Jump to content



Photo

AAAAARRRRGGHHH!!!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 posts

Posted 28 December 2007 - 14:00

Jajjamenn da, så har man gjort sitt livs siste besøk hos BT Elverum!
Det kunne da vel faen hakke meg gått an å prate til oss som folk???

Historien begynner så här:

Jeg skal (Etter en del utsettelser) nå ut i militæret 14 jan. Derfor skal samtidig Hilux'en min strippes ned og pusses opp, ergo trenger jeg ikke utgiftene for forsikring og veiavgift osv.. Kort sagt, skiltene skulle leveres til biltilsynet for oppbevaring! Det skal nevnes at siden dette ER en offroadbil, så er det ene skiltet litt bulkete, samtidig som hullene til skruene har "utvidet" seg litt med årene. Forrige eier kappet også av ca en halv cm i hvert hjørne, uvisst hvorfor..

Da jeg kom inn kom jeg rett bort til skranken, der satt det faktisk ei hyggelig dame som hjalp meg med det som trengtes. Ros til henne!

Idet hun skulle legge skiltene bak seg for oppbevaring, så hun på hjørnene, og lurte på hva jeg hadde gjort der. Jeg sa som sant er, at jeg vet ikke, for dette er det forrige eier som har gjort.. "jaja", sa hun, "det gjør vel ikke noe, det dreier seg om en halv cm". "jepp", svarte jeg. (begge to smilende og blide)

SÅ!

Tilfeldigvis kom da sjefskverulanten ut fra bakrommet, og passerte oss.. Bråstopp.. Kikka på skiltene.. "MAKULERES" (Med HØY stemme, i svært irritert og sint tone)
Samtalen videre gikk omtrent sånn, så å si sitert:

-Hæ?(I normal og blid tone)
-MAKULERES.. Dette er ikke slik skiltene skal se ut!!!(Irritert og sur)
-Hva mener du? Alle bokstaver og tall er tydelige, refleksoren er ikke skadet, og alt er jo i orden?
-Dette skiltet er totalt ødelagt!!(peker på skiltet)
-jojo, det er litt bulkete, men det sitter på en offroader skjønner du (smilende)
-Det spiller ingen rolle, det er helt ødelagt.. kappet i stykker er det også(sikter til halvcentimeteren i hjørnene)
-Kappet i stykker? Det er jo ikke i nærheten av hverken bokstaver eller tall?(lett oppgitt)
-Dette er total mangel på respekt for statens eiendeler!!! Rett og slett hærverk på offentlig eiendom!!!
-Hærverk?
-De er faktisk ikke DINE, de skiltene der!!!
-Øhm.. men de sitter på MIN bil?(undrende)
-Spiller ingen rolle, dette er statens eiendom, og de er UTLÅNT til deg av oss! Disse skal makuleres, og du skal pent være nødt til å kjøpe nye!
-men de er da fullt brukbare?(lettere irritert)
-Dette skal ikke diskuteres, skiltene skal IKKE SE SLIK UT(holder opp skiltet foran meg), og de skal makuleres!
-men hvorfor må jeg bruke masse penger på nye skilt da de gamle er fullt brukbare? Og ikke minst holdbare, de nye tåler jo ingenting?(Enda mer irritert)
-det er ikke poenget, og dessuten er det ikke ment at skiltene skal HERJES med!!(sint!)
-de herjes ikke med, men dette er en offroadbil, den brukes bl.a i konkurranser og div.(Begynner å bli lei nå)
-Spiller ingen rolle, offentlig eiendom skal ikke herjes med og ødelegges slik! Disse skal makuleres!
-Javel, men da kan du ta de to skiltene du, også kan du kjøre de oppi ræva og gjøre hva faen du vil med dem, så kjøper jeg nye jeg!!!(Går irritert ut i bilen og drar hjem)


Er det mulig å møte mer tverr behandling enn i Elverum?? Dette er jo helt på trynet! Beklager, men nå er jeg jaggu irritert!

