Gå til innhold

Foto

Diskusjoner rundt hvordan et treff skal organiseres

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 Bernt S

Bernt S

Direktør

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 09:32

Med bakgrunn i det som kommer opp i Trophy saken og diverse diskusjoner.
http://www.offroad.n...w...c=80543&hl=

Hvor vil vi hen med det vi driver, MIN mening er at når vi arrangerer et treff så må vi være forsikret på en eller annen måte.
Hva hvis en av Trophy bilene kjører på og skader en tilskuer???
eller enda verre??

Det er veldig enkelt å få dette innunder lissens ordningen til Bilsportsforbundet og da er vi iallefall forsikret hvis noe uforutsett skulle skje...
Jeg liker heller ikke at alt må være organisert på denne måten, men hvis vi som driver med Offroad skal ha noen framtid så tror jeg vi er nødt til å framstå med en viss seriøsitet og da mener jeg at lissens ordningen er en ok ordning.

Er ikke ute etter å ta noen men eg trodde faktisk at det var lissenser osv i Trophy også.
Arrangørene av treff eller samlinger bør iallefall tenke grundig igjennom konsekvensene av en uforusett hendelse uten forsikring.........
Om det heter TT eller Trophy betyr ingenting for meg men vi må nesten stå sammen og bli enige om hvordan vi kan arrangere gode og sikre treff for alle..
Er ikke alle av oss som vil ha konkuranse og da passer Trophy formen mye bedre..

Blir vel en liten brannfakkel dette men mener det er en viktig diskusjon å ta.

Edit: Dette innlegget står nå under en annen overskrift og er lagt over en allerede eksisterende diskusjon enn da det ble lagt inn på av meg!

Innlegg som er blitt skrevet er blitt slettet/fjernet, mener dette blir en totalt feil og feig måte å føre en diskusjon på!!
Hvis det er slik at kun det som passer for administratorene som får stå ute på Offroad.no så bør dere legge slettede innlegg i en egen boks med en begrunnelse på hvorfor de er fjernet!!

Red edit: Det som er slettet fra denne tråden er kun utsagn som går på forhold mellom offroad.no og pirate, på godt norsk, drittslenging. Det hører ikke hjemme i denne tråden, da temaet er for viktig til å ødelegges av motsetninger mellom forum. De motsetningene kan vi heller ta i andre tråder om man føler det er viktig.

Edited by Frode, 02 August 2007 - 08:46.

KNA Offroaders Hordaland

#2 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 09:42

QUOTE(hj4 @ 1 Aug 2007, 05:55) <{POST_SNAPBACK}>
Bra jobbet.
Ett lite spørsmål:

Tror arrangørene det vil bli lett å få til noe mer på Wolfroad når man nå skal arrangere bil-løp der uten lisenser.

Her håper jeg virkelig A&A tenker seg godt om, det hele virker morsomt, men hva gjør arrangørene om noe galt skjer under løpet?

Mvh
Jan Terje Solli

QUOTE(bebe @ 1 Aug 2007, 08:16) <{POST_SNAPBACK}>
Det er jo like stor sjangs for ulykker om man har lisens. Om man skulle gjort dette med lisens (regner med at du mener under Motorsportforbundet) krever de en masse som jeg tror vil ødelegge Trophyen som det den er. Dette er ikke Trail seksjoner hvor man kan se hele løypa fra siden.

Det er kjøring på eget ansvar!

QUOTE(Frode @ 1 Aug 2007, 08:51) <{POST_SNAPBACK}>
Det dreier seg ikke om hva vi klarer, men hvordan vi vil det skal være, Jan Terje.
Vi vil at løpet skal være åpent for flest mulig. Med bilsportforbundet sine regler ville det begrenset Trophyet mye.

QUOTE(bebe @ 1 Aug 2007, 08:59) <{POST_SNAPBACK}>
sånn... vi trenger ikke dra dette lenger - jeg kjente jeg så rødt et lite sekund, men det er over nå...

