Gå til innhold



Foto

Vandring i clutchen


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 19 February 2008 - 14:13

Hei!
Her igår bille ikke clutch pedalen ta, midt i Tønsberg! Men etter å ha fått den hjem, tok jeg løs clutch pumpa, og der var det mye dritt inni, samtidig som den ikke fjæra tilbake! Jeg kjøpte ny hos hoggern, som var møkkete, men jeg kjørte så mye væske igjennom at den ble ren tilslutt! Etter å ha montert den, lufta og også stilt staget til pedalen helt ut, fikk jeg clutcha, men var værre å få i gear!

Sitter å sjekker litt gamle innlegg bare så det er sagt! Men kan det være den såkalte slave sylinderen? Er vel verdt å få et rep sett til den, tenkte om kansje den fjæra dårlig også!

Takk for alle svar biggrin.gif


Vennlig hilsen Eilert
Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com

#2 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 19 February 2008 - 14:40

...og om noen veit hvor mye slave sylinderen skal bevege seg bed clutchen helt inne??? På min nå var det omtrent 2 cm, men kunne kansje tenkes at rett etter lufting var den noe mere... Til informajson

Edited by Eiluf, 19 February 2008 - 15:07.

Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com

#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 February 2008 - 16:49

Hvor tar clutchen?? Helt inne? Min tar helt ute (utslitt og skal byttes) men kan også være litt vrien å få i gir av og til. Du har lufteskrue nede på slaven, oppe på torpedoveggen på en "dings" der og på mastersylinderen.. 2cm. hørtes egentlig ganske rikitg ut uten at jeg backe opp med noen fakta...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 19 February 2008 - 17:11

QUOTE(wazzza @ 19 Feb 2008, 16:49) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor tar clutchen?? Helt inne? Min tar helt ute (utslitt og skal byttes) men kan også være litt vrien å få i gir av og til. Du har lufteskrue nede på slaven, oppe på torpedoveggen på en "dings" der og på mastersylinderen.. 2cm. hørtes egentlig ganske rikitg ut uten at jeg backe opp med noen fakta...



Nei var ute en tur nå! Clutchen tar sånn ca midt i mellom. Jeg prøvde en tur nå og merka at i gear skift så er den litt treig, men mulig jeg har blitt forvirra og det er som det var, og ide jeg tar clutch pedalen ut igjenn, reagerer den ikke rett etter den første cm. fra gulvet! Så egentlig tror jeg det er greit nå! Ser heller ingen synlig lekasje på slave sylinderen! Satt bilen i 3 gir, og ga 2500 rpm med brekket på og slapp clutchen, og den kveltes momentant (tror naboen begytne å lure gitt) , så clutchen er jo ikke slitt! Så tro egentlig at det er greit til nå! Blitt medlem av falken også gitt! 99 kr. for 6 mnd. er greit når ting er så ustabilt, var jo det elektriske også for 2 uker siden!

Men tar gjerne imot flere forslag altså! Kan jo bare fortsette å surre, kansje også bruke rep sett på slave sylinderen!
Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com

#5 Nismek

Nismek

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 108 Innlegg:

Posted 19 February 2008 - 23:45

QUOTE(wazzza @ 19 Feb 2008, 16:49) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor tar clutchen?? Helt inne? Min tar helt ute (utslitt og skal byttes) men kan også være litt vrien å få i gir av og til. Du har lufteskrue nede på slaven, oppe på torpedoveggen på en "dings" der og på mastersylinderen.. 2cm. hørtes egentlig ganske rikitg ut uten at jeg backe opp med noen fakta...


Du må sjekk om plastforingen som ska stå i pedalen,dær bolten gå i jenom til . kløtspompen
Den forinen bli slit bort å hulle blir ovalt, derm få kløtspompen for lit vandrin å bilen blir treg å gire

#6 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 February 2008 - 00:40

QUOTE(Nismek @ 19 Feb 2008, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
Du må sjekk om plastforingen som ska stå i pedalen,dær bolten gå i jenom til . kløtspompen
Den forinen bli slit bort å hulle blir ovalt, derm få kløtspompen for lit vandrin å bilen blir treg å gire



Hmm.. Den skal jeg jaggu sjekke i morgen smile.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#7 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 20 February 2008 - 01:59

Jeg byttet mastern på min med en jeg fant på hugger. overhalte den litt selv først. Hona sylinderen å tok silikonfett på stemplet...
Clutchen funka ikke da heller, så jeg tok samme overhalingen på slavesylinderen, nå funker den som fjell!

Men, jeg syns luftinga var litt vrien. Jeg lufta først på master, deretter midt på torpedoveggen og til slutt på slave.

Mulig det skal holde å bare lufte på slave med en gang med det funket ikke for meg.
Repset er til å anbefale ja. Dyrt er et slikt forresten ?

#8 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 20 February 2008 - 08:19

ja la merke til at det er litt ovalt der staget er festa ja! Måtte jo justere det opp så.
Luftunga gikk vel greit. Tok det i 2 steg, jeg lufta først til den midt på torpedo veggen. Men det er så lite system at det tok jo ikke lang tid, men mulig jeg var litt utolmodig der første gang, lufta jo en gang til og nå mener jeg at den virker enda bedre enn før. Er jo ikke lett å samenligne det så! Men den føles lettere, og det tror jeg er fordi jeg har på helt ny bremsevæske så! Høres jo ikke helt idiotisk ut det vel ? biggrin.gif


Rep sett til slave koster 107 kr på Gravdahls i TØnsberg. Veit ikke med hovedsylinderen, men har lest noe om 500 for hele greia så


Takk for svar også!!! Kjempe greier
Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com