Gå til innhold



Foto

Tips - få din kufanger godkjent


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 annelie

annelie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 11 May 2007 - 18:10

Hei, jeg kjører Opel, en Frontera -97 nermere bestemt, som jeg kjøpte i august i fjor. Bilen hadde skiftet eier noen ganger og der var ingen dokumentasjon for kufangeren med i dokumentasjonen for bilen. Frustrert søkte jeg høyt og lavt etter hvem som var produsent og merke. Fant ingenting. La igjen en melding her på forumet og fikk et godt tips av en vennlig karl. Tipset gikk ut på å kontakta GM Norge AS, Per Falla.

Jeg kontaktet Per Falla. Jeg sendte et bilde av bilen min i en e-post til teknisk ansvarlig Per Falla hos GM Norge AS. En uke senere fikk jeg en attest i posten med info om at kufangeren min er originaldel til bilen min og hva EØS godkjenning den har. Denne tok jeg med til Biltilsynet idag og kontrollen gikk helt fint. Egentlig er det krav på TUV dokument og at også kufangeren er stemplet med samme nummer som på TUV godkjenningsdokumentet. Min var ikke stemplet, men da jeg hadde dokumentasjon fra produsent og det var en original del til bilen min da gikk det greit.

Karlen hos Biltilsynet sa at før så var det ikke alle som stemplet nummer i originale deler, men da produsenten sa den var original og med EØS-godkjenning da er det greit. Også om der ikke er stempel på kufanger og det mangler TUV papirer. Men dokumentasjonen må være fra produsent.

Den ble godkjent! biggrin.gif

Her er mitt tips!

Du som har Opel og som har en kufanger som du ikke har dokumentasjon for. Ta et bilde av bilen din med kufangeren på. Det skal gå at se kjennemerket ordentlig på bildet. Send bildet til Per Falla hos GM Norge AS og be om dokumentasjon. Med litt hell er det en original del du har på bilen. Ta med dokumentet til Biltilsynet.

Adress til GM Norge AS:

General Motors Norge AS
Att. Per Falla
Pb 36
N-2027 Kjeller

Telefon 63 89 52 00
Telefaks 63 89 52 52


Husk også at du må bestille time med Biltilsynet før 24. mai for å ikke måtte montere av din kufanger. Hvis ikke du har bestilt time og kan vise til det hvis du blir kontrollert, da får du pålegg om demontering.

Biltilsynet Teknisk avd. for timebestilling og spørsmål:

Telefon 06650

Lykke til!
Hilsen Annelie
Kjærlighet ved første øyekast. Opel Frontera 2,5 TDS 1997!
Sida mi knuten.com
IPB Image