Jump to content



Photo

Nå står ikke verden til påske, engang - blast from the past

partypatrol gammel moro patrol lillehammer

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 posts

Posted 05 September 2017 - 22:06

Heia godtfolk.  

Etter en større bod-opprydning kom jeg nesten litt tårevåt ut igjen med en haug med digg offroad-tilbehør klamret mellom fingrene.

Dessverre har eget firma, mangel på mekkeplass og generelt dårlig tid forhindret meg i å forfølge denne flotte lidenskapen i mange år nå.

Bodopprydningen ble en påminnelse om dette og jeg innser at jeg like godt kan selge utstyret jeg har igjen.

 

Når jeg tenker "endel" år tilbake og husker hvordan jeg sommeren jeg gikk inn i militæret i 1998 kjøpte en pent brukt rød-og-sølv 1986 Patrol fra en kar i Gausdal som pekte på en liten skråning utenfor kirka i Follebu og sa "der kunne du kommet opp med den bilen" mens jeg sto i vantro og jattet med er det nesten utrolig å tenke på at jeg 6-7 år senere hadde handlet en drøss med mer eller mindre vraka Patroler og demontert de selv under åpen himmel i all slags vær ved hjelp av håndverktøy, kjøpte og solgte deler, kjørte offroad på treff Sverige rundt, ødela biler, bygde om og modda, solgte og kjøpte, lærte meg å sveise og fabrikere, lakkerte i vaskehallen på en lokal bensinstasjon midt på natta da jeg fikk låne innendørsplass, skreiv her på forumet, kontakta Patrol-eiere i Australia jeg besøkte på backpacking-tur - ja i det hele tatt; holdt det så til de grader gående - ja, det var tider, det!

 

Er det noen som leser dette som har vært med så lenge her at de husker Mr. Partypatrol med den store røde 160'en?  Jeg har fortsatt trofeet merket "3.plass, Norges fineste Nissan 4x4 2005" stående på gjesterommet som et lite minne - det vil jeg for alltid beholde.  En fin tid - alt i alt!
Man finner "meg" som post nr 3 i denne linken:)
http://www.offroad.n...x4-konkurranse/

Vet noen om bilen finnes fortsatt?  Jeg solgte den i en periode da firmaet tok seg opp og tiden rant ut for meg.  Jeg har siden møtt den på landeveien en gang.  Kjæresten min på den tiden trodde jeg hadde tørna, så ivrig jeg ble.

Jeg håper moderatorene tillater at jeg poster link til en av Finn-annonsene mine her.  Ved å klikke videre på profilen min der vil man se resten av det jeg selger ut.

Hvem vet - kanskje jeg returnerer igjen om 10 år?  Det vakte minner å logge seg på offroad.no igjen.  Ønsker de som fremdeles er aktive i denne flotte hobbyen det aller beste her fra Lillehammer.

https://www.finn.no/...9&fks=103782589
 


www.partyfabrikken.no
Kristian W. Johnsen


#2 Dodge

Dodge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 posts

Posted 07 September 2017 - 10:33

Hehe, kult! At man orka å ligge ute å skru så mye før fatter jeg ikke, falt meg ikke inn at en presenning som garasjegulv når jeg skulle sveise framdiffen med pinneapparat kunne være noe problem...
Er ikke helt der lenger kjenner jeg!

Daniel Krüger -

Y61 patrol godkjent m BMW M57 204hk/410nm

Dodge ram W250 crew cab - restaurering m/ motorbytte pågår. Nissan 2.8TD, 4L80E


#3 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 posts

Posted 30 September 2017 - 12:01

Den der kommer jeg på! Sto det ikke partyfabrikken på side dørene?
Vi var på SOT i ø-vik i 2002?
Jeg kjørte mørkegrå y60 som jeg planta godt i myra...

Patrolen din fantes i distriktet her endel år, Namdalen. Kjenner også duden som hadde den😉
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Hans Heimdal
915 97 415
Hans@offroad.no

#4 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 posts

Posted 20 May 2018 - 10:52

Den der kommer jeg på! Sto det ikke partyfabrikken på side dørene?
Vi var på SOT i ø-vik i 2002?
Jeg kjørte mørkegrå y60 som jeg planta godt i myra...

Patrolen din fantes i distriktet her endel år, Namdalen. Kjenner også duden som hadde den

 

Hei Hans.

 

Jeg husker bilen din godt, og du husker tydeligvis også min.  Moro.

 

Ha en fin dag.

 

<script pagespeed_no_defer="" type="text/javascript">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=133218&p=1700379&md5check=7ef47cb72f96f9dcc2d206e73cc0c236&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,ETbg73t6x9I'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>


www.partyfabrikken.no
Kristian W. Johnsen