Gå til innhold



Foto

Den berømte artikkelen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 wizz

wizz

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 14 August 2007 - 01:06

Opp gjennom de siste årene har det stadig blitt referert til en artikkel som sammenlignet Excursion og Suburban. Jeg husker jeg leste den selv, en gang jeg såvidt hadde sett en Excursion i virkeligheten for første gang. Skrev til Vi menns redaksjon, og se hva de hentet frem fra serveren sin:

Attached File  Chevrolet_Suburban_og_Ford_Excursion.pdf   28.34K   1827 downloads unsure.gif
(Det må altså ha vært et skikkelig mandagseksemplar Ford leverte til bladet, ikke sant Chevy-gutter?). Ikke minst artig å se hva som faktisk ble skrevet. laugh.gif
-01 Exc. Ltd. V10 TechnoCarb LPG, Arctic Trucks mod.

#2 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 14 August 2007 - 07:34

Den der hadde jeg faktisk aldri lest.
Ingen Ford-mann han artikkelforfatteren der kan man si.

#3 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 14 August 2007 - 07:52

QUOTE(Kenny_g @ 14 Aug 2007, 08:34) <{POST_SNAPBACK}>
Den der hadde jeg faktisk aldri lest.
Ingen Ford-mann han artikkelforfatteren der kan man si.


Det bladet har jeg laugh.gif

Noen som vill kjøpe? får med minst 15. årganger på kjøpet

#4 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 14 August 2007 - 13:38

jeg har ikke kjørt noen av bilene og er verken fan av det ene eller andre merket, men vedkommende journalist er jo rett og slett useriøs.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#5 pitten

pitten

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 18 August 2007 - 20:40

Hmmm,dette kan ikke hvere en seriøs bil jurnalist devil.gif

#6 Sportsfisker

Sportsfisker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 19 August 2007 - 22:16

I følge Vi menn delte den testen bil Norge i 2,helt riktig eller helt galt resultat. Men et par måneder etterpå teste de en Ford Ex bygget om hos Artic Truck og da var gyngungen borte og selv bremselengden var mye kortere.Ja bilen fikk masse skryt ! Jeg er med i NAF MROR og der er det en som har en ombygd og den er rå.
Første gangen jeg så den ble skikkelig imponert. Han kjørte i dyp snø med en Toyata Hilux på slep.....
Alt som bråker er morsomt.

#7 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 20 August 2007 - 08:42

Denne er rå ja, 40" hjul





#8 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 20 August 2007 - 10:01

Det der, er en RÅÅ bil dribble.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#9 mæjus

mæjus

    Delvis offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3608 Innlegg:

Posted 28 August 2007 - 23:13

ett ord folkens..... misunnelig biggrin.gif
............................................................................................................................................
Hvorfor må man tenke før man snakker, når man ikke vet hva man skal si før man har sagt d?


Min Chevy og Eks Ford garasje

Marius S. Markussen
Mob 95928863
mariusmarkussen@hotmail.com

IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image

#10 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 04 September 2007 - 16:14

hihi rullende katastrofe:P
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#11 IH-Diesel

IH-Diesel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 29 September 2007 - 15:21

Har eid både Suburban , gammel 86 mod og 95 modell . har nå en Excursion .
den perfekte bilen er ikke laget enda , og vill sansynligvis aldri bli produsert , men Excursion er et meget godt utgangspunkt på å få en perfekt bil . noen forbedringer må til .
Etter å ha brukt ca 60 tusen kroner på den er jeg fornøyd .
Det kan nevnes :
Ekstra fjærer forran , nye dempere ( Pro comp ) forran , forandret vinkel foraksling , Edelbrock dempere bak , kraftigere dynamo , kraftigere batterier , fjernstyrt Webasto , eget forbruks batteri ( bak ) .
arne


Har eid både Suburban , gammel 86 mod og 95 modell . har nå en Excursion .
den perfekte bilen er ikke laget enda , og vill sansynligvis aldri bli produsert , men Excursion er et meget godt utgangspunkt på å få en perfekt bil . noen forbedringer må til .
Etter å ha brukt ca 60 tusen kroner på den er jeg fornøyd .
Det kan nevnes :
Ekstra fjærer forran , nye dempere ( Pro comp ) forran , forandret vinkel foraksling , Edelbrock dempere bak , kraftigere dynamo , kraftigere batterier , fjernstyrt Webasto , eget forbruks batteri ( bak ) , Edge tuner .
arne

Edited by IH-Diesel, 29 September 2007 - 15:22.


