Finner ikke vann i oljen eller olje i vannet... Kan det være toppen? Er en bil jeg vurderer å kjøpe som har dette problemet, så jeg setter pris på svar?
Er det noe som pleier å ryke på disse. Han sier det kommer noe damp bak motoren i torpedoveggen...
Er det ellers noe spesielt man skal kikke etter ved kjøp av gammel patrol?

Kjølevannet forsvinner,PATROL 3,3TD
Started by
arni
, Aug 28 2007 22:11
10 replies to this topic
#1
Posted 28 August 2007 - 22:11
#2
Posted 28 August 2007 - 22:57
Jeg har nettopp kjøpt meg patrol usett. Det gjør jeg aldri gjen.. Sjekke ramma for rust. Spesielt fra midten og bak og ved fjærinnfestningene bak.. Sjekk også for rust baki bagasjerommet. Sjekk linken til min garasje i min signatur for skrekkbilder... Drivverksmessig er dette solide biler...
Men til ditt problem.. Min lekker kjølevann fra varmelementet på siden av motoren, men ikke så mye at det ryker.. Det bare pipler der. Vet ikke om noen plass bak motoren at det kan lekke vann.. Må jo isåfall være slanger til varmeapparat uten at jeg vet helt hvordan de går... Sjekk om det er trykk i kjølesystemet. Skal ikke være mer enn 0.9 bars trykk på termostatlokket..
Men til ditt problem.. Min lekker kjølevann fra varmelementet på siden av motoren, men ikke så mye at det ryker.. Det bare pipler der. Vet ikke om noen plass bak motoren at det kan lekke vann.. Må jo isåfall være slanger til varmeapparat uten at jeg vet helt hvordan de går... Sjekk om det er trykk i kjølesystemet. Skal ikke være mer enn 0.9 bars trykk på termostatlokket..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#3
Posted 29 August 2007 - 17:16
QUOTE(arni @ 28 Aug 2007, 23:11) <{POST_SNAPBACK}>
Finner ikke vann i oljen eller olje i vannet... Kan det være toppen? Er en bil jeg vurderer å kjøpe som har dette problemet, så jeg setter pris på svar?
Er det noe som pleier å ryke på disse. Han sier det kommer noe damp bak motoren i torpedoveggen...
Er det ellers noe spesielt man skal kikke etter ved kjøp av gammel patrol?
Er det noe som pleier å ryke på disse. Han sier det kommer noe damp bak motoren i torpedoveggen...
Er det ellers noe spesielt man skal kikke etter ved kjøp av gammel patrol?
kjøleveska kan bli forbrent internt i motoren, hvis æ ikke huska feil så kan de sjekk d på et veksted om motoren forbrenner kjøleveska. og da kan det være noe tull med toppen. disse motorene tåler mange tusen km, slite sterk som bare d.
sjekk etter rust, det er rust som feller disse bilene på eu kont, for er det noe teknisk kan det som regel fikkses.
ofte mye lettere enn å fjerne rusten. hyttefestene, ramma, kanaler og skjermer er plasser verdt å få med seg.
kanon biler når alt funker

lykke til
kunnskap er nøkkelen til suksses!
#4
Posted 29 August 2007 - 21:11
Ta en titt på radiatorslangene. De går over toppen på motoren og gjennom torpedoveggen ca midt på.
Sitter også en oljekjøler under dieselpumpa i bakkant.
Ellers er det som nevnt, RUST!!!!!! Disse bilene ruster fort.
Sitter også en oljekjøler under dieselpumpa i bakkant.
Ellers er det som nevnt, RUST!!!!!! Disse bilene ruster fort.
#5
Posted 30 August 2007 - 17:11
Takk for tips folkens!
Jeg kjøpte bilen. Jeg må sveise opp et hytte-feste og et hull i en kannal. Ellers virket bilen grei.
Bilen mangler ryggelys og hovedlys på venstre side. Regner med det er ryggelysbryteren som må byttes? Når det gjelder hovedlys så leste jeg her på forumet at reeleene sitter inni en blå boks på torpedoveggen... skal sjekke disse.
Passer felgene fra en Hilux på patrolen?
Jeg kjøpte bilen. Jeg må sveise opp et hytte-feste og et hull i en kannal. Ellers virket bilen grei.
Bilen mangler ryggelys og hovedlys på venstre side. Regner med det er ryggelysbryteren som må byttes? Når det gjelder hovedlys så leste jeg her på forumet at reeleene sitter inni en blå boks på torpedoveggen... skal sjekke disse.
Passer felgene fra en Hilux på patrolen?
#6
Posted 30 August 2007 - 17:23
felgene skal passe di ja
legg ut bilder av herligheten.

Frode Flottorp
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#7
Posted 30 August 2007 - 18:24
QUOTE(offroad king @ 30 Aug 2007, 18:23) <{POST_SNAPBACK}>
felgene skal passe di ja
legg ut bilder av herligheten.

Går disse på en orginal patrol 160 - lang type?
33x12.5 15"
Må jeg lage til noe skjerm breddere?
#8
Posted 30 August 2007 - 19:07
Bør nok lage breddere. Har 32-11.5-15 på min. Stikker ca 1 cm utnfor
#9
Posted 30 August 2007 - 22:21
Jeg har 15X8" felger med -20 i innpress. På disse står det 31X10,5" dekk. De stikker mye uttafor.. Har breddere nå, så de går kant i kant... Vet at det ikke ser slikt ut, men det går akkurat fremme, bak er det litt klaring..

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#10
Posted 26 November 2008 - 07:31



blir skogen tættare nu så må æ gir ne!!!!
#11
Posted 26 November 2008 - 19:51
vanslangene som sitter på patrolen har en tendens til å bli harne/morkne,kan testes ved å kjøre trykk på systeme med en trykk tester
radiatoren smulder opp i registre,
du kanbruke 10x15 felger 35.12.5.15 bare du kuter nokk i skjermene
bygger kan du lage selv,har laget det på min i stål.
radiatoren smulder opp i registre,
du kanbruke 10x15 felger 35.12.5.15 bare du kuter nokk i skjermene
bygger kan du lage selv,har laget det på min i stål.

Edited by Nismek, 26 November 2008 - 20:01.