Så til alle dere ute, skal dere noe hos BT, så dra et anna sted enn Elverum. Det er iallfall siste gangen jeg drar dit!!
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#2 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 28 December 2007 - 15:33

du er desverre ikke den eneste som har opplevd grusomme sadister på bt i elverum, men som du sier så jeg har også blitt møtt av blide folk bak skranken men i teknisk av bt var det derimot bare useriøst.

#3 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 posts

Posted 28 December 2007 - 17:07

QUOTE(knut e @ 28 Dec 2007, 15:33) <{POST_SNAPBACK}>
du er desverre ikke den eneste som har opplevd grusomme sadister på bt i elverum, men som du sier så jeg har også blitt møtt av blide folk bak skranken men i teknisk av bt var det derimot bare useriøst.


Da de nye skiltene mine kommer skal jeg legge de mellom 2 plater skuddsikkert glass og bolte det fast inni ei ramme før jeg setter de på bilen!!
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#4 Gi Gass

Gi Gass

    Potet, kan brukes til det meste..

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1353 posts

Posted 28 December 2007 - 21:14

He-he.. Forstår deg godt. Må si at sluttkommentaren din, til sjefsidioten, var helt konge thumbsup.gif
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."

"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

#5 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 posts

Posted 28 December 2007 - 21:53

enig laugh.gif laugh.gif

#6 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 posts

Posted 29 December 2007 - 00:00

hmmmmm skulle jo nesten fått navnet hans.... slikt burde det bli klagesak av.... om alle som ble behandla slik hadde brukt retten til å klage, med henvisninger til navnet på disse sjefskverulantene kan det hende noen av dem hadde fått ei skrape.

Men strålende sluttreplikk


#7 jtilley

jtilley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 172 posts

Posted 31 December 2007 - 16:58

Ja det er ikke greit når alle sosiale antenner blir knekt under stående fødsel på murgulv... Det burde finnes hjelpetiltak i samfunnet til slike service innstillte personer...
Tror de kalte det gapestokk før i tiden..
Toyota Landcruiser LJ-70 85mod. 2,4d

#8 Suburban2500

Suburban2500

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 165 posts

Posted 31 December 2007 - 18:14

Har vært borti det selv også, BT i Elverum er noen av de mest motbydelige innen etaten

#9 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 posts

Posted 31 December 2007 - 18:36

kjenner følelsen ..
jeg skal ha bil inne til godkjenning..
men det er en idiot som må gå av med pensjon på steinkjer først... smile.gif

Edited by amplifier, 31 December 2007 - 18:37.

amplifier..
funksjon før finish

#10 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 posts

Posted 02 January 2008 - 16:45

Kan bare meddele at jeg hadde en Mazda for ett par år siden som ble avskiltet da jeg hadde vært litt sent ute med oblatene. Da jeg kom opp på Biltilsynet i Arendal med de tusenlappene som skulle til for at jeg skulle få igjen skiltene fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne betale der, men i banken, og så ta med kvittering opp igjen. Greit nok, gjorde som ho sa, og hun tar opp skiltene mine og skal til å gi dem til meg, hun stopper opp litt, og sier;

-"jammen... -Det er jo skruehull i dem..."
-"Eeh... Ja... jeg pleier jo ikke å lime fast skiltet....
-"Men det kan jo ikke være være skruehull i dem....."
-"Øh... Hæ?
-"Nei, de er ødelagte. Du må kjøpe nye".
-Morsomt... Menne, kan jeg få dem nå, jeg har dårlig tid...?"
-"Nei, disse må makuleres. Jeg kan legge inn en bestilling på nye til deg."

Jeg kjente at jeg ble rød i ansiktet, som jeg blir når jeg blir rasende, men prøvde å ta meg sammen. Det ble en diskusjon frem og tilbake, men damen i skranken holdt på sitt, og køen bak meg ble utålmodig.

-"Jammen, så til helvette da! Så trøkk opp noen nye skilter da, om det er så inni h***** nøye da!"
-"Javel. Det blir 560,- til til statskassen det, takk, sa hun smilende. "Og skiltene er muligens klare til mandag i løpet av dagen."

