Gå til innhold



Foto

Jeep WJ med 3.1td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 08:41

Hei

Ligger en del av disse for salg på nette for tiden, til kjøpbare priser.

Er det noen spesielle fallgroper å tenke på ved evt kjøp av en slik, med kjørelengde mellom 150 å 250 tusen??

Har ikke inntrykk av at en 3.1VM er noen kjempe motor akurat?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#2 Noko tå det råaste

Noko tå det råaste

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 10:24

Jeg har en 2001 WJ med denne motoren som snart har gått 300 000 km og har ikke inntrykk av at dette er dårlige motorer så lenge alle servicer blir holdt. Har inntrykk av at det er motorer med ufullstendig servicehefte som har problemer.

Det som kan være et problem er oljelekkasje i bakkant av motoren, dvs simeringen ved veivakselen. Det er det eneste jeg har hørt kan være ett problem på disse.

Forøvrig er jeg meget godt fornøyd med min, drivstofforbruket er overkommelig. Kjører den helt ned imot 0,8 liter pr.mil på langkjøring. Eneste minuset er litt støy ved kald motor og pådrag.

#3 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 10:55

QUOTE(Noko tå det råaste @ 29 Aug 2008, 10:24) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en 2001 WJ med denne motoren som snart har gått 300 000 km og har ikke inntrykk av at dette er dårlige motorer så lenge alle servicer blir holdt. Har inntrykk av at det er motorer med ufullstendig servicehefte som har problemer.

Det som kan være et problem er oljelekkasje i bakkant av motoren, dvs simeringen ved veivakselen. Det er det eneste jeg har hørt kan være ett problem på disse.

Forøvrig er jeg meget godt fornøyd med min, drivstofforbruket er overkommelig. Kjører den helt ned imot 0,8 liter pr.mil på langkjøring. Eneste minuset er litt støy ved kald motor og pådrag.



E det bra drag i den da??

E det stor forskjell på LIM å Laredo?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4 Noko tå det råaste

Noko tå det råaste

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 29 August 2008 - 11:10

QUOTE(AMan @ 29 Aug 2008, 10:55) <{POST_SNAPBACK}>
E det bra drag i den da??

E det stor forskjell på LIM å Laredo?


Helt greit drag originalt. Forøvrig har jeg kjøpt en chip boks fra USA og da ble bilen mye sprekere og forbruket gikk ned. Denne annbefales!

Det er vel en del mer utstyr på Limited, bla skinninteriør, lakkerte fangere/plastikk rundt bilen. I tillegg har den en annen type diff.brems enn Laredo utgaven om jeg ikke tar helt feil.

Edited by Noko tå det råaste, 29 August 2008 - 11:14.


#5 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 30 August 2008 - 21:15

QUOTE(Noko tå det råaste @ 29 Aug 2008, 12:10) <{POST_SNAPBACK}>
Helt greit drag originalt. Forøvrig har jeg kjøpt en chip boks fra USA og da ble bilen mye sprekere og forbruket gikk ned. Denne annbefales!

Det er vel en del mer utstyr på Limited, bla skinninteriør, lakkerte fangere/plastikk rundt bilen. I tillegg har den en annen type diff.brems enn Laredo utgaven om jeg ikke tar helt feil.


Hvor fant du ECU på bilen som du koblet chip boks til, fikk en chip boks i posten i dag, men er ikke helt sikker på hvor jeg skal koble meg på, hadde vært fint om du kunne gi meg et hint, det er jo litt tidlig å slukke lyset i garasjen.

#6 Noko tå det råaste

Noko tå det råaste

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 30 August 2008 - 21:34

QUOTE(Intimidator @ 30 Aug 2008, 21:15) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor fant du ECU på bilen som du koblet chip boks til, fikk en chip boks i posten i dag, men er ikke helt sikker på hvor jeg skal koble meg på, hadde vært fint om du kunne gi meg et hint, det er jo litt tidlig å slukke lyset i garasjen.


Heisann
Håper du ikke har slukket lyset i garasjen ennå smile.gif
ECU`en sitter under baksetet, nærmere bestemt på venstre side. Du ser med en gang hva som er riktig i forhold til hvilken pin det er når du ser den. Hvis du har varebil må du ta vekk gulvet/platen for å komme til. Enkel jobb. Det følger med "tjuvkoblinger" til å sette på de respektive ledningene. Dette er den enkleste og dårligeste løsningen, annbefaler deg å bruke noe annet enn disse hvis du har mulighet og tid.