Gå til innhold



Foto

Kjøling pat 3.3td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 22 January 2008 - 17:17

Når jeg daffer rundt i byen eller kjører rolig langs landevei så er kjølingen slik som den skal være (litt over "kaldstreken" på måleren)
Men om jeg begynner å jage på i motland, spes med henger eller mye last i bilen blir den fort varm..
Den kan stå på tomgang i evigheter uten å bli varm..

Når jeg monterte bodylift følger vifta med motoren, og radiatoren blir hengende der den er. Er det så knagert ? eller har dere andre tips ?

#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 January 2008 - 17:56

Min er også sånn.. Kan stå på tomgang til naboene blir gale uten at det er antydning til varme.. Pleier å skru opp turtallet litt når jeg starter opp og får måkket frem bilen. Hjelper markant. På motbakkene kan min også bli litt varm.. Nåla passere "midten" med en liten margin. Så har jo jeg en masse annet dritt framfor radiatoren. IC, horn, lykter, skilt osv...

Edited by wazzza, 22 January 2008 - 17:56.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#3 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 17:46

Må bumpe litt.
Noen som har en kur for dette ?
Får en litt for høg temp når jeg drar skuterhengeren i lange oppoverbakker.. Tips ?

#4 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 17:57

Tja, du kan jo sette på ei vifte som du styrer med en bryter inni bilen. Jeg gjorde det på min Pajero da jeg skulle kjøre en del rundt i fjellet på sommerferie. Funker knall biggrin.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#5 Datsun Diesel

Datsun Diesel

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 61 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 22:29

QUOTE(Kenneth32 @ 4 Feb 2008, 17:57) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, du kan jo sette på ei vifte som du styrer med en bryter inni bilen. Jeg gjorde det på min Pajero da jeg skulle kjøre en del rundt i fjellet på sommerferie. Funker knall biggrin.gif


ikke bruk varmapparatet før motoren er varm hvis du skrur på fult så blir aldri motoren varm.

#6 3.3patrol

3.3patrol

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 14 July 2008 - 14:30

QUOTE(Kenneth32 @ 4 Feb 2008, 18:57) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, du kan jo sette på ei vifte som du styrer med en bryter inni bilen. Jeg gjorde det på min Pajero da jeg skulle kjøre en del rundt i fjellet på sommerferie. Funker knall biggrin.gif



Hei . så at du hadde montert ekstra vifte på en pajero. je kjøre patrol3.3 td og den bli varm me biltralla på . jeg har en enkel el vifte og en med to vifter liggende men hvor er det man fester dem , for best resultat. biggrin.gif biggrin.gif