Gå til innhold

Foto

Godkjente biler etter sfoor?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#1 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 29 November 2006 - 00:00

Kan de som har fått bilene sine godkjent etter innføring av sfoor gruppen legge inn info om bilene sine her?

Hvilken bil det er, hvilke modifikasjoner som er gjort, hva som er godkjent og evt regnr.

Jeg (og sikkert andre) trenger litt info i forhold til godkjenning av min bil. Samt å kunne dokumentere at andre har fått godkjent lignende modifikasjoner vil gjøre prosessen lettere for oss alle.

(Legger inn denne tråden i de fleste merketråder for å skape info til alle.)

#2 knut e

knut e

3skalle

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Så på bruker profilen til denne ktveide. Han jobber vel ikke på BT selv?

Opprinnelig postet av Absolut Offroad

Der har vi nok svaret,han godkjenner alt selv,og skriver ut vognkort:D:mellow:

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

Opprinnelig postet av Bøen

jepp. bukken og havresekken. er vel ikke det eneste som fugerer på den måten med alt som er det. de reglene som biltilsynet har så er jo de slik at de kan godkjenne nesten hva som helst hvis de gidder. og da er jo velviljen på topp vil jeg tro

#3 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 07 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Det er jo problemet for alle... legge ut fasiten vil vel ingen... Man bruker gjerne årevis på å få godkjent bilen, og lager en unik bil.., tviler på at så mange vil legge ut fasiten på det. Jeg har fått godkjent 3 kufangere på biltilsynet uten et eneste typegodkjenningspapir (hjemmelaget fanger), men fremgangsmåten er nok hemmelig...

Ut på tur aldri sur...

Opprinnelig postet av ktveide

Vi noterer oss at vi aldri skal gi deg hjelp heller om du lurer på noko....

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#4 HAVANA

HAVANA

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

DETTE ER SÅ ILLUSTRERENDE AV HVORFOR NORGE ER SÅM DE ER.....ohmy.gifdevil.gifdevil.gifmellow.gifsleep.gifsad.giffish.gif

#5 sir

sir

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 143 Innlegg:

anyone ?

I'm not useless, i can be used as a bad example..

#6 ktveide

ktveide

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Det er jo problemet for alle... legge ut fasiten vil vel ingen... Man bruker gjerne årevis på å få godkjent bilen, og lager en unik bil.., tviler på at så mange vil legge ut fasiten på det. Jeg har fått godkjent 3 kufangere på biltilsynet uten et eneste typegodkjenningspapir (hjemmelaget fanger), men fremgangsmåten er nok hemmelig...

Ut på tur aldri sur...

#7 Muzaki

Muzaki

Skeptisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Kopi av melding:

Ut på tur aldri sur...

Unnskyld meg, men det må være det dummeste jeg har hørt... Trodde vi hadde ett felles mål om å få flere offroadere godkjent. Ikke at vi alle måtte finne opp kruttet hver eneste gang. (Er det snakk om penger under bordet o.l i ditt tilfelle så er det jo klart du holder kjeft (tviler på at det er saken, ellers hadde du ikke skrevet noe her)wink.gif

Hadde jeg klart å være en pioneer på å få godkjent noe, hadde jeg selvfølgelig delt det med andre slik at de slipper å stange i veggen til de bare gir opp.Sikkert gøy å være en av de få, men ser ikke helt vitsen....

Mvh
Muzaki

Valdres Tå Vegen
Garasje
E-Post

#8 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Men mindre du utfører blowjobs eller tar den i hekken for ei godkjenning, men faktisk forholder deg til å dokumentere/argumentere så synes jeg faktisk at det er til allmen interesse. Ikke særlig imponert over det du sier her ktveide...

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#9 Bætmaaø

Bætmaaø

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 197 Innlegg:

Det er nokk flere som vil vite hvordan man skal gå frem med noe ja. Jeg har en kufanger/vinsjfeste jeg må godgjenne, som jeg ikke har noen papirer på. Den skal vist være levert av toyota også i følge noen her.

Veit du itj ka d e, kjør åver d.

#10 ktveide

ktveide

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Så legg ut fasiten deres da.. Skriv en dokumentar om alle de hundre telefonene man har hatt, og alle timene man har sittet på nettet, samt alle gangene man har vært til biltilsynet og godkjent.. Slik at hvem som helst kan kjøpe seg en orginal bil, og få godkjent det uten å løfte en finger... Tipper det er få som har lyst til det. Men det blir jo spennende å se om denne tråden også blir fyllt opp med drittslenging, eller om noen vil dele godkjenningsmetodene med alle.. venter spennt.. Er en grunn til at man kan få seg en billig offroader uten godkjenning, og gjerne må betale det dobbelte for en som er godkjent, en godkjenning tar tid og arbeid, masse tid å arbeid, ikke med montering og modifisering nødvendighvis, men krangling med BT og riktige dokumenter. Selfølgelig er det kjempefint hvis fremgangsmåten til godkjenning osv ligger her, men som sagt har jeg min tvil om at mange her vil dele den.

Ut på tur aldri sur...

#11 N-T 4x4

N-T 4x4

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

står litt om sffor gruppen i siste Vi menn.. under artiklen om "Fixen`s" volvo 242..

user posted image

user posted image

#12 ktveide

ktveide

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ut på tur aldri sur...