QUOTE(Tommy @ 1 Aug 2007, 09:14) <{POST_SNAPBACK}>
Førts og fremst vil jeg ønske lykke til med trophyet...
Har jeg tid reiser jeg opp for å ta litt bilder...
Av og til merker en at det virkelig klør i fingrene etter å rable ned et svar, og en veldig sjelden gang klarer jeg ikke å la være...
Noen ganger utaler man seg virkelig om ting man ikke har greie på, og dette er vel et godt eksempel på det.
Hvordan kan du utale deg om hvilke store begrensninger som et skikkelig gjennomført løp med forsikringer i orden for alle parter ville medført??? dere har jo engang ALDRI spurt eller sjekket noe som helst..
Hvordan arrangører velger å organisere sine treff er noe vi andre ikke har noe med, men meininger om det kan da alle få lov til å ha, og jeg deler JTs bekymringer. Det er etter min mening dette som er hovedgrunnen til at Wolfroad legges ned og at stadig flere klubber sliter med sine kjøreområder...
Dette vet jeg Frode fordi jeg har jobbet med denne saken tidligere..

Som noen skriver ulykker skjer med eller uten NBF... men forskejllen er enorm.. gjennom NBF forsikres man i IF, gjennom en egene motorsportavtale, da er alle forsikret.. deltagere, funksjonærer, hjelpere, publikum, også tredjemanns eiendom er forsikret...
Skjer det en ulykke er det tragisk nok, men skjer den uten forsikringer så kan en ulykke bli fatal for hele miljøet i hele norge og for lang tid fremover..
Men hva vet jeg....
Ting vil jo som regel gå bra og gjør det sikkert denne gangen også...

Noen enkle telefoner, og mail kunne vært starten for skikkelig organisert trophy i Norge, hvor alle kan delta på en trygg måte, og hvem som vil kan arrangere uten at man satser hus og hjem...
Hvem tror du får ansvaret om det skulle ryke en vaier og en får en sjakkel i hodet...
Jeg vet, fordi dette er det advokater som har sjekket for miljøet tidligere....
I en sånn sak så slåes det nedenfra, da kan alle impliserte bli skadelidende, han som vinsjet, han som eide bilen, arrangøren, grunneieren.....
Men igjen hva vet jeg...

Kanskje greit å flytte disse innleggene til en annen tråd, akkuratt her er vel ikke stedet å diskutere dette.. bare svarte her siden listen var lagt...

QUOTE(bebe @ 1 Aug 2007, 09:21) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har også sjekket med advokat, og så lenge man kjører på eget ansvar så gjør man det. Om det holder i en rett regner jeg med siden det var en høysterett advokat som jeg rådførte meg med.

og... JA

og... stopp denne forumkrangelen vi har jo nok innlegg om dette til å starte et egen forum!

Edited by Frode, 01 August 2007 - 11:37.

IPB Image

www.terrengbil.com

#3 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 10:36

[
Det var på ingen måte et velmenende råd.... det var fra min side ment som en klargjøring av enkle fakta...
Jeg bryr meg om at vi i dette landet skal organisere oss på en måte som ggis oss muligheter til å utvikle offroadhobbyen, som gir oss muligheter til å benytte kjørefelt, og som gir oss mulighter til å stadig erverve nye områder å kjøre på...
Diskusjoner om hvordan klubber arrangere sine treff og konkurranser har alltid vært der, jeg vet for jeg har vært på begge sider...
Husk at det er en STOR forskjell i å organisere et frikjøringstreff og å innby til konkurranse... husk også at det i Norge IKKE under noen omstendighet er tillatt å organisere konkurranser som innvolverer bilkjøring utenom gjennom NBF... ren uvitenhet hos politimyndighet og grunneiere gjør at det fortsatt skjer...
Som medarrangør så har jo også offroad.no et visst ansvar... det er vel derfor denne diskusjonen taes her og nå...

