Gå til innhold



Foto

patrol og dekk


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Svenna25

Svenna25

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 486 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 21:49

Hvor store dekk får jeg plass til på en 85 patrol uten for mye omgjøringer...?? Er foreløpig helt original.. 3,3TD
Ingenting er umulig, det umulige tar bare LITT lengre tid
Arrangementsansvarlig for IPB Image

#2 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 01:22

Send en PM til nissan. Han er en rev på 3.3 smile.gif

#3 mud patrol

mud patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 16:08

får sånn akkurat plass til 33 tommera
Naturen ser best ut gjennom ei frontrute:D

#4 pat

pat

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 01 February 2007 - 09:38

Var i går og prøvde med 31" dekk på min med 15" felg. Det gikk bare godt. Uten noe form for heving. Dekket stakk litt utfor skjermen.(skjermbreddere?)Dette er vell det som BT godkjenner uten nærmere bortforklaringer smile.gif 3,3tdi-87
werner nilsen

#5 Emil

Emil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Posted 01 February 2007 - 09:55

Hei . Jeg kjører med 33 t på min patrol jeg har 2 t heving på fjærer.
problemet er når man skal kjøre offroad så slår dekke foran opp i buen
har kappet i front og bakant av forskjerm . Må kappe mer smile.gif eller heve mer

Hilsen
2re

#6 patrolNT

patrolNT

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 02 February 2007 - 22:11

Kan bekrefte at 33" går bra. Har riktignok felger som bygger mye innover. Måtte bare banke inn beskyttelsesdeksel bak park/blinklys.

#7 pat

pat

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 03 February 2007 - 09:32

Når vi snakker om dekk: nå har eg no bare org.dimensjonen på vinterhjula,men de er bra. Var ute i går i det h........ været med sørpe og is på veiene i skjønn blanding. Så 4x4 biler med stooore dekk som virkelig slet på det føret. Nå skal det i sannhet sies at sporene i vegbanen ble dyyype.Det gikk ikke å kjøre der med vanlige personbiler før brøyting. Så kommer jeg med mine orginale undersåtter og kjører igjennom lett som bare det! Dim: 205-80-16. Ser jo en liten fordel her med hjul som er store nok til nesten å "flyte" på sneen,men kommer ikke bort fra det faktum at velger man vinterdekk til alle slags føreforhold er det en helt klar sammenheng imellom DEKKSTØRRELSE OG BILENS VEKT. Særlig med hensyn til dette med marktrykk og gripeflate mot vegbane. Selvfølgelig har jo dekktypen noe i si i alle sammenhenger.
Nå gjelder jo dette vinterhalvåret. Selv om jeg kommer langt nordfra,forventer jeg en bedring av friksjonen i vegbanen i tidsrommet mai- oktober! smile.gif Da kan man trykke på med noe bredere/større!

Patrol 160 3,3tdi-87 med go takhøyde!

Edited by pat, 03 February 2007 - 09:36.

werner nilsen

#8 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 04 February 2007 - 23:06

QUOTE(pat @ 3 Feb 2007, 09:32) <{POST_SNAPBACK}>
Når vi snakker om dekk: nå har eg no bare org.dimensjonen på vinterhjula,men de er bra. Var ute i går i det h........ været med sørpe og is på veiene i skjønn blanding. Så 4x4 biler med stooore dekk som virkelig slet på det føret. Nå skal det i sannhet sies at sporene i vegbanen ble dyyype.Det gikk ikke å kjøre der med vanlige personbiler før brøyting. Så kommer jeg med mine orginale undersåtter og kjører igjennom lett som bare det! Dim: 205-80-16. Ser jo en liten fordel her med hjul som er store nok til nesten å "flyte" på sneen,men kommer ikke bort fra det faktum at velger man vinterdekk til alle slags føreforhold er det en helt klar sammenheng imellom DEKKSTØRRELSE OG BILENS VEKT. Særlig med hensyn til dette med marktrykk og gripeflate mot vegbane. Selvfølgelig har jo dekktypen noe i si i alle sammenhenger.
Nå gjelder jo dette vinterhalvåret. Selv om jeg kommer langt nordfra,forventer jeg en bedring av friksjonen i vegbanen i tidsrommet mai- oktober! smile.gif Da kan man trykke på med noe bredere/større!

Patrol 160 3,3tdi-87 med go takhøyde!

skal du bruke bilen og ha glede av dekkene bør dere bytte til Ome 2" eller tilsvarende,
du får my bedere kjøre egenskaper og komfort i bilen .samt betraktlig bedre grip og fremkomlighet.
lit modefiseringi skjermkantene anbefalles.
ikke noe å lure på, løp og kjøp tongue.gif

Edited by colormax, 05 February 2007 - 11:22.


#9 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 06 February 2007 - 14:47

Vi kjører med 2" old man emu og 33x12,50x15 på 10x15" felger har innpress på 38, de går godt de

Attached Thumbnails

  • PATROL_055.jpg

Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com