Gå til innhold



Foto

Reservehjulsheis 2003 Tahoe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Karmann

Karmann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 16 July 2017 - 16:02

Etter litt om og men fikk jeg tilslutt løsnet en ganske fastrustet skiltholder slik at jeg fikk sving skiltet opp for å komme til mekanismen som senker reservehjulet. Denne heisen er i skikkelig rusten og det sitter en fjær i midten av felgen som har røket. Dette gjør at hjulet beveger seg og lager lyder. Tenkte jeg skulle skifte hele heisen hvis jeg får tak i.

Trodde jeg. Når jeg vipper til side lokket der man skal sveive så sitter det en lås der. Original nøkkel til bilen funker ikke så dette er muligens noe ettermonterte greier?
Noen som kan kaste litt lys over dette?

 

Mvh

Morten



#2 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 16 July 2017 - 16:25

På Avalanchen så passer tenningsnøkkelen i låsen som er der bak i heisemekanismen. 


Edited by chevy1, 16 July 2017 - 16:26.


#3 Karmann

Karmann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 16 July 2017 - 16:52

På Avalanchen så passer tenningsnøkkelen i låsen som er der bak i heisemekanismen. 

 

Det ville jo vært naturlig ja men jeg får ikke min tenningsnøkkel til å passe inn der



#4 Leicamann

Leicamann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 22 July 2017 - 18:35

Hei Karmann

Jeg har en 2001 tahoe. Og der er det tenningsnøkkelen som gjelder. Med mindre det er skiftet tenningslås burde den passe. Prøv å få noe rustløsende olje inn i låsesylynderen.



#5 Karmann

Karmann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 23 July 2017 - 21:12

Hei Karmann

Jeg har en 2001 tahoe. Og der er det tenningsnøkkelen som gjelder. Med mindre det er skiftet tenningslås burde den passe. Prøv å få noe rustløsende olje inn i låsesylynderen.

 

Nøkkelen jeg har passer både i døra og tenningen så jeg antar det er original nøkkel. Virker som jeg ikke får nøkkelen langt nok inn i låsen til på heisen. Har pumpet inn WD40 hver dag i noen dager nå så da slipper det nok taket til slutt.
Da har jeg ihvertfall fått bekreftet at det er riktig nøkkel jeg bruker :)



#6 Leicamann

Leicamann

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 24 July 2017 - 11:34

Sjekket på min her om kvelden , Satte inn nøkkelen og vrir en kvart omdreining til høyre og da kommer låsen ut. Har dynket både låsen og den vinsjemekanismen i diverse olje produkt. Så her fungerer det så nogenlunde.