Patrolen lekker litt olje på framaksel, venstre side.
er det en lett jobb å reparere, er det en simring som er gåen eller er det noe annet.

Lekker litt olje på framaksel..
Started by
4x4lav
, Mar 17 2008 06:30
4 replies to this topic
#1
Posted 17 March 2008 - 06:30
#2
Posted 17 March 2008 - 06:36
Hva mener du med at det lekker olje PÅ akslingen?? Lekker det fra motor ned på akslingen eller lekker det FRA akslingen? Hvis det er akslingen som legger ut av knokkelhusene er det litt jobb å bytte.. Hele forakslingen må plukkes ned. Simmeringene sitter inne ved diffen.. Jeg har aldri skurdd traktor før nå så jeg brukte ca 1 dag effektiv skruing.. Går lettere om du har bedre garasje enn meg..
NB! Pass på a ikke miste nålene til nålelageret som sitter inne i knokkelen. Det er løse nåler som kan forårsake storhavari om de kommer inn i CV-leddet...
NB! Pass på a ikke miste nålene til nålelageret som sitter inne i knokkelen. Det er løse nåler som kan forårsake storhavari om de kommer inn i CV-leddet...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#3
Posted 17 March 2008 - 08:24
det er framskselen som lekker litt ja, huff, ett dagsarbe ja, mhmmmm
#4
Posted 17 March 2008 - 12:43
Selve skruingen er ikke noe vanskeli og er "straight forward", men ALT er fullt av olje, grease, sand og anna gørr så jeg brukte jo 1/3-del av tiden på å rense deler og annleggsflater.. Må legge til at jeg bytta alle 4 kingboltlagrene og begge hjullagrene i samme slengen..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#5
Posted 21 March 2008 - 21:45
Bør skifte kingboltlagerne når ein skifter simmeringen, det er som oftest lagerne som gjer atte simmeringene ryker! 
Enkel sak å få til når ein først har gjort det ein gang... Rekner med det er nokenlunde det samme på gamlepatrolen som det er på y60'en som eg skiftet på!

Enkel sak å få til når ein først har gjort det ein gang... Rekner med det er nokenlunde det samme på gamlepatrolen som det er på y60'en som eg skiftet på!