Min 1985 patrol skal på Eu-kontroll i morgen (17/9) og jeg er litt bekymret for bremsene..
Med motoren i gang kan jeg trå pedalen helt til bunns med litt kraft. Tråkker jeg på nytt stopper pedalen ganske fort, tydelig tegn på luft spør du meg, men hvis jeg holder pedalen slik så siger den sakte innover..
Jeg har en teori om at pedalen stopper pga. mangel på vakum... Hvis jeg har litt turtall på motoren siger pedalen mye fortere inn.. Jeg har luftet bremser i hytte og gevær og alle retninger og rekkefølger, får ikke ut noe luft.
Siden pedalen siger innover tenkte jeg at det var intern lekkasje i masteren og kjøpte ny og monterte.. Akkurat samme... Det er nye skiver og klosser fremme med nysmurte calippere... Har hatt oppe tromelene bak og konstatert at det er plenty med band.. Veldig lite slitasjekant på trommelen.
Bare så det er sagt; jeg låser 4 stk 31" hjul på tørr asfalt før pedalen går i dørken, så det er gode bremser, men jeg er redd kontrolløren ikke vil like oppførselen på pedalen...

funky bremser på patrol 160
Started by
wazzza
, Oct 16 2007 19:26
7 replies to this topic
#1
Posted 16 October 2007 - 19:26
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#2
Posted 16 October 2007 - 20:07
Feil/lekasje på brensekraftforsterkeren kankje.....pedalen siger vel sakte og sikkert innover da.
Bare en haug med deler igjen.....
#3
Posted 16 October 2007 - 20:24
Lekkasje på forsterkeren? Den vil jo ikke sige da, snarere stoppe opp ved lekkasje?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#4
Posted 16 October 2007 - 22:17
Min oppførte seg akkurat slik du beskriver.. Jeg ringte et lokalt verksted og der kunne de fortelle at slik var bremsene på mange store 4wd og pickuper.. Jeg ringte i grunn for å bestille ny hovedsyl men fikk beskjed om at jeg kunne spare di pengene, ville ikke bli bedre sa`n... Jeg har forøvrig også knallgode bremser selv om pedalen oppfører seg nøyaktig slik du beskriver.... Ikke noe å bekymre seg for med andre ord... Litt synd du brukte penger på ny hoved syl da. Han på verkstedet mente det var laget små hull i stempelet på hovedsyl for å få mykere pedal/unngå hugging i bremsene..
Edited by Rune75, 16 October 2007 - 22:19.
#5
Posted 17 October 2007 - 09:57
QUOTE(Rune75 @ 16 Oct 2007, 22:17) <{POST_SNAPBACK}>
Min oppførte seg akkurat slik du beskriver.. Jeg ringte et lokalt verksted og der kunne de fortelle at slik var bremsene på mange store 4wd og pickuper.. Jeg ringte i grunn for å bestille ny hovedsyl men fikk beskjed om at jeg kunne spare di pengene, ville ikke bli bedre sa`n... Jeg har forøvrig også knallgode bremser selv om pedalen oppfører seg nøyaktig slik du beskriver.... Ikke noe å bekymre seg for med andre ord... Litt synd du brukte penger på ny hoved syl da. Han på verkstedet mente det var laget små hull i stempelet på hovedsyl for å få mykere pedal/unngå hugging i bremsene..
Hei, kjøpte ny sylinder via jobben, så fikk den til under 2K... Var på EU i dag..ø Bremsene gikk greit

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#6
Posted 17 October 2007 - 14:57
QUOTE(wazzza @ 16 Oct 2007, 20:24) <{POST_SNAPBACK}>
Lekkasje på forsterkeren? Den vil jo ikke sige da, snarere stoppe opp ved lekkasje?
Ja..eh....hvor i h... var hodet mitt når jeg skrev inlegget i går


Hadde noe lignende problem når jeg brukte en mastersylinder med for lite borring i forhold til den som skulle være der.
Edited by massey, 17 October 2007 - 14:59.
Bare en haug med deler igjen.....
#7
Posted 17 October 2007 - 22:05
Hmm.. vet ikke hav det er.. Bremsene ble iværtfall godkjent på kontrollen i dag

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#8
Posted 17 October 2007 - 22:18
QUOTE(wazzza @ 17 Oct 2007, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm.. vet ikke hav det er.. Bremsene ble iværtfall godkjent på kontrollen i dag 

No har det seg sånn at diesel biler har ekstern vakum pumpe,pga manglende gasspjeld og sånn..
Og vis bremsen di er knall har da har du enten en defekt vakum slange eller pumpe,at pedalen synker når du holder press på den er helt vanlig