Gå til innhold



Foto

Er dette chassi nr. mit? Patrol 1986


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 13:00

Da jeg begynner å tvile på den bilen jeg nylig kjøpte, som var EU-godkjent da, som jeg nekter å tro den er! Den kommer med flere tekniske feil, og er neppe godkjent! Det merkeskiltet under panseret stemmer vel og merke, men etter å ha lest på forumet her om chassi nr. begynner jeg å tvile. Så tegn til rust på ramma, høyere side forran framgjulet, og er en bitteliten rusteflekk på ca. 8-9 cm. kanske. Er jo ikke noe særlig rust på det området. Tok avfetning akkurat der så!

Legger ut bildet, og håper noen kan hjelpe meg!

Detter er er Patrol fra 1986-09-17. (hørt at -86 mod. kan variere noe så)

Attached Thumbnails

  • chassi_nr_mitt.jpg

Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com

#2 Jalle_Patrol

Jalle_Patrol

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 17:19

Ramme nr står vanligvis forran hjulet på siden av ramma (Høyre side), ikke oppå ramma slik du har bilde av. Se inn fra siden forran hjulet. dry.gif

Edited by Jalle_Patrol, 11 March 2008 - 17:20.

Ingenting e umulig, d umulige tar bære litt længer ti.....

#3 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 18:20

Er ikke veldig dypt prega, så det kan være litt vanskelig å se. Fant mitt med å bruke stålbørste og CRC.

#4 Eiluf

Eiluf

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 18:36

ja får krype under bilen å sjekke også! Leste her på forumet en plass at det var oppå ramma! Er så vått å jævli ute nå så derfor jeg fant en god unskyldning til å ikke krype under biggrin.gif


Sjekker det om ikke lenge !
Hilsen Eilert!!!

eilertengenes@hotmail.com

#5 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 19:22

QUOTE(Jalle_Patrol @ 11 Mar 2008, 17:19) <{POST_SNAPBACK}>
ikke oppå ramma slik du har bilde av.


Det stemmer ikke helt. På et australsk forum jeg er på så er det flere som har biler med rammenummeret oppå ramma.. Riktignok i Australia....


jeg var hos BT og fikk preget inn mitt på nytt.. Var helt umulig å finne det gamle.. Fant til slutt et par siffer, noe osm var nok til å konstatere at det var korrekt ramme..

Her står chassisnummeret.. Du ser skyggen av forhjulet til venstre i bildet. Du klare rå skimte det nye nummeret nede på vangen. Det orginale står ca 2-3cm lengre opp...


Edited by wazzza, 11 March 2008 - 19:53.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#6 Pættis

Pættis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 12 March 2008 - 19:11

Her er nummeret på min.

Attached Thumbnails

  • Rammenr.jpg