Hjullagermutter dimensjon
Posted 28 August 2007 - 07:38
Den står for øyeblikket med lagerhavari oppå heia her, så jeg får ikke tatt no mål.
Mange takk!
Why are the latest Fords so aerodynamically designed?
It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje
Posted 28 August 2007 - 08:07
Posted 28 August 2007 - 09:28
Hadde tenkt å dreie den ned. Det var derfor jeg lurte på dimensjonen, gidder liksom ikke å dreie ned alle pipene mine

Tusen takk for hjelpa!

Min garasje
Posted 28 August 2007 - 11:03
Posted 28 August 2007 - 14:32
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
Posted 28 August 2007 - 19:17
Så da blei det et heimelaga verktøy. Tok et 60mm rør og freste et 5mm dypt og 52mm breit spor over enden. Kjekt med dreibenk og fresemaskin på jobben.

Hammer og meisel trikset er i mine øyne en skikkelig kriseløsning. Denne praksisen hadde vært brukt på mutterene tra før selfølgelig, men syns ikke det var vits i å meisle dem helt vekk.
Nå er i allefall Patrolen på veien igjen!

Min garasje
Posted 28 August 2007 - 19:59
Så da blei det et heimelaga verktøy. Tok et 60mm rør og freste et 5mm dypt og 52mm breit spor over enden. Kjekt med dreibenk og fresemaskin på jobben.

Hammer og meisel trikset er i mine øyne en skikkelig kriseløsning. Denne praksisen hadde vært brukt på mutterene tra før selfølgelig, men syns ikke det var vits i å meisle dem helt vekk.
Nå er i allefall Patrolen på veien igjen!

Hørtes ut som en kongeløsning - men jeg klarte ikke helt å se hvordan det sporet ble.. freste du ut et kvadrat på 52x52mm i 5mm dybde? Skjønte ikke helt at det kunne bli nok igjen da til å få tak i mutteren.
Marius
Posted 28 August 2007 - 20:20
Marius
Nei, jeg freste bare ett spor med 52mm bredde over enden på røret, slik at to "tapper" stikker ut og griper to flater på mutteren.
Hmm, vanskelig å forklare bedre. Jeg kan ta et bilde av verktøyet og poste det i morgen hvis noen er interessert.
Min garasje
Posted 28 August 2007 - 20:46

Sporet har en bredde på 52mm, dybden er 5mm. Diameteren på røret er 60mm

Min garasje
Posted 28 August 2007 - 20:59
Skal lage meg en lignende sak ja - får vel risse inn en copy right til deg å den

Marius
Posted 28 August 2007 - 21:05
Skal lage meg en lignende sak ja - får vel risse inn en copy right til deg å den

Marius
Hehe! Det går nok bra!
Var sterkt nok i massevis, bare pass på at røret har litt veggtykkelse. Tror det jeg brukte hadde 6mm.
Min garasje