6,2 Diesel havari!
#1
Posted 09 December 2007 - 14:30
#2
Posted 09 December 2007 - 15:12
Trond
#3
Posted 09 December 2007 - 15:17
#4
Posted 09 December 2007 - 17:36
#5
Posted 09 December 2007 - 18:33
Skal skru ned bunnpanna i morgen for å se om det er veivbrudd, som jeg mistenker det er
#6
Posted 09 December 2007 - 19:06
Får motorn for lite diesel så låter den veldig stygt.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#7
Posted 09 December 2007 - 19:34
#8
Posted 10 December 2007 - 12:20
Skal skru ned bunnpanna i morgen for å se om det er veivbrudd, som jeg mistenker det er
Jeg har dessverre prøvd 6,2 med knekt veiv. Det låter noe helt for jævelig, ikke til å ta feil av.
Det jeg kunne se det på, var når jeg lå under bilen i forkan av motoren og så opp på svingningsdemperen. Den bevegde seg i flere himmelrettninger, ikke bare rundt
#9
Posted 10 December 2007 - 13:23
må du ikke begynne me 6,5 turbo for der sitter turbon for langt bak så du må fjerne hele ac anlegge... hadde det i en k5 jeg.. også må du ha mekanisk pumpe.
jeg har en 6.2 liggende jeg som går som ei klokke
Edited by banks power, 10 December 2007 - 13:24.
#10
Posted 10 December 2007 - 14:50
#11
Posted 10 December 2007 - 19:15
#12
Posted 10 December 2007 - 23:13
Har nevnt ditt problem for en jeg kjenner.
Han sier du ikke må sette i gang med store demonteringer, før du har sjekket dysene. Stygge bankelyder i en dieselmotor har mye til felles med tenningsbank. Det kan i sin tur komme av en dyse som ikke forstøver som den skal og det samles opp uforbrent diesel i sylinderen.
Løsne på trykkrøret til hver enkelt dyse/sylinder etter tur. La motoren gå på tomgang. Når du finner den rette dysa vil bankingen gradvis avta.
Metoden med å koble ut sylinder for sylinder brukes selv på de mest moderne diesler.
Lykke til sier han
#13
Posted 10 December 2007 - 23:44
Dysebank oppstår gjerne når du har hatt ut ei dyse, eller setter inn nye.
...men for all del, sjekk det gjerne før du begynner med demontering av topp!!
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#14
Posted 11 December 2007 - 00:45
Det har forkommet brudd ved opplagring 4 og råde 7.
Ta ned støv skjoldet under converteren.
Prøv å turn vaiva med en skrutrekker på startkransen.
Nå ser du fort om den framre delen følger med rundt.
#15
Posted 11 December 2007 - 11:32
#16
Posted 12 December 2007 - 11:42
#17
Posted 13 December 2007 - 13:43
Demonterer hele fronten ol så mest mulig er klargjort for å løfte ut motoren
#18
Posted 13 December 2007 - 17:39
Trond
#19
Posted 13 December 2007 - 18:20
#20
Posted 13 December 2007 - 18:33
http://www.finn.no/finn/bap/all/result
Dær e nu nån æ bære fainn i fuill fart... e jo nån van'a å blazer'a å såm sælles i "lausvækt", så muli du
"finn no"
For gud og maskinister er ingenting umulig
Strekkhopp er ikke min greie. Jeg kom til verden pågrunn av dårlig gummi,
og jeg har ingen planer om å forlate verden av samme grunn.
Musa har hår på høna, mens høna har fjær på musa...
Min bil e miljøvennlig, bruker jo bare 0,25 liter/mil(e)
Når uhellet er ute, så er det best å være inne
Nu går det mot vinterstid og vi har ingen sommer hatt, men hva skal man med sommerhatt når det går mot vintertid