Gå til innhold



Foto

C-Tek ladere


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
21 replies to this topic

#1 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

Noen som har slike i bruk,og kan anbefale de:P Små og hendige som kan fastmonteres og bare plugge i veggen når det passer:D

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 November 2006 - 00:00

Vi selger disse på bilxtra. Ikke for å reklamere for bedriften, men vi har solgt mange av disse XS7000. Jeg kan ikke kommer på noen som er returnert pga. feil. De koster litt, men jeg mener det er vel invisterte penger...

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ


#3 DAHL

DAHL

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

har en slik lader den funke kjempe bra bruke den på bilen traktoren atven og scootern. har den nest største utgaven. med 4 innstilinger kjempe bra lader har bare positive ting og si om denne. tar ikke livet av dyre gele batterier. så løp og kjøp

#4 DAHL

DAHL

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

jepp den e kanon bra. bruker den på optima batteriene mine

#5 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
har en slik lader den funke kjempe bra bruke den på bilen traktoren atven og scootern. har den nest største utgaven. med 4 innstilinger kjempe bra lader har bare positive ting og si om denne. tar ikke livet av dyre gele batterier. så løp og kjøp

Opprinnelig postet av DAHL



Jeg tenkte på Multi XS 7000,er det den du mener?

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

Kjøpte en på bilteme, vedlikeholdsladder. Kostet en 230kr. Fungerer til sitt bruk. En kompis har også testet tilsvarende mye og målt spenning kontinuerlig under ladding. Han sier den er stabil og god. (usikker på hva du mente med fastmontering...) Denne har krokodillekoblinger.

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#7 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

Med fastmontering,mener jeg at den er så liten at du skrur den fast i motorrommet,og kabelsko koblet til batteriene.Så kan du bare plugge i og vedlikeholdslade hele året.Det var bare et eksempel,kan jo være greit å bruke laderen til andre batterier enn kun i èn bil da:blink:

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#8 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 25 November 2006 - 00:00

De er fantastisk bra ladere. Jeg kjøpte et par stykker på jula i sverige i sommer. De kostet 3-400 pr stk. De het ctek safir 90. Disse laderne har 3 moduser:
1. De lader med konstant strøm (3A på min).
2. Deretter går de over til å lade med konstant spenning.
3. Tilslutt går de over i standby modus, som overvåker spenningen på batteriet og kobler inn modus 2 dersom spenningen synker under et visst nivå. Dette gjør at de kan stå tilkoblet hele tiden uten at batteriet koker.

mvh
Torfinn

#9 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 26 November 2006 - 00:00

De er også IP65 sikret slik at de kan ligge ute, selv i regnvær.

Anbefales!!

Roar, Lightfoot Racing

#10 yankee-fan

yankee-fan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Jeg slenger meg på anbefalingen. -Bruker disse på jobb (lystbåtbransjen) Stadig noen opplagsbåter som må lades, og disse laderne er topp!

Tahoe Silverado -94

#11 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 06 December 2006 - 00:00

Noen som har sammenlignet priser da?
Blir innkjøp av en xs 3600 til far nå!

AR


oohh! silly me, again...

#12 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 06 December 2006 - 00:00

NAF har til xs 3600 til kr 595, Bilextra til 598, mange til langt dyrere og en kjenning påstod Møller bil hadde enda billigere. Hadde vært flott om noen har sammenligninger, også den påstanden om møller!

AR

oohh! silly me, again...

#13 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 07 December 2006 - 00:00

Tenkte bare jeg skulle nevne at jeg har en xs 3600. Er veldig godt fornøyd med den.
Jeg har AGM-batteri (Odyssey) i bilen min, og 'vanlige' batteriladere klarte ikke å lede dette batteriet skikkelig. Det klarer C-tek'en!

mvh
HC

#14 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 07 December 2006 - 00:00

Har hørt bra med skryt av disse ja, og det er vel et par tester som også tilsier kvalitetslader!

AR


oohh! silly me, again...

#15 V8 4x4

V8 4x4

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 300 Innlegg:

Posted 07 December 2006 - 00:00

har xs 3600 det er kjempe lader. brukern på alle jeg har, campingvogna, bil`n traktor`n, maxima,
og til og med mine gamle og utladede optima batteri klarte den å puste liv i igjen!

