Hvor langt kan en bil kjøre før den er utslitt?
Started by
svas
, Jul 05 2005 23:00
13 replies to this topic
#1
Posted 05 July 2005 - 23:00
Tenker å kjøpe meg en bruktbil, men vil ikke kjøpe noe som går i stykker med en gang. Har bestemt meg for Yaris. God og trygg å kjøre, og billig i drift. Har funnet en på Finn.no som har gått 100000 km på 3 år, altså litt over 30000 i året. Alt skal være langkjøring. Pendling til og fra Oslo hver dag. Er dette formye for en bil? Har selv planer om å kjøre den 15000km i året.
Alle kommentarer er velkomne.
Alle kommentarer er velkomne.
#2
Posted 07 July 2005 - 23:00
På en 87 mod Nissan Laurel jeg hadde sto det 740 000 på måleren når jeg solgte den. Jeg overtok den når den hadde passert 450 000 som taxi og jeg brukte ikke den bilen pent... Gikk fortsatt bra når jeg solgte den.
Du kan ikke sammenligne en Nissan Laurel med slitestyrken på en annen bil, del er nærmest uslitelig du må skyte sprenge og sage den i 2 og du er fremdeles ikke sikker på om du har drept den. Hadde disse vært laget i rustfritt hadde det vel godt mange slike som taxi enda
Du kan ikke sammenligne en Nissan Laurel med slitestyrken på en annen bil, del er nærmest uslitelig du må skyte sprenge og sage den i 2 og du er fremdeles ikke sikker på om du har drept den. Hadde disse vært laget i rustfritt hadde det vel godt mange slike som taxi enda
#3
Posted 05 July 2005 - 23:00
Vetrinæren i byen har en Passat diesel 1990 modell. Hun kjører rundt i distriktet med den og har kjørt over 606000 km. Forbruket er 0,7 l/m bilen er lettstartet og hun har fulgt servicene.
Tor Einar
Tor Einar
#4
Posted 05 July 2005 - 23:00
På en 87 mod Nissan Laurel jeg hadde sto det 740 000 på måleren når jeg solgte den. Jeg overtok den når den hadde passert 450 000 som taxi og jeg brukte ikke den bilen pent... Gikk fortsatt bra når jeg solgte den. Kjenner en i England som har en Sierra som har gått nesten 2 mill...
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab
#5
Posted 05 July 2005 - 23:00
Kjenner en med en 86 Mercedes W124 300TD med nærmere 950000 km på telleren nå. Litt sliten i lakken men ellers gikk den som bare. Men om dagens biler kommer til å gå så langt det er et helt annet spørsmål. All den elektronikken uff
#6
Posted 05 July 2005 - 23:00
Ok. Nok om gamle biler. Hva med dagens biler, de etter år 2000. 35000km/året, funker det eller er bilen god og slitt da?
#7
Posted 05 July 2005 - 23:00
GEARED....en sierra som nesten er gått 2mil er vel blandt skjedenhetene:)...........
GUNG-HO
GUNG-HO
#9
Posted 05 July 2005 - 23:00
Yaris er en bil med lite feil,anbefales hvis du bare skal kjøre og kjøre og kjøre
skogens lille grønne
BÅNNGASS
skogens lille grønne
BÅNNGASS
#10
Posted 06 July 2005 - 23:00
Følg service og oljeskift så går stort sett alle biler langt
#11
Posted 07 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Tenker å kjøpe meg en bruktbil, men vil ikke kjøpe noe som går i stykker med en gang. Har bestemt meg for Yaris. God og trygg å kjøre, og billig i drift. Har funnet en på Finn.no som har gått 100000 km på 3 år, altså litt over 30000 i året. Alt skal være langkjøring. Pendling til og fra Oslo hver dag. Er dette formye for en bil? Har selv planer om å kjøre den 15000km i året.
Alle kommentarer er velkomne.
Opprinnelig postet av svas
Dette er ikke en trygg bil, jeg hadde en corolla som vi pendlet til Oslo med, en dag kolliderte vi. Min neste bil ble en Audi for å si det sånn............. nå var nok toyotaen billigere i drift, men sikker....det er den ikke. Nå har jeg flyttet til en plass med ett helt annet trafikkbilde og audien kommer snart for salg, til fordel for en Toyota Avensis tror jeg.
Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519
#12
Posted 07 July 2005 - 23:00
EN BIL ER UTSLITT PÅ CA. 100 000 KM , MEN HVIST MAN BYTTER SLITEDELENE ER DET FULT MULIG Å FÅ BILEN TIL Å HOLDE LENGERE , EGENTLIG VILLE DEN VÆRT UTSLITT MYE TIDLIGERE HVIST MAN SÅ PÅ OLJE SOM EN SLITEDEL, ALT SOM BRUKES SLITES ,DET ER VEDLIKEHOLDET SOM AVGJØR HVOR LENGE ELLER HVOR LANGT EN BIL KAN GÅ.
PS CAPS-LOCK ER NO DRITT Å NU GIDD Æ IKKE Å ENDRE DET
PPS. HADDE VÆRT MORSOMT Å KJØPT EN BIL FOR Å SE HVOR LANGT/LENGE DEN GIKK HELT UTEN VEDLIKEHOLD. ALTSÅ BRUKT OPP BILEN FULSTENDIG, ER DET NOEN SOM HAR EN RIK ONKEL DÆR UTE SÅ MAN KAN FÅ SPÅNSA PROSJEKTET.
PS CAPS-LOCK ER NO DRITT Å NU GIDD Æ IKKE Å ENDRE DET
PPS. HADDE VÆRT MORSOMT Å KJØPT EN BIL FOR Å SE HVOR LANGT/LENGE DEN GIKK HELT UTEN VEDLIKEHOLD. ALTSÅ BRUKT OPP BILEN FULSTENDIG, ER DET NOEN SOM HAR EN RIK ONKEL DÆR UTE SÅ MAN KAN FÅ SPÅNSA PROSJEKTET.
#13
Posted 08 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
På en 87 mod Nissan Laurel jeg hadde sto det 740 000 på måleren når jeg solgte den. Jeg overtok den når den hadde passert 450 000 som taxi og jeg brukte ikke den bilen pent... Gikk fortsatt bra når jeg solgte den.
Du kan ikke sammenligne en Nissan Laurel med slitestyrken på en annen bil, del er nærmest uslitelig du må skyte sprenge og sage den i 2 og du er fremdeles ikke sikker på om du har drept den. Hadde disse vært laget i rustfritt hadde det vel godt mange slike som taxi enda
Opprinnelig postet av ready4-runner
Er det samme bilen som Geared beskriver ovenfor?
#14
Posted 08 July 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Er det samme bilen som Geared beskriver ovenfor? Opprinnelig postet av Trondroen
Han har quotet en over, men ikke fått til quotingen.