Gå til innhold



Foto

Mickey Thompsen felger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Axel

Axel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 13:59

Mine MT felger har blitt veldig stygge i løpet av vinteren. Er det noen som har tips om hvilke midler som hjelper for å få de rene igjen?

#2 Andyman

Andyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 338 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 14:51

QUOTE(Axel @ 19 Mar 2007, 13:59) <{POST_SNAPBACK}>
Mine MT felger har blitt veldig stygge i løpet av vinteren. Er det noen som har tips om hvilke midler som hjelper for å få de rene igjen?



Prøv Autosol. Det er en poleringspasta som fungerer bra spesielt på krom smile.gif

#3 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 15:19

Nja... Ville vært forsiktig med autosol på polerte felger.

Men prøv WD-40 og vedlig fint stålull (000) som fåes hos fargehandlern.
Det er det MT selv anbefaler.
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#4 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 21:58

QUOTE(stefanvp @ 19 Mar 2007, 15:19) <{POST_SNAPBACK}>
Nja... Ville vært forsiktig med autosol på polerte felger.

Men prøv WD-40 og vedlig fint stålull (000) som fåes hos fargehandlern.
Det er det MT selv anbefaler.


Takk for den - jeg har også en real jobb forran meg der sad.gif

#5 Axel

Axel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 22:00

Takk for tips. skal prøve med wd40 imorgen.

#6 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 24 March 2007 - 19:33

Da har jeg testet ut kombinasjonen WD40 og stålull grad 000. Det fungerte veldig bra. Alle "rustflekkene" (vet ikke om noe bedre ord) forsvant, men det gjorde også chromen. Felgene ser nå ut som mattpolerte alufelger. Helt greit for min del, men for de som ønsker bling-bling felger er dette helt tragisk. Dette er en ment som en advarsel. Men ripete ble det ikke smile.gif

DSCN0190_001.jpg DSCN0191_001.jpg

Edited by Rett til himmels, 25 March 2007 - 21:32.


#7 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 24 September 2007 - 19:12

Noen som husker denne diskusjonen? Hva gjør man med deprimerende matte og stygge MT-felger etter en hard norsk vinter?! Løsningen er nå funnet!!! thumbsup.gif

Løsningen bærer det megetsigende navnet "Magic Mix" ! Fikk tak i dette stoffet hos Fjallasport på Island i sommer. Vasket først felgene på vanlig måte med såpe og vann. Tørket de og sprayet på Magic Mix Aluminium Polishing Prep. Ble skjoldete med en gang spryen traff, men jobbet den jevn inn med en svamp til det hele så jevnt ut. Felgen så da straks mye lysere ut, men matt. Deretter gikk jeg løs på de med Magic Mix Metal polish. brukte vanlig polergarn fo å få det utover. Det var kaldt, så det hele tørket tregt og jeg ble utolmodig. Fant frem eksentersliper'n og satte på den en relativt grov poleringssvamp jeg hadde liggende. Kjørte denne rund i felgen noen minutter til jeg hadde gått rimelig greit over alle flatene. Var like svart som etter mors sølvpuss. Tok ei fille og tørke av polishen og da kom åpenbaringen: Fin og blank som ny!!! Det hele tok 15-20 minutter fra vask til ferdig polert. En helt annen opplevelse en vårens slit med stålull, WD40 og påfølgende håndpolering...

Tok dessverre ikke før og etter bilder før jeg leverte inn felgene til montering av vinterdekk, men skal få lagt det ut så snart jeg får de tilbake og får tatt alle 4 felgene. Blir også spennende å se om de blir mer motstandsdyktige mot erosjon fra alt veisaltet denne gangen.

Som sagt - jeg kjøpte stoffet hos Fjallasport på Island. Ser også på nettsiden til Valco at de har en nettbutikk. Det er jo lov å prøve.