#12 Bluesmobil

Bluesmobil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 17:01

Du vet vel hva Ford betyr....
Tar du den baklengs blir det: Driver Returns On Foot biggrin.gif

#13 Ski-doo

Ski-doo

    Test driver

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 690 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 20:24

QUOTE(IH-Diesel @ 29 Sep 2007, 15:21) <{POST_SNAPBACK}>
Har eid både Suburban , gammel 86 mod og 95 modell . har nå en Excursion .
den perfekte bilen er ikke laget enda , og vill sansynligvis aldri bli produsert , men Excursion er et meget godt utgangspunkt på å få en perfekt bil . noen forbedringer må til .
Etter å ha brukt ca 60 tusen kroner på den er jeg fornøyd .
Det kan nevnes :
Ekstra fjærer forran , nye dempere ( Pro comp ) forran , forandret vinkel foraksling , Edelbrock dempere bak , kraftigere dynamo , kraftigere batterier , fjernstyrt Webasto , eget forbruks batteri ( bak ) .
arne
Har eid både Suburban , gammel 86 mod og 95 modell . har nå en Excursion .
den perfekte bilen er ikke laget enda , og vill sansynligvis aldri bli produsert , men Excursion er et meget godt utgangspunkt på å få en perfekt bil . noen forbedringer må til .
Etter å ha brukt ca 60 tusen kroner på den er jeg fornøyd .
Det kan nevnes :
Ekstra fjærer forran , nye dempere ( Pro comp ) forran , forandret vinkel foraksling , Edelbrock dempere bak , kraftigere dynamo , kraftigere batterier , fjernstyrt Webasto , eget forbruks batteri ( bak ) , Edge tuner .
arne


Klar den må bli bedre å kjøre når du har kostet på den en halv formue,mon tru hvordan subben har blitt med så mye påkostninger biggrin.gif
Men når sant skal sies var ikke han jornalisten veldig nøytral,selv om subber er bedre å kjøre orginalt. biggrin.gif

(Er vel å banne i kirka her whistle.gif )
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!

Mvh The SKI-DOO man

http://www.v8dieseltech.net/forum/

#14 IH-Diesel

IH-Diesel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 18:42

ja klart at det merkes at en har brukt 60K på en Excursion , og 60K på en Suburban merkes garantert .
Du kan jo komme å prøve Forden , så spørs det om du ikke kommer til å surfe litt på Finn.no på avdeling for Ford , slik gikk det med meg ( ex 5 stk Chevrolet , nå Ford smile.gif

#15 Ski-doo

Ski-doo

    Test driver

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 690 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 19:54

QUOTE(IH-Diesel @ 14 Oct 2007, 18:42) <{POST_SNAPBACK}>
ja klart at det merkes at en har brukt 60K på en Excursion , og 60K på en Suburban merkes garantert .
Du kan jo komme å prøve Forden , så spørs det om du ikke kommer til å surfe litt på Finn.no på avdeling for Ford , slik gikk det med meg ( ex 5 stk Chevrolet , nå Ford smile.gif

Joda,er ikke fanatiker, syntes forden er fin,synd man må koste så mye på dem for å få dem kjørbar...
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!

Mvh The SKI-DOO man

http://www.v8dieseltech.net/forum/

#16 Rampage

Rampage

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 121 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 20:06

Hva er forskjellen på de nye fjærene og demperne, kontra de originale?
Har fått meg en 2002 Excursion, og skjønner nok at det er rom for forbedringer under der. Bilen er veldig stiv og behagelig i svinger. Det eneste jeg har å sette fingeren på er fartsdumper. Der er den ikke spesielt mye å skrive hjem om. Den har jo fjæringsvei så det holder fremme, så det er rart at den forplanter "treffet" så veldig i resten av bilen.
Skulle den hatt mykere dempere og stivere fjærer?

Edited by Rampage, 31 December 2007 - 15:38.