
Godkjente biler etter sfoor?
#1
Posted 29 November 2006 - 00:00
Hvilken bil det er, hvilke modifikasjoner som er gjort, hva som er godkjent og evt regnr.
Jeg (og sikkert andre) trenger litt info i forhold til godkjenning av min bil. Samt å kunne dokumentere at andre har fått godkjent lignende modifikasjoner vil gjøre prosessen lettere for oss alle.
(Legger inn denne tråden i de fleste merketråder for å skape info til alle.)
#2
Posted 10 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Så på bruker profilen til denne ktveide. Han jobber vel ikke på BT selv?
Opprinnelig postet av Absolut Offroad
Der har vi nok svaret,han godkjenner alt selv,og skriver ut vognkort:D:mellow:
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
Opprinnelig postet av Bøen
jepp. bukken og havresekken. er vel ikke det eneste som fugerer på den måten med alt som er det. de reglene som biltilsynet har så er jo de slik at de kan godkjenne nesten hva som helst hvis de gidder. og da er jo velviljen på topp vil jeg tro
#3
Posted 07 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Det er jo problemet for alle... legge ut fasiten vil vel ingen... Man bruker gjerne årevis på å få godkjent bilen, og lager en unik bil.., tviler på at så mange vil legge ut fasiten på det. Jeg har fått godkjent 3 kufangere på biltilsynet uten et eneste typegodkjenningspapir (hjemmelaget fanger), men fremgangsmåten er nok hemmelig...
Ut på tur aldri sur...
Opprinnelig postet av ktveide
Vi noterer oss at vi aldri skal gi deg hjelp heller om du lurer på noko....
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#4
Posted 08 December 2006 - 00:00







#5
Posted 07 December 2006 - 00:00
I'm not useless, i can be used as a bad example..
#6
Posted 07 December 2006 - 00:00
Ut på tur aldri sur...
#7
Posted 07 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Det er jo problemet for alle... legge ut fasiten vil vel ingen... Man bruker gjerne årevis på å få godkjent bilen, og lager en unik bil.., tviler på at så mange vil legge ut fasiten på det. Jeg har fått godkjent 3 kufangere på biltilsynet uten et eneste typegodkjenningspapir (hjemmelaget fanger), men fremgangsmåten er nok hemmelig...
Ut på tur aldri sur...
Opprinnelig postet av ktveide
Unnskyld meg, men det må være det dummeste jeg har hørt... Trodde vi hadde ett felles mål om å få flere offroadere godkjent. Ikke at vi alle måtte finne opp kruttet hver eneste gang. (Er det snakk om penger under bordet o.l i ditt tilfelle så er det jo klart du holder kjeft (tviler på at det er saken, ellers hadde du ikke skrevet noe her)

Hadde jeg klart å være en pioneer på å få godkjent noe, hadde jeg selvfølgelig delt det med andre slik at de slipper å stange i veggen til de bare gir opp.Sikkert gøy å være en av de få, men ser ikke helt vitsen....
Mvh
Muzaki
Garasje
E-Post
#8
Posted 07 December 2006 - 00:00
selvbygg er velbygg...

