Må ha meg nye sommerdekk, og vurderer irok og mtr. Har mtr fra før som jeg nå har pigget og er blitt vinterdekk...
Gjerne erfaringer bias/radial...
Knut
selvbygg er velbygg...
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 10 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Dette ble litt off topic siden spørsmålet var Irok på asfalt, noe vi trialfolk har svært liten greie på
Opprinnelig postet av Pål
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...
Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...
Tommy Olsen
Men jeg har vel enda tilgode å høre noen si etter å ha sett en biltrialkonkurranse at Irok er ett bedre dekk enn MT/R...
Men det motsatte har vel vært nevnt;)![]()
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Opprinnelig postet av Pål
Posted 09 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Samme hva folk sier... alle ekte prototyper i Norge og også flere og flere i utlandet kjører IROK.. med god grunn ingen andre dekk matcher dette i terreng...
Om Pål sier at han aldri har sett IROK komme lengre enn hans MTR så er vel ikke det helt sant... er vel ikke bare sving som gjør at han stort sett er blitt slått i 2006...
(de tre første bilene i Promod i Eurotrial 2006 kjørte 3 forskjellige dekkmerker deriblant)
Om det er slik som mange får det til å høres ut så behøver vi jo ikke bygge biler lengre men bare få oss det rette dekket...
Jeg har da sett biler som nesten ikke har kommet seg fram på flatmark med MTR.. men kan vel ikke alltid konkludere med at MTR generelt er noe møkk...
Men for de som lurer, tommelfingerregel er Radial på vei, Diagonal i terreng....
IKKE selvrensende mønster som vinterdekk..
lykke til med dekkvalget...
Tommy Olsen
Posted 10 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00
Posted 09 January 2007 - 00:00