Jeg er like forvirra som en fjært i en kurvstol.
Jeg har en bok som sier 48 til 60 kg i moment + 180 grader drakning.
I pakken der strekkboltene er i er det et hav av muligheter.
Der står det 30 til 55 i kg og kun 90 grader dragning av boltene.
I pakken var det vel 3 alternativer, man dragning av boltene var samme på 90 grader.
Hva er rett?
Hva er momentet på toppen på 2,2 td.
Started by
tutti
, Jan 08 2008 19:08
3 replies to this topic
#1
Posted 08 January 2008 - 19:08
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#2
Posted 12 January 2008 - 23:09
QUOTE(tutti @ 8 Jan 2008, 19:08) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er like forvirra som en fjært i en kurvstol.
Jeg har en bok som sier 48 til 60 kg i moment + 180 grader drakning.
I pakken der strekkboltene er i er det et hav av muligheter.
Der står det 30 til 55 i kg og kun 90 grader dragning av boltene.
I pakken var det vel 3 alternativer, man dragning av boltene var samme på 90 grader.
Hva er rett?
Jeg har en bok som sier 48 til 60 kg i moment + 180 grader drakning.
I pakken der strekkboltene er i er det et hav av muligheter.
Der står det 30 til 55 i kg og kun 90 grader dragning av boltene.
I pakken var det vel 3 alternativer, man dragning av boltene var samme på 90 grader.
Hva er rett?
Håper dette hjelper, du har en c223t motor så da er første steg 4,5-5,5kg andre steg er 120-150 grader.
Legger ved scan fra original verkstedshandbok
Du ser tiltrekkningsrekkefølgen på bilde to....
Edited by isuki, 12 January 2008 - 23:12.
Sikkert bra det og!
Bil? Isuki selvsagt!
Bil? Isuki selvsagt!
#3
Posted 13 January 2008 - 04:24
Det er hva som sto i min bok også.
Det som sto i arket som fulkte nye boltene var:
Først trekkes 3 kg og der etter 5 kg og 90 grader til bake, tar en og en bolt og + 5 kg deretter 90 grader riktig vei + 30 grader dertter.
Det hvar det som stod i arket.
Det er ikke rart at man blir litt forvirra.
Det er så også at toppakningen var "feil" Den andre var lik den som jeg tokk av.
Dem første dadde vals over enne vannhullet slik at vannet kom ut.
Litt fin justeringer av ventilene så er alt i orden.
0,40 er det ikke mye det på ventilene?
Det som sto i arket som fulkte nye boltene var:
Først trekkes 3 kg og der etter 5 kg og 90 grader til bake, tar en og en bolt og + 5 kg deretter 90 grader riktig vei + 30 grader dertter.
Det hvar det som stod i arket.
Det er ikke rart at man blir litt forvirra.
Det er så også at toppakningen var "feil" Den andre var lik den som jeg tokk av.
Dem første dadde vals over enne vannhullet slik at vannet kom ut.
Litt fin justeringer av ventilene så er alt i orden.
0,40 er det ikke mye det på ventilene?
Edited by tutti, 13 January 2008 - 04:25.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#4
Posted 13 January 2008 - 19:03
QUOTE(tutti @ 13 Jan 2008, 04:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det er hva som sto i min bok også.
Det som sto i arket som fulkte nye boltene var:
Først trekkes 3 kg og der etter 5 kg og 90 grader til bake, tar en og en bolt og + 5 kg deretter 90 grader riktig vei + 30 grader dertter.
Det hvar det som stod i arket.
Det er ikke rart at man blir litt forvirra.
Det er så også at toppakningen var "feil" Den andre var lik den som jeg tokk av.
Dem første dadde vals over enne vannhullet slik at vannet kom ut.
Litt fin justeringer av ventilene så er alt i orden.
0,40 er det ikke mye det på ventilene?
Det som sto i arket som fulkte nye boltene var:
Først trekkes 3 kg og der etter 5 kg og 90 grader til bake, tar en og en bolt og + 5 kg deretter 90 grader riktig vei + 30 grader dertter.
Det hvar det som stod i arket.
Det er ikke rart at man blir litt forvirra.
Det er så også at toppakningen var "feil" Den andre var lik den som jeg tokk av.
Dem første dadde vals over enne vannhullet slik at vannet kom ut.
Litt fin justeringer av ventilene så er alt i orden.
0,40 er det ikke mye det på ventilene?
0,4 mm er riktig klaring, blir klaringen mindre kan du risikere å brenne ventilene dine. Do it by the book!
Legger ved nokk en side fra original vhb.
Og husk at motoren skal være kald. Sikkert ikke noe problem for deg siden du sikkert ikke har startet motoren før du justerte ventilene
Sikkert bra det og!
Bil? Isuki selvsagt!
Bil? Isuki selvsagt!