Gå til innhold



Foto

91 pajero motor i 99 galloper


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Daruu

Daruu

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 28 July 2017 - 15:35

Hei.
Har hatt problemer med vann/topp, se tråden her : http://www.offroad.n...r/#entry1698720
Fikk taki en hel delebil (91mod pajero) til en billig penge så endte med å kjøpe den.
Vurderer å flytte over motoren, de ser veldig like ut, men åssen blir det mtp startsperre feks? Er det noen annet som kan bli problem?
Tenkte å bruke svinghjul, starter, dynamo og evt noe annet som man måtte trenge fra galloper'n.
Eller bør jeg bare kline til med ny kinatopp fra finn?
Tips og innspill tas gjerne imot !
Mvh Daniel

#2 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 28 July 2017 - 16:15

Topp kjøper du vel best hos Millner Offroad.

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.


#3 Daruu

Daruu

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 28 July 2017 - 18:05

Hmm er det bedre enn de som selges feks på finn?
Er det ett sånn her sett da https://www.milnerof...ad-built-up-kit ?

Edited by Daruu, 28 July 2017 - 18:05.


#4 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 28 July 2017 - 18:39

Det tør jeg ikke svare på, men vet flere som har kjøpt hos Millner og har ikke hørt annet enn at det er meget god vare. Har aldri lagt mine klamme fingre på en 2.5, så jeg aner ikke. Det jeg har hørt er at 2.5 egentlig er en god maskin, men at den er sårbar for om kjølesystemet ikke er optimalt (gammel væske, korrosjon m.m), så det er en billig forsikring å flushe og bruke god væske samt f.eks Royal Purple Ice additiv, pluss evt større/ny radiator. Burde være mange her som kan hjelpe deg mer presist enn meg, temaet er diskutert før. Evt kan du legge ut problemstillingen på Facebook på 4x4 offroad gruppen, flere Pajero-helter der og
Ang. Millner så har jeg handlet div annet derfra, og er storlig imponert over hva man får for pengene. Mye har vært originalvare (som filtre til automatkasser), selv om de ikke oppgir merke/produsent. For småkjøp er de dyre på frakt, men på litt større ordre (litt mer enn bare noen filtre, over f.eks tusenlappen) så er de grei på frakt.
Ang å bruke motoren fra en Pajero så tror jeg at startsperre kun sitter i nøkkelen og transponderen ved svitsen. Så lenge de to kjenner hverandre så tror jeg det går bra. Jeg tror og at resten av motoren vil passe, sjekk at det er tilsvarende antall kabler og like plugger og rør. Er det lik girkasse på de to bilene? Samme modell altså, ikke bare like mange gear? Finner vel gear modellnummer på en skiltplate i motorrommet?

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.


#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 28 July 2017 - 20:03

Du kan flytte over ledningsnettet også, da vil du ikke møte på problemer. Noen svært få -91 kom med en mye mindre og mer pinglete gearkasse, da er det mulig du må flytte over svinghjul fra den gamle motoren. Er gearkassene like av utseende er det bare å peise på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 28 July 2017 - 20:06

BTW, ett alternativ er å flytte over toppen fra Pajero-motoren. Da bør den planslipes og trykktestes før montering. Men det finnes to forskjellige topper, og dessverre må du av med begge toppene for å sjekke at stemplene ser like ut. Da passer det over.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#7 Daruu

Daruu

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 01 August 2017 - 18:25

Takk for svarene.

Endte med å selge (nesten gi bort) bilene til en kompis, kan oppdatere når han får ordna det som var gærent om noen er interessert.