Gå til innhold



Foto

motor bytte patrol


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 toma

toma

    toma

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

hva må byttes på ein 160 kort patrol bensin f or og få sett i 3,3td

Tom Arild Slåtto

#2 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

Motorfester er ikke di samme heller.

______________________________________________________________________________
Nissan har orginalt montert stereo.... heter 3,3 Turbo Diesel!!! Elsker lyden.

Tor J. Jacobsen
90159317



http://www.offroad.n...e=View&RID=1644

#3 Hans Olav Thorsberg

Hans Olav Thorsberg

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

Skal du ha 12V anlegg må du få bygd om starteren. Fra 24V til 12V. Eller sette i egen 12V dynamo i tilleg til den originale. Slik som det er gjort på den du har nå. Bortsett fra at den driver kun stereoanlegget. Eller gjorde ihvertfall.

It ain't over till the fat lady sings...

#4 Hans Olav Thorsberg

Hans Olav Thorsberg

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

motor, gear, og alt elektrisk.

It ain't over till the fat lady sings...

#5 toma

toma

    toma

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 01 June 2006 - 23:00

men ikkje noe motor fester i ramma eller noe som må byttes..hadde tenkt og ha 12v anlegg eg da

Tom Arild Slåtto

#6 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 13:08

Drar denne fram igjen. Må det legges opp nye/flere rør til/retur bensin/dieseltanken?

Må motorfestene byttes? Isåfall, er det Bolt-ON eller krever det fabrikering? Har en Kort 160 85 mod på handa, men har ikke tid eller plass her for gjøre jobben. Må vente til våren i såfall...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#7 roger holm

roger holm

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 17:44

jeg har akkurat bygd om en må sveise nye motor fester og gear fester byttr ut mellomaksler eller i mitt tilfelle har jeg spoa og da var det bare og kryss bytte aksler.. bygde om starteren til 12 v og monterte dynamo fra laurell diesel.. monterte 2,5 " eksos 0,7 i ladetrykk og det drar faktisk skinnet av pølsa.. har 38" dekk på den

#8 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 18:05

QUOTE(roger holm @ 30 Jan 2007, 17:44) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har akkurat bygd om en må sveise nye motor fester og gear fester byttr ut mellomaksler eller i mitt tilfelle har jeg spoa og da var det bare og kryss bytte aksler.. bygde om starteren til 12 v og monterte dynamo fra laurell diesel.. monterte 2,5 " eksos 0,7 i ladetrykk og det drar faktisk skinnet av pølsa.. har 38" dekk på den



Hvordan gjorde du med oppmåling av nye fester? Hvilket referansepunkt brukte du? Du sier bytte mellomaksler. Trenger en da akslingene fra en lang-patrol med 3.3 td? Brukte du lang tid på hele ombyggingen? Bilder?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#9 roger holm

roger holm

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 19:07

har ikke bilder fra ommbyggingen men målte meg fram fra en lang med 3,3. mener at motor festene skal flyttes fram 8 cm og gear festene kommer av seg sjøl ca 10 til 15 cm bak de som er der. selve ommbyggingen brukte jeg grovt regnet 3 kvelder på + noen timer etterpå til ( eksos og starter). mellomakslene byttet jeg bare plass på. forran bak og bak forran,,,

#10 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 21:47

3 kvelder +++ hørtes ikke så avskrekkende ut. Men alt skal gjøres... TTT...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#11 twoface

twoface

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 211 Innlegg:

Posted 18 January 2008 - 09:58

Drar opp igjen denne jeg... står nevnt lenger oppe her at akslinger på kort patrol må byttes ved konvertering til 3,3td...

Er det bare å bytte om forran og bak, eller gjelder dette kun biler med SPOA??? evt kan jeg bruke akslingene fra donorbilen som er en lang patrol??

Hvis ingen av disse alternativene stemmer... hvor finner jeg da akslinger som brukes??
Stilpoeng eksisterer ikke i skogen...

#12 Pættis

Pættis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 19 January 2008 - 01:11

QUOTE(twoface @ 18 Jan 2008, 09:58) <{POST_SNAPBACK}>
Drar opp igjen denne jeg... står nevnt lenger oppe her at akslinger på kort patrol må byttes ved konvertering til 3,3td...

Er det bare å bytte om forran og bak, eller gjelder dette kun biler med SPOA??? evt kan jeg bruke akslingene fra donorbilen som er en lang patrol??

Hvis ingen av disse alternativene stemmer... hvor finner jeg da akslinger som brukes??


Er bare å bytte plass på akslingene på den korte du har, da ser du sån ca hvor mye du må flytte kassa bakover. Det er uten spoa..

#13 hellpatrol

hellpatrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 20 January 2008 - 12:39

jeg har bygd om min til diesel og kjører på 12v, my lettere enn å drive med det 24v greine., glødeplugger får du kjøpt på meca i 12v, det legger du opp med rele og egen bryter, funker bra., jeg brukte det gamle ledningsnettet, bruker omkoplingsrele fra mercedes som kopler om til 24v akkurat i startøyeblikket, da slipper du å bruke flere tusen for å bygge om starteren+ at da har du 24v kraft når man starter.

#14 twoface

twoface

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 211 Innlegg:

Posted 21 January 2008 - 20:36

noe slikt jeg hadde tenkt på vedr 12 <--> 24V system... men hvor kjøpte du dette releet og hva var prisen?? har du evt noe delenummer på det??
Stilpoeng eksisterer ikke i skogen...

#15 terra

terra

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 323 Innlegg:

Posted 21 January 2008 - 21:37

Mers rele finner du i 608 under førersete . Bare og ringe en laste bil hugger biggrin.gif
Æresmedlem i Foreningen mot skroting av gamle traktorer.

#16 hellpatrol

hellpatrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 22 January 2008 - 22:08

jeg kjøpte det på hedmark bilsenter., kan sikkert se om jeg finner delenr. rundt 1000 lappen kom det på trur jeg

Edited by hellpatrol, 22 January 2008 - 22:09.


#17 twoface

twoface

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 211 Innlegg:

Posted 22 January 2008 - 22:24

Flott om du kunne finne det ja... å legge det inn her... (om du orker hadde d ikke skadet å få det på pm heller...) tongue.gif
Stilpoeng eksisterer ikke i skogen...