Opprinnelig postet av yakuza

Kom heller med din godkjenning, hvis du har godkjent noe?

Ut på tur aldri sur...

#13 Muzaki

Muzaki

Skeptisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Har akkurat begynt på "godkjenningsprosjektet" mitt, og vær du trygg, kommer den igjennom, kommer det til å bli opplyst akkurat hvilke deler som er brukt, og hva jeg gikk igjennom for å få det til. Jeg har allerede begynt i en annen tråd.

Selv om det kan gå på en måte med meg, er det ikke sikkert det går for en annen person, men man får jo en pekepinn på hva som er mulig, og hvordan. Hva er vitsen med dette forumet i dine øyne? Hvis ingen skal dele informasjon??

Du trenger nok ikke å være så veldig spent. Jeg er sikker på at mange reagerer på hva du skriver!

Mvh
Muzaki

Valdres Tå Vegen
Garasje
E-Post

#14 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ut på tur aldri sur...

Opprinnelig postet av yakuza

Kom heller med din godkjenning, hvis du har godkjent noe?

Ut på tur aldri sur...

Dette var da en tråd for godkjente prosjekter, som skulle hjelpe både meg og andre. Men den som virkelig klarer å skrive noe her som faktisk er uintr er DU ktveide. Så du kan jo finne en annen tråd hvor du sprer moralen "jeg gidder ikke hjelpe noen andre enn meg selv".

Nei, du får holde deg vekk fra denne tråden. KTVEIDEs innlegg er herved offisielt uønsket. devil.gif

Så kan vi andre komme tilbake til topic og la dritt kastinga stoppe her. Selv om vi MED RETTE kunne fortalt ktveide noen sannhetsord...

Knut

#15 ktveide

ktveide

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Det er sant. Flott å lage diskusjon.. hehe Men jeg er redd hvis du legger ut reg.nr delenr. osv her og får ombyggingen godkjent på BT vil du dele en informasjon som lett kan missbrukes. Da vil f.eks jeg kunne kjøpe samme delen, henvise til ditt reg.nr og at du fikk dette godkjent og da vil jeg også kunne få dette godkjent. Dette kan bli et problem
når 300 stykker gjør dette. Da kan BT velge å se nermere på det og evt. trekke godkjenningene tilbake fordi noen stasjoner godkjenner mere enn andre, og BT ansatte har blitt sparket pga. at de har gjordt en for dårlig kontroll ved godkjenning. Dette har skjedd tidligere.

Ut på tur aldri sur...

#16 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Jeg vil oppfordre at alle off-topic innlegg i denne tråden slettes. Samtlige fra ktveide, ursula og noen til.

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#17 Muzaki

Muzaki

Skeptisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1512 Innlegg:

Kopi av melding:
Det er sant. Flott å lage diskusjon.. hehe Men jeg er redd hvis du legger ut reg.nr delenr. osv her og får ombyggingen godkjent på BT vil du dele en informasjon som lett kan missbrukes. Da vil f.eks jeg kunne kjøpe samme delen, henvise til ditt reg.nr og at du fikk dette godkjent og da vil jeg også kunne få dette godkjent. Dette kan bli et problem
når 300 stykker gjør dette. Da kan BT velge å se nermere på det og evt. trekke godkjenningene tilbake fordi noen stasjoner godkjenner mere enn andre, og BT ansatte har blitt sparket pga. at de har gjordt en for dårlig kontroll ved godkjenning. Dette har skjedd tidligere.

Ut på tur aldri sur...

Er det ikek det vi prøver å oppnå da? Slik det er nå, kan du risikere å bygge 2 identiske biler, og bare den ene bilen blir godkjent? Synest du det høres ut som en god løsning?

Mvh
Muzaki

Valdres Tå Vegen
Garasje
E-Post

#18 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

jeg syns at de som har fått godkjent noe hos nazi bt burde dele det me oss andre, hvordan vi skal gå frem, samt hvilke deler som ikke er "ok" å bruke å hvilke som er "ok"

#19 JEHenden

JEHenden

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

At folk har fått sparken etter å ha slurvet ved godkjenninger er jo bare positivt. Det er tross alt snakk om liv og helse til alle som ferdes langs vei. Godkjenninger av modifiseringer/ombygginger må jo kvalitetsikres på best mulig måte, hvis ikke vil det jo bli umulig å få godkjent noe.

Landcruiser LJ70 2,4D
Patrol MK160 3,3TD

#20 bajas

bajas

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Innlegg:

Ufatteli bra engasjement å starte en tråd som dette, å få "konkretisert" det jeg mener hele forumet bør handle om!
Ser fram til å kjike innom detta enmnet når hensikten med emnet dukker opp,
og de som ønsker å hemmeligstemple sine ideer holder kjeft!!
Ønsker virkeli å høre om metoder som fungerer, og jeg er neppe den eneste!
Noen bygger bil reint for skogen, noen reint for veien, andre for begge deler.
derfor er det jævla vikti at de som vil godkjenne bilene sine får det, like viktig som
at de som vil ha den ultimate løsningen for beste holdbarhet og framkommelighet i skogen får den
infoen og diskusjonene det kansje måtte til for å finne gode løsinger! (som ikke nødvendigvis er muli å få i vognkorte)

Så bring it on, vil høre om ideer, produkter og løsninger som har slått gjennom!

mål med et micrometer, kapp med øksa!