Jeg visste ærlig talt ikke hvordan jeg skulle reagere, eller hva jeg skulle si, jeg.... Men det er godt å vite at jeg ikke er alene mot "Satans Biltilsyn". De burde oftere vært i media for sin håpløse oppførsel og firkantede regelverk.

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....


#11 Bætmaaø

Bætmaaø

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 197 posts

Posted 02 January 2008 - 19:02

QUOTE(amplifier @ 31 Dec 2007, 18:36) <{POST_SNAPBACK}>
kjenner følelsen ..
jeg skal ha bil inne til godkjenning..
men det er en idiot som må gå av med pensjon på steinkjer først... smile.gif



Du kan no prøv dæ på nansos istan. Der går d na å snakk me dæm.
Veit du itj ka d e, kjør åver d.

#12 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 posts

Posted 02 January 2008 - 23:12

Jeg fatter bare ikke at det ikke skal kunne gå an å tenke litt logisk og folkelig, i stedet for å være et mest motbydelig paragrafrytter!

JA - skiltene mine har kappet av en halvcentimeter i hvert hjørne.. - NEI, det spiller ingen rolle..
JA - skiltene må nødvendigvis skrus fast, NEI, det spiller ingen rolle..
JA - skiltene mine er møkkete, NEI, det spiller ingen rolle..
JA - skilt kan bli bulkete.. NEI, DET SPILLER INGEN JÆVLA ROLLE!!!
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#13 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 posts

Posted 03 January 2008 - 21:51

QUOTE(PrinZe @ 28 Dec 2007, 14:00) <{POST_SNAPBACK}>
-Spiller ingen rolle, dette er statens eiendom, og de er UTLÅNT til deg av oss! Disse skal makuleres, og du skal pent være nødt til å kjøpe nye!


Les den setningen et par ganger til..!!

Er det vanlig praksis å betale for noe man har til låns?
Depositum kan man kanskje kalle det....

#14 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 posts

Posted 04 January 2008 - 07:28

QUOTE(Kenny_g @ 3 Jan 2008, 21:51) <{POST_SNAPBACK}>
Les den setningen et par ganger til..!!

Er det vanlig praksis å betale for noe man har til låns?
Depositum kan man kanskje kalle det....



Ja, jeg synes og det var en litt motsigende setning...

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....


#15 VFH16

VFH16

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 268 posts

Posted 19 January 2008 - 22:15

Heisann, leser med forundring alle historiene her, og med fare for å fornerme noen så synes jeg at de som har møtt problem personer som antagelig vis har blitt plaget/mobbet eller har pms 365 dager i året heller burde forholdt seg kalde og rolige, OG bare spurt etter navn og stilling/funksjon på den enkelte traffikst. For hvis alle som møtte slike tragiske figurer gikk videre med det så ville de fått et problem, men du må spille spillet deres for å ha sjangse til å vinne. Eks. traffikst. i oslo fikk seg en solid skrape i forbindelse med godkjenning av trux grill på ny lastebil : NEI iflg. kontrolør, bileier kontaktet trux og transport magasinet, hvorpå det hele utartet seg, hvem måtte gi seg ? og atpå til beklage offentlig ? jo- det var bt oslo. mvh Torgrim

#16 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 posts

Posted 01 February 2008 - 07:36

den artikkelen leste jeg. Han som tok kontroll på bilen kunne ikke godkjenne den pga. at gitteret forran grøftlys endret spredningen på lyset. Det er iof. greit, hadde han sjekka det opp, men denne NASA uttalelsen kom han med uten engang og sjekke spredningen med et aparatus, han bare så det med det blotte øyet at den ble endret. Og som nevnt over her, ble en eller annen ansvarlig fra Trux kontaktet, og det endte med at vedkommende måtte komme ned til trafikkstasjonen og forklare problemet. Men ikke engang da ble bilen godkjent. Til slutt klarte dem og overtale dem til og måle spredningen på lyset, og OJSANN, den var jo ikke endret. suckers devil.gif