Gå til innhold



Foto

Nissan Patrol 3,3td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 WikranRacing

WikranRacing

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 09:55

Hei, lurer på om hvor mye disse bilene har lov til og dra lovlig? snakker om en 86 modell.

#2 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 12:27

På 160'en jeg hadde kunne jeg i utgangspunktet kun trekke 2075 kg (samme som bilens egenvekt), men denne fikk jeg oppgradert til 2650 kg.
Ta kontakt med din merkeforhandler og be om en bekreftelse på tilhengervekt, ta med vognkort (for typegodkjennelses nr), deretter drar du med bekreftelsen til tilsynet for å få ny tilhengervekt påført i vognkortet.

Husk bare på at om du kjører med total tilhengervekt over 2075 kg uten å ha oppdatert vognkortet, så er dette likestillt med overlast. Står det ikke i vognkortet, så gjelder det ikke. Enkelt og greit.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#3 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 16:34

I denne tråden kan du laste ned det dokumentet du trenger.

http://www.offroad.n...showtopic=72364

#4 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 19:19

QUOTE(FrankWS @ 7 May 2008, 12:27) <{POST_SNAPBACK}>
På 160'en jeg hadde kunne jeg i utgangspunktet kun trekke 2075 kg (samme som bilens egenvekt), men denne fikk jeg oppgradert til 2650 kg.
Ta kontakt med din merkeforhandler og be om en bekreftelse på tilhengervekt, ta med vognkort (for typegodkjennelses nr), deretter drar du med bekreftelsen til tilsynet for å få ny tilhengervekt påført i vognkortet.


Måtte du bytte krok da Frank?? Jeg har faktisk papirer på 2650 til min bil, men lurer på om kroken er sertifisert til det...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#5 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 21:50

QUOTE(wazzza @ 7 May 2008, 19:19) <{POST_SNAPBACK}>
Måtte du bytte krok da Frank?? Jeg har faktisk papirer på 2650 til min bil, men lurer på om kroken er sertifisert til det...


Selve kroken var godkjent for 3500 kg på min, men jeg kunne likevel ikke overstige 2650 kg.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.