

SkogsBjønn`s garasje type patrol!
#21
Posted 12 September 2007 - 22:40

#22
Posted 13 September 2007 - 21:37
har bilder som jeg prøvde å legge til men jeg får bare denne beskjeden:
FØLGENDE FEIL BLE FUNNET
Total diskplass som er nødvendig for å laste opp den/de vedlagte filen(e) er større enn du har tillatt pr post eller totalt. Vennligst reduser antall vedlegg eller størrelsen på vedlegg(ene).
Skjønner ikke helt...bildet er tatt med mobilkamera..er det jeg har brukt før også?!
Du må bli superbruker for å få lasta opp mer


Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#23
Posted 13 September 2007 - 21:59


Thnx its done

Da har jeg blitt superbruker, og har da rundt 200mb mere å rutte med, så jeg legger ut bildene av eksoen og måleren om noen vil ha


#24
Posted 14 September 2007 - 09:33

#25
Posted 14 September 2007 - 12:35

Yes, jeg sjekket dette opp i dag å fikk svar.
2" klosser = 65kr
3" klosser = 93kr
Så man får jo rimelig billig BL av dette..litt kjekt å bruke noe som er ment til dette bruket å ikke lure ihop av noen gamle båtruller etc

#26
Posted 14 September 2007 - 16:29

#27
Posted 14 September 2007 - 18:45
Men når garasjen er ledig så skal rødpatrollen inn under kniven for å bli pimpet.. Men jeg må se ann karosserifestene bake først, for festene på svartpatrollen var rimelig gåen!
Men jeg planegger å ha svartrollen ute av garasjen ila 14dager-1 måned. So taim vill sjåw!
#28
Posted 14 September 2007 - 19:36

#29
Posted 14 September 2007 - 21:12

#30
Posted 14 September 2007 - 23:01


#31
Posted 19 September 2007 - 22:20
#32
Posted 26 September 2007 - 22:36

#33
Posted 02 October 2007 - 12:49
- Motor
- Radiator m slanger
- OME styredemer, kun rullet noen få mil

- Defa varmup systemet, er sånn patent at jeg får en 220V kontakt inni bilen.
- Girkassen tok jeg ut i forrige uke.
Nå er det bare litt mere småtteri jeg skal ha av delebilen før den går på dynga, så jeg kan begynne å bygge opp min patrol !!

En liten ting jeg lurer på: Motorvarmeren, hvor mye drar den ? Er vell begrensing på uttakene på parkeringen på jobben på rundt 500w så jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal stille varmeviften - så ikke sikringen spretter ut.
Edited by SkogsBjønn, 02 October 2007 - 12:49.
#34
Posted 10 October 2007 - 18:50
Har fått rødbilen inn i garasjen. Har montert 8/10 bodyliftklosser i kveld (3"). Har ikke montert de to bakerste pga at jeg må ha spesialbolter med 1.25 gjengestigning!
Shoppinglista mi til liften ble:
10 bodyliftklosser 3"
8 x M12 bolter med normal gjengestigning (1.75) m/ låsemutter
2 x M12 1.25 gjengestigning
18 x store skiver
(mangler jeg noe?)
Mods jeg måtte gjøre på bilen for å få dette ihop:
Fjerne nedre deksel på radiator (så ikke viften tar borti den)
skru løs et bremserøroppheng på høyre side av torpedoveggen
Skifte påfyllingsslange diesel (kan hende det holder med den originale, men min var morken)
Løsne på styresnekke før du løfter og sentrer splines når den er løftet.
Kan også nevnes at de bakerste karosserifestene kan sitte noe jævli hardt fast (det er de eneste som har motgjenger i karosseriet). Resten er gjennomgangsbolter - og kan kappes dersom man skulle få for store problemer med å skruve de løs.
Tidsforbruk
Litt vanskelig å si, jeg måtte sveise ny dørk på førersiden. Men uten komplikasjoner er det lett gjort på en kveld. Vi var to stykker når vi mekket, selve løftet tok under 2 timer.
Slenger med etpar bilder. Det øverste er da selve klossen er montert ferdig imellom kaross og rammen. Den andre er den miderste bolten på høyresiden av bilen. har pusset ned samtlige hyttefester og malt med antirustmaling:)


Edited by SkogsBjønn, 15 October 2007 - 21:13.
#35
Posted 10 October 2007 - 21:23

og 2 timer ^^ , ikke lengere ... skjønne jo ka æ skal gjøre no


#36
Posted 11 October 2007 - 18:24

#37
Posted 15 October 2007 - 21:16
Bakerst på eksosen, går imellom bladfjæra.

Bakerste festet.

Festet i midten. Ja jeg vet det ikke er sveist fast - har blitt ødelagt. hehe

Fremover og inn i turbo. Er sammenføyd med ei klemme her for å unngå kapping og sveising for demontering/montering.

Edited by SkogsBjønn, 15 October 2007 - 21:19.
#38
Posted 15 October 2007 - 21:39

Jeg brukte varmepistol og malingsskrape til å fjerne originaldekalene. Fikk et problem med lim etterlatenskaper som ble igjen. Har prøvd med div kjemikalier for å få dette fjernet, men ingen som funket bra. Ja, har prøvd silikonfjerner.
Noen forslag ??
#39
Posted 16 October 2007 - 23:04
Har fjernet dekaler og klister på den ene sida av bilen, og har begynt med pussing av kaross, samt rette opp etpar småbulker jeg fant.
Fant litt gjemt rust bakom et baklys, en omgang med sandpapir og det ble godt som nytt

Rusten kom vell ikke uten grunn akkurat der..pakningen til baklykta var rimelig sliten:

Hvordan ordne dette ? Får man kjøpt nye pakninger ?
Edited by SkogsBjønn, 16 October 2007 - 23:05.