Større dekk på Patrol Y60.
#1
Posted 23 March 2004 - 00:00
Eventuelt bare med å heve...
Steinar
#2
Posted 24 March 2004 - 00:00
der var det iallefall ikke plass til noe bredere.
De satt forresten på 10* 15 Goldline felger. Fyllte ut bredderne helt perfekt.
Mønsteret innom bredderne, dekksida stakk bittelitt utenfor bredderne.
Det så egentlig jævlig porno ut!! Tror ikke det er mer å hente uten å heve noe.
Har et par bilder av bilen, skal legge inn de, kanskje i morgen, hvis jeg husker det.
(angrer egentlig på at jeg solgte den, snufs.....) Y 60 er en kjempebil, men jeg hadde importbil med 2 seter og trengte etterhvert 5,
så da så. Da ble det det nest beste, en 89 160 med 5 seter. Jeg må vel inrømme at det ble et steg tilbake.
Revers er for feiginger!!
Patrol 3.3 TDI 1988
Intercooler
Just. turbotrykk (GIK).
8x15 felger.
32x11.5x15 BFG AT.
Trenger breddere........
#3
Posted 24 March 2004 - 00:00
33x12,5-15 uten skvettlapper
35x12,5-15 med 2'' body + 5'' heving
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
#4
Posted 25 March 2004 - 00:00
og 2" bodylift..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#5
Posted 26 March 2004 - 00:00
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
#6
Posted 26 March 2004 - 00:00
Også kappe av litt av støtfangeren foran, evt. flytte den fram.
Og til sist dreie en spacer som man trer innpå det bakre festet på lenkarmene foran.
En spacer på noe i mellom 10 - 14mm burde gjøre susen.
Selvfølgeli veldi greit å kappe bort litt av rusta i skjermkantene oxo,
men tror man skal slippe det hvis man følger oppskrifta jeg har kommet
fram til...
(god tid til å tenke på løsninger når man tramper rundt bak ku-rompa!)
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#7
Posted 27 March 2004 - 00:00
Får vel prøve meg på 33" først...
Steinar
#8
Posted 27 March 2004 - 00:00
lovlige.
Man kan ikke gå opp mer enn 5% på rulleomkretsen på dekket,
og det tilsvarer vel 32,9" på en y60..
Nå er de fleste 33" ikke 33", men 32 og litt til, men det hjelper ikke
så lenge det står 33" på sia på dekket
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#9
Posted 28 March 2004 - 23:00
Hvordan er det med heving, har noen linker til gode sider som viser framgangs måte ol.
Steinar
#10
Posted 29 March 2004 - 23:00
at bilen kan ha det.
Men hvorvidt du får 33" godkjent uten å heve litt vet jeg ikke.
Jeg monterte Old man emu 2" hevesett i fjor og bilen ble kjempemessig
både på veien og i skogen!
Dette sette er veldi enkelt å montere, og kosta 9060,- inkl moms og
frakt med posten fra drammen.
Sjekk ut www.4x4supply.no så finner du litt om setta.
Jeg har sannsynligvis et sett med 32x11,5x15 BFGoodrich Mudterrain
tilsalgs snart hvis det er interesant..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#11
Posted 29 March 2004 - 23:00
Må man forevise bilen på bt etterpå?
Når det gjelder dekkene må jeg ha meg nye vinterdekk først, har kjørt på Cooper Lifeline i hele vinter 235*75*15 er jo også litt pinglete men men... (fikk dem billig tror jeg betalte 4300.- ferdig på felg.)
De satt faktisk bra forover og sideveis... måtte bare passe på å holde avstand
Tipper det blir Cooper Discovery, har hørt mye bra om dem.
Har noe vibrasjon i framhjulene som jeg må få bort først også... er ikke dekkene, noen tips?
Steinar
#12
Posted 29 March 2004 - 23:00
Men lagra på kingboltene er sånt sjeldent blir skifta, og slites sakte.
Hadde en vanvittig vibrasjon i forhjula i sommer, som kom fra kingbolta! halv centimeter glapp i lagra.
Det blir liggende fukt i de nedre lagra og da går det til hel...e ganske
fort:devil:
Skal ikke ha deg et sett med 215/85/16 nokian hakkapellitta piggdekk på
8x16 ptdakar alufelg da?
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#13
Posted 29 March 2004 - 23:00
casterforinger.
Det følger med TUV papirer til settet, og du bør vise bilen og få
hevinga innskrevet i vogkortet etterpå ja.
men det er egentli en smal sak sålenge dekka ikke over 5%'n
på rulleomkrets.
Jeg fikk godkjent på en halltime på Namsos trafikkstasjon, og der
er de kjent for å være vanskelige...
Jeg ville anbefale light load foran og light eller medium bak, alt ettersom om laster mye, drar mye henger.
Jeg har light foran og medium bak, hadde jeg ikke lasta og dratt
en del så hadde jeg montert light bak også.
Dette hjelper Tor på 4x4supply deg med å velge. KJERNEKAR!!
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#14
Posted 29 March 2004 - 23:00
#15
Posted 29 March 2004 - 23:00
Merker at når jeg rygger med 4x4 og så kjører fram, så "setter" den seg akkurat litt i starten.
Hadde den på forstillings kontroll, men de sa bare at ene hjulageret var litt slakt, men de merker/sjekker kansje ikke det andre...
#16
Posted 29 March 2004 - 23:00
Det er en australsk guru, og bilen har 6" heving og 35" hjul!
Hadde den bare vært min:lol:
De 32" dekka går for 5000,- seipa og kjørt to somre.
Nypris 8500,- + 600 for seipinga...
Men de står på bilen enda og blir ikke solgt før jeg har anskaffet
meg nye...
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#17
Posted 29 March 2004 - 23:00
Hvis det er bare bremseskiva og kallipper'n som beveger seg, er det
hjullager.
Hvis hele knokkelhuset (klompen på enden av axel'n) beveger
seg er det kingboltlager..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#18
Posted 29 March 2004 - 23:00
Vet du sånn ca hva kingbolt lageret kan komme på?
Steinar
#19
Posted 30 March 2004 - 23:00
Helt unødvendig å kjøpe der, får akkurat samme type lager
på hvilken som helst industrivareforetning til ca 200kr...
3de del av prisen....
nummret på lagret er; koyo 30304 AJR
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#20
Posted 30 March 2004 - 23:00
fikk byttet reima i dag, så nå kan jeg kjøre 100.000 til uten å tenke på det
Steinar