88 chevy subb 6.2 4x4
86 chevy silverado 6.2 4x4
79 cutlass
å div ræl

#16 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Noen som har kjennskap til clas ohlson sin? : Batterilader CTEK, Onyx 7 Amp. 5-trinns helautomatisk, primærswitchet lader for alle 12V blybatterier, 14-225 Ah, maks. 7 A. IP65. Art. nr.34-3655 1 298,00 kr


Spar på vannet.. drikk øl..

#17 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Noen som har kjennskap til clas ohlson sin? : Batterilader CTEK, Onyx 7 Amp. 5-trinns helautomatisk, primærswitchet lader for alle 12V blybatterier, 14-225 Ah, maks. 7 A. IP65. Art. nr.34-3655 1 298,00 kr


Spar på vannet.. drikk øl..

Opprinnelig postet av ktveide



Vil bare minne om ktveides "hjelpsomhet" i godkjent forumet. Vil oppfordre alle som har info til ktveide her avventer til han har slettes sine innlegg i "godkjent etter sfoor" posten i Toyota forumet.

Hjelper ikke du noen, får ikke du heller hjelp ktveide...

Innlegget her slettes etter at du har slettet dine innlegg.

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#18 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Noen som har kjennskap til clas ohlson sin? : Batterilader CTEK, Onyx 7 Amp. 5-trinns helautomatisk, primærswitchet lader for alle 12V blybatterier, 14-225 Ah, maks. 7 A. IP65. Art. nr.34-3655 1 298,00 kr


Spar på vannet.. drikk øl..

Opprinnelig postet av ktveide



Vil bare minne om ktveides "hjelpsomhet" i godkjent forumet. Vil oppfordre alle som har info til ktveide her avventer til han har slettes sine innlegg i "godkjent etter sfoor" posten i Toyota forumet.

Hjelper ikke du noen, får ikke du heller hjelp ktveide...

Innlegget her slettes etter at du har slettet dine innlegg.

selvbygg er velbygg... biggrin.gif


Opprinnelig postet av knixen


Knixen er litt sippette for tiden fordi jeg ikke vil dele godkjenningsmetoden min for hele værden. Hehe Han tror nok at dette forumet bare er til for han selv.. Men nok om det.

Klarer C-TEK laderene å lade omm fra 0volt. Mange elektronikkladere vil jo ikke det.

Spar på vannet.. drikk øl..

#19 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Nei, jeg er faktisk ikke det. Du må bare holde all informasjon for deg selv, jeg mener bare at du ikke trenger å lage et innlegg i en tråd om at "jeg sitter på oppskriften, men den får ikke dere..." Synes det er både arrogant og uhøflig.

Det er mye bedre om du heller lar være å skrive noe, enn å poste slik info. Det er det verste jeg ser. Hadde jeg vært red hadde jeg slettet postene dine i den tråden slik jeg har bedt deg om å gjøre.

Du er sikkert en hyggelig fyr/frøken, no offence men det du skrev der kunne du spart oss alle for.

Jeg tror at forumet er til for meg selv??? Nei, måten du svarte på viste at det faktisk er du som tror at det er til for deg. Jeg laget tråden for felles skapet her!!!



selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#20 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Er en ting med at ktveide har slike tåpelige meninger som han har, det som er synd at det er mange flere som er like egoistiske som dette. Det har seg nå slik at vi er mange hær inne som er mer en glad for å dele den infoen vi har, for å hjelpe andre likesinnede, men om vi begynner å slutte hjelpe i en tråd fordi ktveide stikker innom( eller noen andre som ikke vil hjelpe andre), ja da blir det litt felles avstraffelse.
: Ktveide: du må vel få lov til å ha dine meninger, men jeg er helt enig med knixen, at å skrive noe slik du gjorde er tåpelig og dumt. Veldig offtopic dette, sorry.

Kom med info om ctek dere!!!!!!!!

Vi får "prøve" å være med andre som vi vil de skal være med oss(e vist et gammelt jungelord eller no sånt)

AR

oohh! silly me, again...