Gå til innhold



Foto

Trimme Patrol 3,3T


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#1 sf

sf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Har søkt en del i databasen men finner ikke info om hvor justeringsskrue for dieselmengde sitter på en 3,3TD fra 86.

Noen som vet dette og evt har bilde. Jeg har justert ladetrykk til 0,6bar som jeg anser som snill trimming og skulle ønske en halv til 3/4 turn på dieselmengden.

Noen som kan hjelpe?

#2 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Det er denne skruen


JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#3 sf

sf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Hvilken effekt har det å justere på røkbegrenseren, har dette noen hensikt?

#4 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Tidligere turbotrykk.Dreiemomentet kommer litt tidligere.+ mye svartrøyk.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#5 arnsteinovich

arnsteinovich

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 02 May 2006 - 23:00

Hvor får man tak i turbotrykksmåler, og er det kurant å montere, pris?

#6 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 02 May 2006 - 23:00

Torshov bilrekvisita f.eks.Koster fra 300,- og oppover.Enkle å montere.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#7 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 01 May 2006 - 23:00

Turbotrykksmåler måler turbotrykket.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#8 arnsteinovich

arnsteinovich

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 01 May 2006 - 23:00

Hvordan måler jeg turbotrykket, og er det "bare" å skru på staget for å få opp "trøkket"?

#9 sf

sf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

OK, jeg har denne motoren i en båt og kommer over denne siden ved et søk på motortypen. Jeg har ikke behov for mer drag på lave turtall jeg trenger litt mer fra 3-4000rpm. Da får jeg finjustere litt på turbotrykket og gi litt ekstra mat som du anviste på bildet over.

Takk for info!

#10 holtn

holtn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Jeg merket ikke forskjell før jeg justerte skruen bak på pumpa.. Den på midten er nå helt ute.. Ble bedre drag fra bånn.
Sett på kran mellom kompressorhuset og wastegate-klokka.. da kan du justere trykket som du vil:)

#11 sf

sf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Jepp, men jeg trenger litt mer effekt (HK) fra 3000 rpm

#12 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 26 April 2006 - 23:00

Max dreiemoment ligger på 2000 rpm originalt.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#13 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

I tillegg bør det være større eksos og gjerne et filter som slipper inn mere luft.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#14 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Kopi av melding:
Er det noen hensikt å justere noe på stopperen til gasspedalen? Ser den er plombert på min. Likeså den skruen med halvmånen.

______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.

Tor J. Jacobsen
90159317



http://www.offroad.n...e=View&RID=1644

Opprinnelig postet av 1911




Den stoppern er til å begrense max turtallet på Pajero ihvertfall. Etter at verkstedet justerte max turtallet ned på EU testen (4500 rpm), så ble bilen veldig lat. Jeg justerte det selvfølgelig opp igjen biggrin.gif
Kombinert med mer diesel, så blir det bra, mener jeg cool.gif

Jeg har alt i mitt hode, men ingen penger i min lomme

#15 patrolman

patrolman

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 567 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

kall det hva du vil smile.gif
skru med måte,bilen vil gå mye bedre etterpå
trenger ikke å skru på halvmånen i hele tatt.....ohmy.gif

Konditordiesel e best,det vett jo alle

#16 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Er det noen hensikt å justere noe på stopperen til gasspedalen? Ser den er plombert på min. Likeså den skruen med halvmånen.

______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.

Tor J. Jacobsen
90159317



http://www.offroad.n...e=View&RID=1644

#17 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Det er røkbegrenseren som ligger i bakkant.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#18 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Du skal skru den ut,sånn at den halvmånen kommer lenger bakover.2 runder er ikke noe problem.Min er skrudd helt ut.

JAN jan.eggen@loqal.no jan.eggen@afgruppen.no
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET 4X4 garholet@loqal.no http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=86
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039

#19 sf

sf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Takk skal du ha!!

#20 sf

sf

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 25 April 2006 - 23:00

Hei takker for svar, hvilken vei skrur du for å få mer diesel, skrur du skruen tilbake (mot klokka)? og hva er fornuftig mengde uten at det medfører overbelastning på motor? Litt sot ved pådrag kan jeg leve med :-)