#9
Posted 07 December 2006 - 00:00
Veit du itj ka d e, kjør åver d.
#10
Posted 07 December 2006 - 00:00
Ut på tur aldri sur...
#11
Posted 07 December 2006 - 00:00
#12
Posted 07 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er jo problemet for alle... legge ut fasiten vil vel ingen... Man bruker gjerne årevis på å få godkjent bilen, og lager en unik bil.., tviler på at så mange vil legge ut fasiten på det. Jeg har fått godkjent 3 kufangere på biltilsynet uten et eneste typegodkjenningspapir (hjemmelaget fanger), men fremgangsmåten er nok hemmelig...
Ut på tur aldri sur...
Opprinnelig postet av ktveide
Vi noterer oss at vi aldri skal gi deg hjelp heller om du lurer på noko....
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Opprinnelig postet av yakuza
Kom heller med din godkjenning, hvis du har godkjent noe?
Ut på tur aldri sur...
#13
Posted 07 December 2006 - 00:00
Selv om det kan gå på en måte med meg, er det ikke sikkert det går for en annen person, men man får jo en pekepinn på hva som er mulig, og hvordan. Hva er vitsen med dette forumet i dine øyne? Hvis ingen skal dele informasjon??
Du trenger nok ikke å være så veldig spent. Jeg er sikker på at mange reagerer på hva du skriver!
Mvh
Muzaki
Garasje
E-Post
#14
Posted 07 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er jo problemet for alle... legge ut fasiten vil vel ingen... Man bruker gjerne årevis på å få godkjent bilen, og lager en unik bil.., tviler på at så mange vil legge ut fasiten på det. Jeg har fått godkjent 3 kufangere på biltilsynet uten et eneste typegodkjenningspapir (hjemmelaget fanger), men fremgangsmåten er nok hemmelig...
Ut på tur aldri sur...
Opprinnelig postet av ktveide
Vi noterer oss at vi aldri skal gi deg hjelp heller om du lurer på noko....
- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Opprinnelig postet av yakuza
Kom heller med din godkjenning, hvis du har godkjent noe?
Ut på tur aldri sur...
Opprinnelig postet av ktveide
Dette var da en tråd for godkjente prosjekter, som skulle hjelpe både meg og andre. Men den som virkelig klarer å skrive noe her som faktisk er uintr er DU ktveide. Så du kan jo finne en annen tråd hvor du sprer moralen "jeg gidder ikke hjelpe noen andre enn meg selv".
Nei, du får holde deg vekk fra denne tråden. KTVEIDEs innlegg er herved offisielt uønsket.

Så kan vi andre komme tilbake til topic og la dritt kastinga stoppe her. Selv om vi MED RETTE kunne fortalt ktveide noen sannhetsord...
Knut
#15
Posted 07 December 2006 - 00:00
når 300 stykker gjør dette. Da kan BT velge å se nermere på det og evt. trekke godkjenningene tilbake fordi noen stasjoner godkjenner mere enn andre, og BT ansatte har blitt sparket pga. at de har gjordt en for dårlig kontroll ved godkjenning. Dette har skjedd tidligere.
Ut på tur aldri sur...
#16
Posted 07 December 2006 - 00:00
selvbygg er velbygg...

#17
Posted 07 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Det er sant. Flott å lage diskusjon.. hehe Men jeg er redd hvis du legger ut reg.nr delenr. osv her og får ombyggingen godkjent på BT vil du dele en informasjon som lett kan missbrukes. Da vil f.eks jeg kunne kjøpe samme delen, henvise til ditt reg.nr og at du fikk dette godkjent og da vil jeg også kunne få dette godkjent. Dette kan bli et problem
når 300 stykker gjør dette. Da kan BT velge å se nermere på det og evt. trekke godkjenningene tilbake fordi noen stasjoner godkjenner mere enn andre, og BT ansatte har blitt sparket pga. at de har gjordt en for dårlig kontroll ved godkjenning. Dette har skjedd tidligere.
Ut på tur aldri sur...
Opprinnelig postet av ktveide
Er det ikek det vi prøver å oppnå da? Slik det er nå, kan du risikere å bygge 2 identiske biler, og bare den ene bilen blir godkjent? Synest du det høres ut som en god løsning?
Mvh
Muzaki
Garasje
E-Post
#18
Posted 07 December 2006 - 00:00

#19
Posted 08 December 2006 - 00:00
Landcruiser LJ70 2,4D
Patrol MK160 3,3TD
#20
Posted 08 December 2006 - 00:00
Ser fram til å kjike innom detta enmnet når hensikten med emnet dukker opp,
og de som ønsker å hemmeligstemple sine ideer holder kjeft!!
Ønsker virkeli å høre om metoder som fungerer, og jeg er neppe den eneste!
Noen bygger bil reint for skogen, noen reint for veien, andre for begge deler.
derfor er det jævla vikti at de som vil godkjenne bilene sine får det, like viktig som
at de som vil ha den ultimate løsningen for beste holdbarhet og framkommelighet i skogen får den
infoen og diskusjonene det kansje måtte til for å finne gode løsinger! (som ikke nødvendigvis er muli å få i vognkorte)
Så bring it on, vil høre om ideer, produkter og løsninger som har slått gjennom!
mål med et micrometer, kapp med øksa!