Det holder desverre ikke å skrive at dette skjer på eget ansvar, så lenge man innbyr og tar betaling for at folk skal kjøre, da har man også ansvar uansett til en viss grad...

Edited by Frode, 01 August 2007 - 11:38.

Tommy Olsen

#4 hj4

hj4

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 10:47

Vil legge til att jeg er bruker av offroad.no. Er og registrert som bruker på en mengde andre forum.
Selv om jeg er moderator på ett av dem forbeholder jeg meg retten til å ytre mine meninger på dem alle, uten at det tilegnes som "dritt" fra ett spesitivt forum. Selvsagt ikke om jeg måtte skrive noe støtende.

Lykke til med treffet, skulle gjerne tatt en tur men har ikke anledning.

Håper det som alltid går godt. Tror ikke noen av arrangørene har råd til å dekke skader om så skulle skje. Men Norge er ett fritt land, og om dere vil ta den rissikoen for å "spare" noen lapper så dere om det.
Hvor ble DORKene av???

#5 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:02

Men likevel er dette en sunn og rett diskusjon uansett hvilken planet man kommer fra.

I følge Bilsportforbundet V/ Trond Bakkom er det ikke noe i veien for å arrangere treff eller konkurranser utenom bilsportforbundet. Man er da som det blir poengtert her uten forsikring, og ansvaret ligger da hos den enkelte bilfører, ikke hos arrangør.

Det finnes i dag ikke noe regelement for Trophy i Norge, selv om jeg har hørt at det er under vurdering. Tommy kan muligens greie litt mer ut om det? Det nærmeste man kommer er i følge Bakkom er trialreglene.

NTC kan gjerne ta opp til vurdering om framtidige treff skal arrangeres i samarbeid med bilsportforbundet, men det vil i følge Bakkom kreve medlemskap i klubb som er tilsluttet de, og vognlisens for bilen.
Vi føler at dette legger begrensinger på deltakelse på dette treffet, ikke minst pga tid.

Edited by Frode, 01 August 2007 - 18:45.

IPB Image

www.terrengbil.com

#6 hj4

hj4

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:20

Bernt S.
Helt enig med deg. Og du har jo kjørt på treff med Terreng turing lisens. Følte du det gav deg noen begrensinger? Eller kan du bekrefte for leserne att det merket du ingenting til.

Att det blir omfattende og dyrt er en gammel løgn som blir gjentatt til det kjedelige.

Men selvsagt blir enkelte ting fastsatt i reglene med organisert kjøring.
Fx. max en passasjer. Ingen på planet. Sikkerhetsele. Bur i åpen bil. 12 års grense som copilot.

Edited by Frode, 01 August 2007 - 11:40.

Hvor ble DORKene av???

#7 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:34

Men la oss så ha den seriøse diskusjonen...
Jeg sletter det jeg har skrevet som kan oppfattes som drittslenging, men også det dere andre skriver i samme retning..Sikkert noen som blir støtt av denne løsningen, men vi har iallefall en sunn diskusjon, uten noe som minner om forumkrig eller personlige uenigheter.

1. Hvordan blir en bil lisensiert for Terreng touring?
2. Hva koster det?
3. Hva koster det for en klubb som NTC å komme under bilsportforbundet sin papraply?
4. Hvilke begrensinger legger terrengtouring på et trophy? Går reglene der i mot noen av de reglene vi har satt opp for Trophy?

Jeg ser problemer i:

a: få plass til observatøren.
b: kunne ta med seg passasjerer (som familie)
c: Det utelukker åpne biler. (kan selvf være positivt i forhold til sikkerhet, men muligens unødvendig sikkerhet for de som ikke utfordrer terrenget.)
d:Kostnader
e:organiseringsarbeid
f: tidsaspektet.

Edited by Frode, 01 August 2007 - 11:42.

IPB Image

www.terrengbil.com

#8 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:45

QUOTE(Frode @ 1 Aug 2007, 11:34) <{POST_SNAPBACK}>
Men la oss så ha den seriøse diskusjonen...
Jeg sletter det jeg har skrevet som kan oppfattes som drittslenging, men også det dere andre skriveri samme retning..

