Gå til innhold



Foto

starteren henger (hang)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 February 2008 - 21:42

Hadde en litt lei opplevelse med patten istad.. Skulle starte opp halvkald motor.. Starta fint men hørte en ulyd jeg ikke har hørt før. Hørtes ut som en ARB luftkompressor for de som har hørt den. Fatta ingenting og vridde av tenninga.. Jaggu gikk ikke startmotoren forstsatt rundt...

I lettere panikk tenkte jeg "ka i hælvette ska æ gjøre no?" Vridde på tenninga til start-posisjon og slapp nøkkelen og da stoppet starteren.. Lukta lettere svidd utfor bilen.

Er det innslaget som er brent og "limer", treig returfjær eller kan det være tenningslåsen?? Låsen er ikke helt frisk.. Kan ta ut nøkkelen i fart og stoppe bilen med hva som helst.. Må ha nøkkel for å starte...

Håper på konstruktive innspill.. I mellomtiden skal jeg ha verktøy klar i bilen for å skru av batteripolen...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#2 ready4-runner

ready4-runner

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 856 Innlegg:

Posted 27 February 2008 - 09:44

Er ikke sikkert innslaget er brent men det kan hende at det er fullt i rust og drit pell ned startern og rengjør stempelet til innslaget med fint pussepapir og olje visst det er rust på den.
Se om det hjelper, må sikkert demontere en av delen for å finne ut hva som forårsaker at starteren henger


Lykke til smile.gif
Lykkelig eier av en 02 Duramax Silverado

#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 27 February 2008 - 13:24

Nå har jeg hatt av starteren.. Hatt av innslaget som var fullt av seig grease og gørr.. Fikk ikke demontert selve kontakten.. Sprayet elektrorens iini der og skrudde sammen.. Funker nå iværtfall.. Får se om den får et "tilbakefall"..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#4 ready4-runner

ready4-runner

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 856 Innlegg:

Posted 27 February 2008 - 15:18

Litt rens pleier å hjelpe bremserens er gode ting på sånne ting.

Bra det ordner seg
Lykkelig eier av en 02 Duramax Silverado

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 27 February 2008 - 17:21

Skal det i det hele tatt gå ann å demontere selve kontaktoren?
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 Snømannen

Snømannen

    Hitech redneck

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 27 February 2008 - 23:03

Nøyaktig det samme skjedde med vår MF 375, starteren var smurt med gris, og i skogen i 30 spek ble det fettet ganske seigt. Vi måtte slå på starteren med en skiftenøkkel for at den skulle stoppe.

Og ja, kontaktoren skal det gå an å demontere for å skifte kontaktene. Hvis jeg ikke er helt på bærtur, tror jeg en skal skru hele kontaktorhuset med ei stor rørtang rofl.gif

Edited by Snømannen, 27 February 2008 - 23:08.

_____________________



Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere