Gå til innhold



Foto

Nedre berekule venstre Paj gen 3


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 hit

hit

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 09:53

Opplevde at det begynte å knirke i homper og ikke minst fartsdumper og etter hvert begynte det også å komme noen forferdelige lyder når jeg svingte.

 

Tok en tur innom Motorforum Bergen og de mente venstre nedre berekule måtte vere tørr, men pga ferieavvikling kunne de ikke skifte den før om en ukes tid.

 

Da det etter vert ble veldig plagsomt med den lyden(folk snudde seg etter bilen) så måtte noe gjøres.

 

Kjøpte 2 stk 6mm grisnippler borret og gjenget i begge nedre opphengskuler sprøytet inn litt grease og så var det plutselig helt stille. :dribble:

 

Veldig rart at det ikke er grisnippler montert i de originale berekulene når de til og med står opp.

 

Skal bli deilig å kjøre på ferie utn den lyden.doctor.gif.pagespeed.ce.Gesix1IHZE.gif



#2 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 13:59

Ja, det er jo smørenipler "über alles" på eldre Pajeroer, så...
Har nylig byttet oppe og nede på min, der var det ingen (u)lyd, bare en stor slark. Igrunnen ganske overrasket at jeg ikke har merket det noe videre på styringen, kunne flytte hjulet ganske mye når bilen sto på bukk :)


Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.


#3 hit

hit

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 12 July 2017 - 09:54

Måtte bytte oppe høyre på min for et par år siden, men det merket jeg i litt skarpe venstresvinger der jeg kjente at den liksom ga litt etter.

 

Men det var ganske mye slark i den når jeg jekket opp hjulet og grep tak oppe og nede og røsket litt.