Gå til innhold



Foto

IC til patrol


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 17:18

Hei

Ser litt rundt at enkelte har montert IC fra Iveco varebiler på sine patroler med 3.3TD. Hvilken Iveco er de hentet ifra? Jeg tror det er mst optimalt å ha en som har til og fra-luft på samme side....
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#2 lyx

lyx

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 360 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 18:29

ring til turbopower di har helt nye såmm passer rett inn.kurant pris
Terje Pedersen
93289602

#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 19:21

Takk for tipset.. har sendt mail...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 08:56

IC_Patrol_1.jpg Bestilte IC fra Radiatorservice i Stavanger til min Patrol , dette er en Iveco Ic som passer nesten perfekt.
Henta den selv der så prisen kom på 2100 kr
Anbefaler og ringe dem og spørre etter Ic som passer til Patrol

Edited by Jalle_Patrol, 11 July 2007 - 08:58.

Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 09:30

men med en slik IC må en jo ha et langt rør på skrå over hele motorrommet.. Er det så gunstig?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 10:25

Synes det funker helt greit . Monterte selv i går kvell. Brukte 2" på røret over motoren
R_r_IC_2_toms.jpg
Innsug_2_5_toms.jpg
Er jo en del arbeid men det er jo bare en del av morroa.
Laget nytt rør på innsuget også, brukte 2,5 " der
Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#7 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 10:34

4634.jpg 6487.jpg 10946.jpg
Fungerer fint det.

Edited by Jan Eggen, 11 July 2007 - 13:15.


#8 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 13:33

QUOTE(arnsteinovich @ 11 Jul 2007, 12:08) <{POST_SNAPBACK}>
Var litt vanskelig å se hvor du har koblet ut og inn. Sikker på at det er riktig?


? blink.gif nja hmm ,, Sett forfra har æ 2,5 " inn til innsuget og 2" røret fra turbo > over motor . når æ nu ser bilda fra Jan Eggen så blei æ i tvil unsure.gif
R_r_IC.jpg annen vinkel på bilde her . Rett mæ nu om det ser feil ut

Edited by Jalle_Patrol, 11 July 2007 - 13:36.

Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#9 arnsteinovich

arnsteinovich

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 15:47

Kaldlufta fra Ic¨n, det lange røret, skal inn på innsuget (øverst) Så utluft fra turbo til IC neste hull. Luftfiltere kommer på det fremste hullet, for å si det slik. Tror jeg har rett, ut ifra andre illustrasjoner på forumet. Jeg har gjort det slik, og det funker. doctor.gif

Edited by arnsteinovich, 15 July 2007 - 20:10.


#10 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 17:30

En teori er at Luft ut fra er jo litt oppvarmet og skal jo kjøles i IC. Derfor bruker jeg 2" over motoren fra turbo til IC og 2,5" fra IC til innsuget.
lufta fra turboen mener jeg bør følge det lengste røret, fordi at den skal vere mest mulig avkjølt etter IC.
Fra IC bør det jo være kortest mulig vei til innsug slik at luft ikke varmes opp igjenn. Der jeg bruker 2,5".
Ved motsatt tilfelle vil jo røret over motoren være oppvarmet og da vil jo lufta være varmere når den kommer til innsuget igjenn.
rolleyes2.gif ser ikke det rett ut ? om noen studere bildene.
Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#11 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 July 2007 - 19:18

Funke sikkert greit uannsett vilken vei dem står rolleyes.gif
Æ e nu mest fornøyd større rør på innsuget whistle.gif
Får no snart testa Patrolen på langtur med Campingvogna etter,æ synes motoren blei for varm i bakkene med vogna etter i fjor . Fungere fint allerede nå. er i så fall merkbar forskjell fra orginal.

Edited by Jalle_Patrol, 11 July 2007 - 19:21.

Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#12 pers_1972

pers_1972

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 22 July 2007 - 02:37

det er jo uansett hvilken vei lufta går i cooleren. så funker fint det.
jeg får snart i min å :-)