Gå til innhold



Foto

2.5 " / 3.0 " eksos


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 13:42

Hei folkens ! Jeg skal bygge 2.5" eller 3.0" eksos på min Patrol 3,3 TD-86 . Synes at det virker noe trangt til 3.0" eksos , det skal vel være litt opp/ned bevegelse på bakaksel og røret går i en bøy over . Det er selvfølgelig folk der ute som har tips ? Har fjernet reservehjulholder , tenkte da å dra 2 rør fra en liten sportspotte og ut på hver side bak . Er det noen som har gjort dette ? Det vil jeg tru blir en stor opplevelse biggrin.gif . Det går vel å bruke orginal tilkobling mot manifoil og gå videre med overgang mot større dim .

#2 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 14:47

Bruk 3". Har ikke sett med to endestusser bak men dette er sikkert gjennomførbart.
Jeg har 3" rør på min, eller så vet jeg at wazza også har det.
Det er bilder både på min og hans garasje om hvordan 3" anlegget er laget.
6`er lyden kommer virkelig frem med en slik sos:)

#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 05 January 2008 - 16:33

Lyden med 3" er helt fantastisk!! Jeg har riktig nok en kort patrol.. Downpipen kom litt langt ned, men tar ikke borti travers eller noe annet.. har brukt orginale oppheng. Anlegget er delt i 3 biter så det kan demonteres...


3" downpipe










På disse filmene har jeg kun hatt 3" fra midten og bakover..



Edited by wazzza, 05 January 2008 - 16:36.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 08:04

He he he....nydelig ! Med bilder som inspirasjon...Det er vel en slik "ekspander " som WAZZZA har først ja...det hadde jeg glemt , ja jeg må prøve å bygge slik at det blir demonterbart . Har bygget om til 2 utløp på min Tahoe - 01 , da med kjøpte deler fra USA . Nyyydelig lyd av masjiiina under kraftig pådrag ! Da vet jeg at det går med 3" . Scphank ju biggrin.gif

#5 bushwalka

bushwalka

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 162 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 12:50

Må ha rak 3" ja, kan ikkeha lyddemper på¨! Der er ikke no kult ! tongue.gif

#6 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 13:37

Jeg bruker en liten simons sportsdemper. Den skal av, straks jeg får noen til å sveise for meg.
Vurderer sterkt et sveisekurs asså, gremmest av sveiseskillsa mine smile.gif

#7 Nismek

Nismek

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 108 Innlegg:

Posted 06 January 2008 - 23:42

Jeg brukte eksos paknigen som mal"fikk skåret en flens i 10 mm stål .å monte 3" på den uten potte
Det blei faktis turbo sus på tongang.dribble:



#8 ivar_

ivar_

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 07 January 2008 - 06:36

har også bygget 3" på min og det du snakker om av problem med bøy over bak akselen er ikke noe problem, en helt vanlif kardangbøy i 3 " duger bra, har det på biltema eller mekonomen
fart er tingen, kommer seg frem da