv om de er billige. |
|
|
|
| 20 | |
4 Feb 2010, 19:36
|
|
|
Offroad-wannabe ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 99 Ble medlem: November-8-2008 Medlemsnummer: 15,346 Mine Kjøretøy: Cherokee -95 Camaro -79 |
Hører en velkjent kneppelyd når jeg svinger, og regner vel med det er kryssa som må byttes. Har skjønt det sånn at det er en jobb som er fullt mulig å gjøre selv, men det frister lite å ut å skru i dette været. Så da lurer jeg på følgende: - Er det noe fare å kjøre med bilen frem til våren som den er nå? - Hva tror dere pris kommer på hvis man setter den inn på verksted? Er ikke noe hokus pokus, tar deg omtrent 3 timer med kaffi og det hele Olav |
|
|
|
| 20 | |
5 Feb 2010, 09:24
|
|
|
Nytt medlem ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 42 Ble medlem: January-26-2007 Fra: Vest Agder Medlemsnummer: 10,109 Mine Kjøretøy: Jeep Wrangler 4,0-94 mod Ex Jeep Wrangler 4,0-95 mod Ex Mercedes G-wagen Ex Jeep Wrangler 4,0-94 mod |
Er ikke noe hokus pokus, tar deg omtrent 3 timer med kaffi og det hele Olav Nei er ikke så redd får å prøve meg på den jobben, men det frister lite i 8 minus og stiv kuling, så derfor ønsker jeg å vente til våren. (og hvis jeg skulle gå på en smell så har jeg en mc jeg kan bruke til og fra jobb |
|
|
|
| 20 | |
6 Feb 2010, 23:11
|
|
![]() Skogens Konge ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 1,147 Ble medlem: December-10-2003 Medlemsnummer: 1,492 Garasje: ![]() Mine Kjøretøy: 2000mod Jeep Wrangler TJ 2.5 2005 Subaru Forester Turbo 2009 Berlingo 1977 Ford F-150 Ranger Klubb: Jeep Club Norway |
I verste fall så ryker stikkakslingene først og i ytterste konsekvens så drar du med deg calipperne og navet.
Jeg hadde ikke brukt bilen med slitne kryss. De har en slite kurve som er jevn til å begynne med, men så eskalerer det voldsomt før det sier bang. Bang = dyrt! Jeg brukte like lang tid på å bytte et kryss utenfor hytta på Rena under landstreffet til JCN som Tarje brukte på å steke egg og bacon!! Fikk hjelp av Steffen og vi har begge byttet noen kryss opp igjennom årene, men det burde ikke ta mer en 1 time for en som aldri har gjort det før. Krysset koster en 300,- men venter du til BANG og allt går til helvete, så koster det deg ihvertfal 6000,- og en helg med jobb.... -------------------- |
|
|
|
| 20 | |
7 Feb 2010, 10:25
|
|
|
I verste fall så ryker stikkakslingene først og i ytterste konsekvens så drar du med deg calipperne og navet. Jeg hadde ikke brukt bilen med slitne kryss. De har en slite kurve som er jevn til å begynne med, men så eskalerer det voldsomt før det sier bang. Bang = dyrt! Jeg brukte like lang tid på å bytte et kryss utenfor hytta på Rena under landstreffet til JCN som Tarje brukte på å steke egg og bacon!! Fikk hjelp av Steffen og vi har begge byttet noen kryss opp igjennom årene, men det burde ikke ta mer en 1 time for en som aldri har gjort det før. Krysset koster en 300,- men venter du til BANG og allt går til helvete, så koster det deg ihvertfal 6000,- og en helg med jobb.... Ser den. Får vel bite i det sure eple å prøve meg på dette. Takker for gode svar |
|
|
|
| 20 | |
9 Feb 2010, 20:55
|
|
|
Ser den. Får vel bite i det sure eple å prøve meg på dette. Takker for gode svar Fikk en til å se litt på dette i dag og han ble litt i tvil om det var kryss. Beskrivelse: keppelyden er foran, uavhengi av om jeg har firehjulestrekk på eller ikke. Den kommer selv om bilen står i fri og triller eller jeg kjører. Høres dette kjent ut |
|
|
|
| 20 | |
9 Feb 2010, 21:32
|
|
![]() Offroader ![]() ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 306 Ble medlem: August-16-2005 Fra: Kristiansand Medlemsnummer: 5,813 Mine Kjøretøy: Jeep Wrangler TJ 33" Trxus, 4"procomp, 1"BL alt godkjennt og skrevet i vognkortet:) Klubb: Kristiansand offroad klubb og Jeepclubnorway |
Syns fortsatt det høres ut som kryss jeg. Stikkakslene snurrer uannsett om du kjører i 4x4, om bilen er i fri eller ikke.
