Gå til innhold



Foto

3,3 td med IC som lader 1 bar, holder det-?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 16:46

hei, har en patrol kort med 3,3 td som er etter montert intercooler og lader 1 bar... er dette noe som holder eller bør jeg skru ned ladetrykket igjen, det er forige eier som har gjort dette.
motoren har rulle 344 000.

#2 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 16:56

Jeg lader 1,2 og det holder.

#3 pvnyhus

pvnyhus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 17:48

QUOTE(Jan. @ 20 Dec 2007, 16:56) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg lader 1,2 og det holder.


kjempe tøft!

#4 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 18:44

Har en kompis som har originalbil (ikke ic eller 3" exos). Han lader på 1.3, å den har faktisk også holdt.

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 19:15

Jeg kjører rak 3", IC og 1.3 bar.. Drar som fan og har holdt inntill videre...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 Roger Myhre

Roger Myhre

    Sveiser

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 20 December 2007 - 21:59

Patrol 3.3 har 4-lagra veiv, det er litt steinalder og stor belastning for de 4 lagrene, bytt rådelager og du har motor som tåler mye ladetrykk og går langt!! Har vært borti veiv som knekker grunnet slitasje på rådelager og kast i veiva grunnet høyt ladetrykk...
Mvh

#7 masseyman

masseyman

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 23 December 2007 - 20:44

En kamerat har en 260 med 3,3 motor uten intercooler, og det blir ofte kjørt med wastegate slangen av, dermed lader bilen rundt 1,8bar, og den motoren har passert 600k!! Så 3,3`n er SOLID biggrin.gif
Sigurd
Mob:90046866
user posted image

#8 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 23 December 2007 - 23:09

har en lang 160 me 3.3t 3.5"rak å IC. har hatt på 38.5" hjul så den var treig.. så stilte jeg på 3omdr på pumpa. det gikk bra! men så bendet jeg staget på wasten istdet for å bløgge eller stille på, da knakk veiva mi devil.gif devil.gif devil.gif men har kjørt den motorn på 1.8 i litt over 2år og har ike akkurat behandlet den så fint. har fått mye juling.. den hadde ikke gått mer en 270000..

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#9 pglok

pglok

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 29 September 2008 - 20:42

Hei.
Satte fjær på westgate stag, økte trykket til 0,7 bar. har ønske om å få den opp til 1 bar (sterkere fjær?). har ikke IC men 3" eksos.
Øker turbotrykket noe hvis man stiller opp dieselpumpen i tillegg?

#10 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 30 September 2008 - 10:54

QUOTE(pglok @ 29 Sep 2008, 21:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Satte fjær på westgate stag, økte trykket til 0,7 bar. har ønske om å få den opp til 1 bar (sterkere fjær?). har ikke IC men 3" eksos.
Øker turbotrykket noe hvis man stiller opp dieselpumpen i tillegg?



fjær e bare tull. ta vekk overtrykks ventilen å tett hullet. so bender du eller korter inn staget fra turbon til waste gaten. e har cosworth turbo på en lang 160 mer 3,5" rak å ic. lader 2.2:)

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#11 rub1

rub1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 10 December 2010 - 22:22

QUOTE(pat_per @ 30 Sep 2008, 10:54) <{POST_SNAPBACK}>
fjær e bare tull. ta vekk overtrykks ventilen å tett hullet. so bender du eller korter inn staget fra turbon til waste gaten. e har cosworth turbo på en lang 160 mer 3,5" rak å ic. lader 2.2:)




Har du noen bilder på detta? hadde vært fint og sett hvordan andre monterer ting=)

#12 pat_per

pat_per

    Offroad-wannabe

  • Supermedlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 13 December 2010 - 02:40

QUOTE(rub1 @ 10 Dec 2010, 22:22) <{POST_SNAPBACK}>
Har du noen bilder på detta? hadde vært fint og sett hvordan andre monterer ting=)


har solgt den bilen men har kjøpt en ny. der satte e bare på største turboen man får med t3 flens. kjøpt på e bay:) skal se om e får lakt ut bilde i morra:)
har tenkt og prøve med en gt35 men tror den blir i største laget. ska bygge propan anlegg først.

har man ikke råd, har man ikke lyst... men uten penger har du ikke det du trenger

#13 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 13 December 2010 - 13:54

Hvor mye lader 3,3'en originalt?


#14 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 02:11

QUOTE(sinnsyk @ 13 Dec 2010, 14:54) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor mye lader 3,3'en originalt?


0,45

#15 Tommybrp

Tommybrp

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 21:55

QUOTE(pvnyhus @ 20 Dec 2007, 17:46) <{POST_SNAPBACK}>
hei, har en patrol kort med 3,3 td som er etter montert intercooler og lader 1 bar... er dette noe som holder eller bør jeg skru ned ladetrykket igjen, det er forige eier som har gjort dette.
motoren har rulle 344 000.



Ikke mye trykk det, kjører selv på 1.5 i offroad uten cooler....sørg for et åpent sportfilter type KN eller noe,så får den luft..
Big toys 4 Big boys

Kjør hardt eller bli hjemme