1. Hvordan blir en bil lisensiert for Terreng touring?
2. Hva koster det?
3. Hva koster det for en klubb som NTC å komme under bilsportforbundet sin papraply?
4. Hvilke begrensinger legger terrengtouring på et trophy? Går reglene der i mot noen av de reglene vi har satt opp for Trophy?
Jeg ser problemer i:

a: få plass til observatøren.
b: kunne ta med seg passasjerer (som familie)
c: Det utelukker åpne biler. (kan selvf være positivt i forhold til sikkerhet, men muligens unødvendig sikkerhet for de som ikke utfordrer terrenget.)
d:Kostnader
e:organiseringsarbeid
f: tidsaspektet.

1-2 En terrnegtouring lisens er bare ne vognlisens for biltrial og koster 250 kr i året, for registrerte biler kan dette løses som en engangslisens for kr 50.-

3. titt heller etter andre muligheter, finn en samarbeidsklubb som kan være teknisk arrangør...
4 Jeg vet for lite om deres regler, men kan tenke meg at vi kjører et prøvearrangement,, det er totalt uaktuelt å ta dette som en ren TT, men ferdighetseksjonen hvor jeg sitter er veldig interresert i å få i gang noe her...

a skjønner ikke
b ikke noe problem bare man sikrer dem skikkelig, regner ikke med at familein skal sitte inni bilen under selve prøven....
c alt åpne biler trenger er en veltebøyle...
d blir mere kostnader ja... men veldig små...
e vet ikke hvordan dere organiserer dette, men vi opplever ikke noe særlig merarbeid
f skjønner igjen ikke....
Tommy Olsen

#9 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:55

I lapland trophy som er et stort GPS trophy så må det være sikkerhetsbelter til alle passasjerer i bilen. Det kunne ihvertfall være 3 per bil, muligens fler.

Åpne biler måtte ha bur, hvilket er en god regel. Og jeg kan ikke tenke meg at pågangen er SÅÅÅÅ stor at det blir en mengde biler dette går utover. Her burde vel fornuften seire?

Man må registrere alle personer i bilene.

Teknisk kontroll er jo viktig, oljelekasjer er uønsket og biler med det fikk ikke være med i finland. Brannslukker på minimum 2kg er også et must.

I finland var sag/øks/motorsag forbudt og man måtte forholde seg til sporet for å unngå oppkjørt/ødelagt natur.

#10 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:55

QUOTE(Tommy @ 1 Aug 2007, 11:45) <{POST_SNAPBACK}>
1-2 En terrnegtouring lisens er bare ne vognlisens for biltrial og koster 250 kr i året, for registrerte biler kan dette løses som en engangslisens for kr 50.-

3. titt heller etter andre muligheter, finn en samarbeidsklubb som kan være teknisk arrangør...
4 Jeg vet for lite om deres regler, men kan tenke meg at vi kjører et prøvearrangement,, det er totalt uaktuelt å ta dette som en ren TT, men ferdighetseksjonen hvor jeg sitter er veldig interresert i å få i gang noe her...

a skjønner ikke
b ikke noe problem bare man sikrer dem skikkelig, regner ikke med at familein skal sitte inni bilen under selve prøven....
c alt åpne biler trenger er en veltebøyle...
d blir mere kostnader ja... men veldig små...
e vet ikke hvordan dere organiserer dette, men vi opplever ikke noe særlig merarbeid
f skjønner igjen ikke....

Kan ringe deg om prøvetrophy. Må bli i kveld eller noe.

a: ang dette så foregår løpet over stor avstand, og observatøren må sitte på. Med bare en passasjer vil det føre til at man da må sette av sin faste co-pilot/vinsjehore.

f: Vi har en mnd igjen til treffet skal arrangeres, og jeg er usikker på om det er tid nok til å legge opp løpet etter bilsportforbundet sine regler.