Jeg hadde ringt norsk offroad teknikk og bestillt kryss med engang. Hvis du ikke vil skru selv hadde jeg holdt meg langt vekk fra G- bil i Kristiansand, sykt dyre på arbeid og deler! Å bytte kryss er felt rep som du burde lære deg først som sist. Ikke vanskelig, men det er seff ikke veldig kos og skru i 15 kalde. -------------------- Se min garasje HER
|
|
|
|
| 20 | |
11 Feb 2010, 09:16
|
|
|
Syns fortsatt det høres ut som kryss jeg. Stikkakslene snurrer uannsett om du kjører i 4x4, om bilen er i fri eller ikke. Jeg hadde ringt norsk offroad teknikk og bestillt kryss med engang. Hvis du ikke vil skru selv hadde jeg holdt meg langt vekk fra G- bil i Kristiansand, sykt dyre på arbeid og deler! Å bytte kryss er felt rep som du burde lære deg først som sist. Ikke vanskelig, men det er seff ikke veldig kos og skru i 15 kalde. Er det noen som har størrelsen på disse kryssene. Det er en 94 mod Wrangler. Passer kryss fra andre modeller? (lokale deleshappa hadde noen på ca 30mm til cherokee) |
|
|
|
| 20 | |
11 Feb 2010, 14:23
|
|
|
Offroad-wannabe ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 99 Ble medlem: June-6-2008 Fra: Biri Medlemsnummer: 13,914 Mine Kjøretøy: Usa importert 91 mod xj Jeep Cherokee 4.0 ho ltd Fransk utslett av typen 95 mod citroen xm 2.1td |
Kryss på 30 mm er til cherokee med abs, har du ikke det så er de 27 mm hvis jeg husker korrekt.
Men ta å kontrollmål kryssene dine i alle retninger, eneste måten du er sikker på at du får riktige kryss til din bil. |
|
|
|
| 20 | |
12 Feb 2010, 08:29
|
|
![]() Offroader ![]() ![]() ![]() Gruppe: Medlem Innlegg: 306 Ble medlem: August-16-2005 Fra: Kristiansand Medlemsnummer: 5,813 Mine Kjøretøy: Jeep Wrangler TJ 33" Trxus, 4"procomp, 1"BL alt godkjennt og skrevet i vognkortet:) Klubb: Kristiansand offroad klubb og Jeepclubnorway |
Ring Amund på Bg nor så får du riktige kryss til ok pris.
-------------------- Se min garasje HER
|
|
|
|
| 20 | |
![]() ![]() |
Liknende Emner
| Emnets tittel | Svar | Emne starter | Vist | Siste handling | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
9 | kladang | 175 | i går, 23:59 Siste innlegg av: kladang |
|||
![]() |
0 | Monster Teddy | 23 | 1st September 2010 - 13:29 Siste innlegg av: Monster Teddy |
|||
![]() |
1 | esc_cos | 46 | 28th August 2010 - 11:02 Siste innlegg av: garasje |
|||
Linker til dette emnet
| Side | Dato | Treff |
|---|---|---|
| bytte kryss - Google-søk | 24th March 2010 - 13:39 | 1 |
| skifte kryss jeep cherokee - Google-søk | 27th April 2010 - 09:34 | 1 |
| bytte kryss - Google-søk | 11th May 2010 - 19:08 | 1 |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 3rd September 2010 - 02:18 |