Gå til innhold



Foto

Stabi off - Y61


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 KB

KB

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

For noen dager siden begynte det å "ulme" litt i "Stabi-off" indikatoren i instrumentpanelet på min 99 mod Y-61. Nå lyser det for fullt hele tida. Jeg har ikke deaktivert stabilisator staget, og det virker ikke som om bryteren funker. Er det noen som vet om dette er så banalt at det bare er bryteren - eller er det indikasjoner på at noe annet ( og jæ.. dyrt ) er på veg? Det hele kom vel samtidig med kulda - kan det være noe "styringsgreier" som har frosset ?

#2 KB

KB

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 26 January 2007 - 00:00

Da lener jeg meg tilbake i skinnsetene og nyter doningen videre. Jeg deler siste skribents syn på saken - dette er til å leve med !
Takk for rask oppklaring - nå kan skuldrene senkes i påvente av mildvær!

#3 påndus

påndus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

jeg har det samme på min 2002 mod. jeg merket det allerede første vinteren når den var ny. Var inne på BNH på skøyen flere ganger. Og de søkte og søkte. Fant aldri noe feil. Tror de kom frem til at det ikke var noe galt, og at det sikkert bare var noe som kom og gikk. De hadde ikke vært borti problemet før.

Har hatt bilen i 5 år nå og det er slik når det er ned imot 10 kalde. Men det forsvinner når motoren blir varm.

#4 juster

juster

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

Har nettopp vært å snakka med Nissan om dette. Har selv en 99 patrol.
Mitt lys kommer og går når det er kaldt.
De sa det at muligens kunne være motoren til stab staget. De hadde hatt flere med samme problem. Nymotor koster 15 lapper.

#5 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 26 January 2007 - 00:00

Jeg har hatt 5 Y61. Alle, med unntak av den første, en 2000 2,8 har hatt og har dette problemet. Stabi-lampa lyser/blaffrer ved kjøring på dårlig grusvei med mye vaskebrett. Nå i kulda lever lampa sitt eget liv. Lyser gjerne ved oppstart, men skrusr seg som regel av av seg selv etterhvert... Tror det er føler'n som henger seg opp på en eller annen måte og/eller er for "var". Har på en måte gitt opp å få dette problemet ordnet da det kommer igjen veldig fort.
(Noe må visst være dårlig med en Patrol også smile.gif)

#6 hefty

hefty

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 29 January 2007 - 16:04

har hatt det samme på min 2000 modell slog stabi av og på nogen gange ok siden ... biggrin.gif

#7 hefty

hefty

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 10:52

har fått tag i løsning til stabi lampen . må skille boksen og snu en av bryterne 180 grader rense og smøre chek gummi kanter at der er rent og tæt ..
skulle løse problemet
whistle.gif

#8 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 13:54

For oss som ikke har kravla rundt under bilen for å finne ut av dette. Kan du ta noen bilder?! Lover å sende blomster som takk.

#9 hefty

hefty

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 23 February 2007 - 12:30

boksen sit ret fremme med venstre bakhjul inne på rammen du ser den under venstre side dør .Så selv bare nogen bilder og leste anvisningen for hvordan man fikser det. har ikke skilt min enda så kan ikke ta nogen bilder av den invendig, men skal prøve og ta et fra utsiden ...
problemer prøv og ring mig .. wink.gif