Uansett må vi være sikre på at reglene ikke hindrer at de som har lyst kan delta.
IPB Image

www.terrengbil.com

#11 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 01 August 2007 - 11:59

QUOTE(Frode @ 1 Aug 2007, 11:55) <{POST_SNAPBACK}>
Kan ringe deg om prøvetrophy. Må bli i kveld eller noe.

a: ang dette så foregår løpet over stor avstand, og observatøren må sitte på. Med bare en passasjer vil det føre til at man da må sette av sin faste co-pilot/vinsjehore.

f: Vi har en mnd igjen til treffet skal arrangeres, og jeg er usikker på om det er tid nok til å legge opp løpet etter bilsportforbundet sine regler.

Uansett må vi være sikre på at reglene ikke hindrer at de som har lyst kan delta.

Bebe har allerede avtalt at han ringer meg.. så tar vi det derfra.....
Tommy Olsen

#12 Ove

Ove

Helt eller Velt Offroad-team

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 03 August 2007 - 17:11

Men for Guds skyld , hold oppskriften på å arrangere et vellykket treff - ihht lovverket og det sportslige/sosiale - hemmelig for oss andre ...................

Dette er info som interesserer oss alle , så de impliserte her burde dele dette !
Ta bryet med å sette dette opp punktvis fra A- Å , hva-hvor-hvem !

Legg det ut - uansett om det blir på Norges Største Offroadside , eller på Skandinavias Beste Offroadside !!
Ove

#13 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 03 August 2007 - 17:39

Ta det med ro, Ove smile.gif

Etter litt kritikk på at vi ville arrangere Trophy på wolfroad uten at det var tilknyttet NBF og uten deres forsikringer tar vi saken på alvor, og sjekker ut ulemper og fordeler med det. Vi holder på å utarbeide et regelverk for Norsk Trophy Club. Dersom dette regelverket kan tilpasses det som NBF ønsker uten altfor mye smerte, er det mye mulig at treffet på Wolfroad blir et prøvetrophy under NBF sine vinger.
Vi sjekker også muligheten for at et forsikringsselskap kan tilby oss personskadeforsikring for offroadtreff. Dette blir naturligvis et prisspørsmål.
Vi kommer tilbake med hva vi finner ut og vår konklusjon senere. I mellomtiden er saklige innspill mer enn velkomne.
IPB Image

www.terrengbil.com

#14 Ove

Ove

Helt eller Velt Offroad-team

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 03 August 2007 - 20:23

Toppers , ser fram til å følge utviklinga her smile.gif

Og bare så det er sagt , innlegget mitt var like mye rettet til Tommy .......

gun.gif
Ove

#15 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 13:31

QUOTE(Ove @ 3 Aug 2007, 20:23) <{POST_SNAPBACK}>
Toppers , ser fram til å følge utviklinga her smile.gif

Og bare så det er sagt , innlegget mitt var like mye rettet til Tommy .......

gun.gif

Jeg venter fortsatt på reglene Frode.....

Til Ove så legger jeg ut en punktliste fra a til å på Pirate
Tommy Olsen

#16 Henning

Henning

Grunnlegger Harstad Offroaders

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 14:51

Har desverre ikke fått deltatt i diskusjonen fra starten. Mine meninger kommer ikke fra en redaktør på Pirate4x4 men fra en som har vært en av pådriverne i det nord-norske offroad miljøet i de siste 5 årene.

Selv om det ikke finnes et godkjent regelverk for Trophy i Norge, betyr det ikke at det er fritt frem for å kunne arrangere et motorsport løp uten å ha de nødvendige lisenser og forsikringer. Spesielt ikke i et land der sentrale myndigheter gjør det de kan for å motarbeide miljøet. Det som skremmer meg er at intiativ takerne, og de som står ansvarlig er personer som har vært med i offroad miljøet i mange år og således burde vite bedre. Heldogvis ser det ut til at de er kommet på bedre tanker.

