Gå til innhold



Foto

12V dynamo på 3,3TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 03 August 2008 - 01:58

Ser det er flere som har / har hatt problemer med 12V på Patrol 3,3.
Derfor legger jeg ut bilder etter montering av ekstra 12V dynamo i min 3,3.


Oversiksbilde.

Et litt nærmere bilde av festebraketten. Viser også hvor jeg har festet braketten til termoststhuset.

Bilde av strammeren.

Her bytta jeg ut den ene bolten som holder luftfilteret med en som er litt lengere.

Er litt vanskelig å se, men jeg har laget et spor i braketten som er trykt innpå festebraketten til servopumpa.

Batteriet plasserte jeg under baksetet på høyre side.

Dynamoen som er brukt, stammer fra en gammel Mazda 323. Braketten er laget av 8*40 flattjern og festepunktene i 4mm. Hvor strammeren kommer fra, vet jeg ikke, men den er forlenga og bøy til slik at den går rundt slangen til radiatoren.
Har lagt opp ladelampe og voltmeter på dashbordet og ekstra sikringsboks over den gamle.

Håper dette kan være til hjelp for andre som har tenkt på det samme. Det tok meg ca 6 timer å lage og montere opp alt sammen.

#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 August 2008 - 10:23

Veldig bra tråd smile.gif Jeg legger den under FAQ-tråden jeg har laget helt øverst...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#3 pumba

pumba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 03 December 2009 - 14:00

hei jeg kan ikke se bildene her. kan du legge de ut på nytt? eventuelt noen andre som har bilder??
user posted image
Watt elfa...

#4 4x4ing4fun

4x4ing4fun

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 03 December 2009 - 22:59

Får ikke sett bildene jeg heller, men høres ut som om det er samme måten som jeg gjorde det på (etter å ha lest her på forumet). Det jeg oppdaget dog, var at å feste strammingsbraketten til 24 voltsdynamoen (som det var gjort på bildene jeg har sett tidligere), fungerte bra en stund, men så knakk bolten av pga for stor belastning. Isteden for å prøve å forbedre dette festet, sveiset jeg på mere flattjern slik at også stramminga sitter innfestet på samme "ramme" som du monterer 12volt dynamoen i, det har fungert godt enn så lenge =)