Gå til innhold



Foto

Turtallet faller sakte


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 August 2007 - 21:57

Synes turtallet faller veldig sakte etter gasspådrag. Skal det være slik? Har lastet opp en liten film som viser hvordan turtallet oppfører seg. Når motoren er kald detter turtallet fort og da har jeg 500 o/min..


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#2 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 05 August 2007 - 23:31

Hm, syntes ikke det så så ille ut jeg, men hvis motoren har rulla noen runder, så er den vel ikke så tight lenger. Da vil den vel bli sånn. Når den er kald, så går jo alt tungt, så det er vel derfor den er raskere ned da, tenker jeg.

Edited by Kenneth32, 05 August 2007 - 23:32.

'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#3 bogba

bogba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 07:06

Ser helt normalt ut. Husk, det er en stor motor.
Børge

#4 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 09:01

Har du sjekka "gasshendelen" på selve motoren? Der skal det være to fjærer der, nettop for å få turtallet fort ned når gassen slippes. Er det bare en fjær der, så vil selvfølgelig turtallet gå saktere ned.

Turtallet gikk forøvrig mye fortere ned på min gamle 160.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#5 bortreist

bortreist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 Innlegg:

Posted 06 August 2007 - 18:10

[Har noe av det samme på min.. jeg spurte en gang her inne, men det var ingen svar. har slått meg til ro med det.. hørte noe ett eller annet sted om at det kunne bli sånn hvis pumpa var stilt litt mye opp.. min er stilt opp, men aner egentlig ikke om det har skylda.
Skulle det være så glatt her da??

#6 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 August 2007 - 21:39

Har sett litt på dieselpumpa. Jeg finner bare ei fjær der... Gasshendelen spretter tilbake uten problemer... Forrige eier sa at motoren var urskrudd. (ikke oppstilt), men dette får jeg ikek til å stemme.. Sikkerhetsventilen er fjernet og plmberingen på en skrue på pumpa er brutt...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#7 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 09 August 2007 - 16:36

QUOTE(wazzza @ 8 Aug 2007, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Har sett litt på dieselpumpa. Jeg finner bare ei fjær der...


Der er problemet. Det skal være to stykker der (var det på min gamle 160 i hvertfall).
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#8 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 09 August 2007 - 19:02

QUOTE(FrankWS @ 9 Aug 2007, 16:36) <{POST_SNAPBACK}>
Der er problemet. Det skal være to stykker der (var det på min gamle 160 i hvertfall).



Men hvis jeg gasser for hånd frammi motorrommet så spretter jo armen tilbake med en gang.. turtallet kommer etter...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#9 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 August 2007 - 19:56

Kan kansje nevne att på Rockyen min, er pumpa oppstilt og dær er turtallet veldig tregt til å falle på varm motor og ofte kommer den ikke lengre ned en 2000omdr og kan stå dær til en roer den med å slå av tenningen eller putter den i gir. Roer seg raskt når den er kald. Dette skulle vist ha kommet etter at pumpa ble skrudd på.

AR


Men la det være sagt at din syntes jeg virket normal i forhold til Rockyen.

AR
oohh! silly me, again...