Det diskuteres om hvilke ulemper det har å ligge under NBF`s paraply, det er ingen bakdeler bare begrensinger. Begrensinger som er til for å ivereta motorsportens anseelse, og sist men mye viktigere sikkerheten til deltakere og publikum.

I hvilken motorsports gren, eller andre sportsgrener forøvrig er det vanlig/tilrettelagt til å ta familien med? passasjerer og spesielt barn har ingenting å gjøre som passasjerer i en bil i en konkuranse, med mindre det er som copilot. Til deg Frode som er bekymret for at det ikke er plass til familien..Hva om datteren din blir invalidisert for at du får en bil i siden, hvem skal betale den reginga? Nei skal man leke cowboy og kjøre uforsikret så la ihvertfalll uskyldige barn slippe å være med.

Jeg tror at et ulisensiert Trophy av de dimensjonene som det legges opp til vil skade offroad sporten mer enn det gagner den. Ikke misforstå meg, det virker som et helt rått arrangement, men alikvel jeg ville IKKE ha deltatt på et slikt ulisensisert arrangement, og jeg håper at ingen andre vil gjøre det.
Alltid en Suzuki

www.pirate4x4.no

#17 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 19:32

En ting jeg ikke forstår er hvorfor treff gjennom NBF plutselig er eneste løsning, det har til nå ikke vert arrangert noe treff på Wolfroad under deres vinger, men når vi nå drar i gang noe så er vi useriøse og man advarer mot å delta. I fjor ropte alle høyt fordi Offroaders hedemark innførte krav om skilt.

At vi i utgangspunktet ikke var tenkt å arrangere under NBF betyr ikke at vi ikke tenker sikkerhet.

Slik vi nå tenker så lager vi et regelverk for NTC og ser om det kan tilpasses NBF. NBF har pr i dag ikke regler for trophy, og vi har nå en gylden mulighet til å bli med å forme de.

En annen mulighet er at et forsikringsselskap tilbyr en personskadeforsikring for deltakerne på treffet.

Jeg har liten forståelse for hvorfor ikke familien og ikke minst barna skal kunne delta på et trophy. Man regulerer selv vanskelighetsnivået både under den vanlige kjøringen og på de eventuelle ferdigetsprøvene. Passasjerer kan også gå av når man føler det tilspisser seg.

Jeg prøver på ingen måte å si at NBF er en ulempe for oss, men jeg tror heller ikke de er eneste sannhet for å kunne arrangere et sikkert treff. Vi vil derfor vurdere saken selv og lytte på gode råd og innspill.

QUOTE(Tommy @ 6 Aug 2007, 13:31) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg venter fortsatt på reglene Frode.....

Til Ove så legger jeg ut en punktliste fra a til å på Pirate

Kommer, Tommy..

Men vi må nesten prøve å gjøre en grundig jobb siden vi er i startgropa og dessuten forhåpentligvis har muligheten til å påvirke regelverket til NBF.
IPB Image

www.terrengbil.com

#18 Tommy

Tommy

Pirate....

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 19:57

Jeg engasjerte meg i denne diskusjonen først og fremst fordi jeg synes det er viktig at folk vet hva de er med på og når det skal organiseres en stor konkurranse, som arrangeres blant annet av norges største nettsted blir det litt annerledes enn hva som skjer rundt forbi på lokale kjøreområder.

Jeg reagerte egentlig mest på hetsen endel ble utsatt for og at flere her skulle ha en dobbelt agenda, heldigvis er ting roet seg litt, og jeg regner med at noen og enhver har lært litt av denne diskusjonen..
Til de som ikke skjønner noe kan jeg si at masse her er redigert bort..

Jeg har fått igjennom mitt poeng, og håper vi (NBF) kan finne en løsning sammen med dere som arrangører.
Uansett ønsker jeg dere lykke til med treffet, har jeg mulighet kommer jeg gjerne opp en tur for å lage noe til vår side..
Tommy Olsen