Jump to content



Photo

Tahoe bremsewire/kvalitet


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 posts

Posted 14 April 2017 - 09:57

Byttet klosser bak, og benyttet sjansen til å justere parkbrems når jeg først var i området.
Parkbremspedalen gikk i bunn, uten særlig motstand og hlodt bilen kun på flatmark. Vel, som sagt så gjort... Jeg justerte begge sider, og når jeg skulle prøve møtte pedalen motstand halvveis... kjentes stramt og fint ut.. og så... snapp... wire høyreside røyk.
Vel, disse wirene byttet jeg for to år siden og merker jeg blir irritert over dårlig kvalitet. Mer enn to år bør de vel holde, før de ruster opp?
Så poenget, hvordan i all verden kan man finne ut om man får kvalitet eller ikke? Alt lages vel i østen for en billig penge med tilhørnde dårlig kvalitet? Blir litt oppgitt, burde ikke disse være rustfri?
En høy pris, behøver ikke bety bedre kvalitet.. snarere at noen har en solid fortjeneste på crap!
Sukk og stønn, og litt grrrr.... det var dagens frustrasjon

#2 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 posts

Posted 14 April 2017 - 18:39

Det er derfor jeg kun bestiller originale deler (eller bedre) til mine biler fra Rockauto. Halve kostnaden når jeg handler fra statene er jo frakt, så om delen(e) koster 30 eller 50$ så er ikke forskjellen noe å bry seg om med tanke på totalkostnadene.

 

Jeg har inntrykk av når man kjøper slitedeler av Steinar Stolen, amerikanske-bildeler eller andre norske delepushere, får man ofte det som ligger under "economy" hos Rockauto. Man har ikke like god kontroll på hva man kjøper føler jeg...

 

Hva slags merke wire kjøpte du, og hos hvem?


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#3 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 posts

Posted 14 April 2017 - 19:28

Den som røyk nå var fra amerikanske bildeler. De som er bestillt, er bestillt på ebay fra usa. Ser at den ene er dorman og den andre acdelco... Så får vi se om det om et par år blir fra rockauto, men er man sikker på kvalitet derfra da?

Edited by Tahoechase, 14 April 2017 - 19:51.


#4 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 posts

Posted 15 April 2017 - 18:28

Jg byttet begge sider bak, Acdelco fra rockauto og de har holdt ei stund👍 Tror det lønner seg å handle mest Acdelco til disse bilene😎

#5 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 posts

Posted 15 April 2017 - 18:41

Jeg er enig i konklusjonen i denne tråden her, å kjøpe crap på viktige deler er dårlig butikk, jeg måtte bytte ut hele uniten på bensintanken på forige Tahoe som jeg hadde pga bensinlekkasje og kjøpte noe billig rask på Ebay , resultatet var at giveren som angir nivået på tanken sviktet etter ca 3 mnd.
Da var det bare å demontere tanken og kjøpe ny. Samme er det med forhjulsstillings deler, dei ser like ut men billigdelene har ofte dårligere legeringer og har begrenset levetid. Kjøper vi ACdelco,Delphi eller Moog så er en rimelig trygg.

#6 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 posts

Posted 15 April 2017 - 18:55

Tenk på forhjulsstilling / styrings komponenter, dette er kritiske deler hvis svikt/brudd kan gi katastrofale konsekvenser. Hva hender hvis pimanarmen ryker tvert av i 80 km/t ,de kan like gjerne vært laget av gamle oljefat og rullatorer som er omsmeltet og gjenvunnet, vi har absolutt ingen garanti hvilken legeringer som er brukt.

Edited by wellcraft, 15 April 2017 - 18:56.


#7 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 posts

Posted 15 April 2017 - 19:21

Brukte moog pitman, så det bør jo være safe i allefall....
Ellers kan det som sagt være vanskelig å vurdere kvalitet ut fra pris, vet aldri helt hva man får... men som jeg skjønner her kan altså acdelco være kurrant til bilene våre?

#8 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 posts

Posted 15 April 2017 - 20:46

Vi kan være rimelig trygg på merkevarer, de må holde en viss standard og ACdelco er hoffleverandør for GM.

#9 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 posts

Posted 16 April 2017 - 08:08

Hiver meg på denne.. har ikke bytta så mange deler, men alt er kjøpt fra Rock Auto og jeg har holdt meg unna økonomi-seksjonen. Det som har vært bytta så langt holder fortsatt, bremsekalipere, hjullagre div filtre, dempere til bakluka, med mere. Har da kjøpt MOOG, Acdelco, Monroe.

 

Har ellers også lagt merke til at det er noe helt sykt med avanse og marginer ute og går på sjappene som selger deler her i Norge. En sjappe skulle ha 750kr/stykk for "no name" gassdempere til bakluka. Kjøpte Monroe fra RockAuto, landa på 1100kr inkl frakt og mva. 



#10 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 posts

Posted 16 April 2017 - 08:30

Her er to stk Pitmansarm, den øverste koster 8.5 $ og den andre er en Moog HD til 53.50 $.
Dei ser skremmende like ut men det er klart at prisen indikerer store kvalitetsforskjeller under lakken.

Attached Thumbnails

  • IMG_0130.JPG
  • IMG_0131.JPG


#11 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 posts

Posted 27 April 2017 - 21:29

Moog er jo et godt merkenavn, husker det fra jeg var i simulatorbransjen. Ellers kan jo en prisdifferanse også bety at det kun er noen som skummer fet fortjeneste.
Jeg brukte moog pitman på min, ingen slark på disse... enda.
Vel, mine acdelco bremsewire har ankommet (made in china selvsagt). Her ser jeg at det er krympet noe plast på selve wiren så den ikke er bar. Får montere, og pakke det godt inn i fett.. så får man se hvor lenge disse holder :)

Edited by Tahoechase, 27 April 2017 - 21:31.