Gå til innhold



Foto

simringer veivaksel SD33t


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 01:34

Er det mulig å bytte simringene på veivakslingen uten å demontere halve motoren?
Ser noe vanskelig ut på tegninga å bytte den bak. dry.gif

Tenkte at det var like greit å bytte dem (hvis det ikke er alt for mye jobb) når jeg har motoren ute.

Noe mere jeg bør skifte mens jeg har muligheten/motoren ute? Clutch'en blir bytta.

#2 roger holm

roger holm

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 01 October 2007 - 22:11

jeg har kjøpt simeringen men har ikke bytta den enda.. den er to delt så jeg regner med at det bare er å ta av sving hjulet og bytte i vei

#3 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 02 October 2007 - 04:49

Svinghjulet sitter skrudd fast i en "disk" som er en del av veivakslingen. Ser ut som om man må ut med bånnpanna og litt mere, men jeg vet ikke sikkert. Har bare tatt av svinghjulet og kikka på tegninga.

Noen som vet?

#4 bogba

bogba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 17:14

Har sjekket med verkstedhandboken. Du må av med bunnpannen. Skru så av bakre rammelagerkappe. Så monterer du halvdelene i blokka og kappa. De skal stikke 0,5 mm opp på endene. skru så på kappen. Her skal det være overett-merker som må passe. Simmeringen skal smøres inn med greas. På sidnen av kappa er det sidetettinger som kan slås inn med hammer. Smør desse med olje først. Disse skal også stikke opp 0,5 mm. Lykke til.
Børge