Gå til innhold

Foto

Noen med peiling på m6?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Chevypickup

Chevypickup

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 17:28

Hei! Jeg trenger å vite hvilken olje som anbefales og bruke på motoren, girkassen, fordelingskassen og akslingene! Fint hvis det opplyses om mengde også biggrin.gif Bilen er en 68mod m621 med vanlig dieselmotor! MVH fersk M6 eier

#2 LEJensen

LEJensen

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 27 September 2009 - 20:04

Hei, kjørte M6 i 1. gangstjenesten.. Et beist av en bil! Nesten ustoppelig! Vi brukte 10W30 på motor og 80W90 på alt av drivverk. Husker ikke mengden, men på diffene skal olja stå ca 1 cm under påfyllingshullet. Putt inn fingeren og føl deg frem..

#3 Odin62

Odin62

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 11:56

QUOTE(LEJensen @ 27 Sep 2009, 21:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, kjørte M6 i 1. gangstjenesten.. Et beist av en bil! Nesten ustoppelig! Vi brukte 10W30 på motor og 80W90 på alt av drivverk. Husker ikke mengden, men på diffene skal olja stå ca 1 cm under påfyllingshullet. Putt inn fingeren og føl deg frem..

Fy biggrin.gif M6 var da fin den rene luksusvogna . Kom frem der den ville og komfortabel som bare det. Ville heller ha M6 fremfor Mersedesen/volvon . Men tilbake til spærsmålet jeg skal lete gjenom noen papirer fra MMFS IVSØ
Bjørnli

#4 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 13:27

QUOTE(Chevypickup @ 9 Sep 2009, 18:28) <{POST_SNAPBACK}>
Hei! Jeg trenger å vite hvilken olje som anbefales og bruke på motoren, girkassen, fordelingskassen og akslingene! Fint hvis det opplyses om mengde også biggrin.gif Bilen er en 68mod m621 med vanlig dieselmotor! MVH fersk M6 eier

Bruk 15w/40 Mineralsk api-c4 olje på motorn
i driverket kan du ha på 85W/140 girolje

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF

#5 Chevypickup

Chevypickup

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 92 Innlegg:

Posted 28 September 2009 - 20:15

Okei.. takker for svar:) prata med en dreven m6 kar som anbefalte 10w30 på motor å 80w90 på drivlinja.. Funker sikkert bra med alternativet ditt også Biringen, men har allerede skaffa olja!

Det som er problemet mitt nå er at jeg har bare 1 kjetting hehe:S Mangler altså da 5stk! Noen m6 folk som har no kjettinger dere ikke har bruk for?
eller vet om hvor det går an å skaffe til en vettug pris?

#6 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 30 September 2009 - 18:55

QUOTE(Chevypickup @ 28 Sep 2009, 21:15) <{POST_SNAPBACK}>
Okei.. takker for svar:) prata med en dreven m6 kar som anbefalte 10w30 på motor å 80w90 på drivlinja.. Funker sikkert bra med alternativet ditt også Biringen, men har allerede skaffa olja!

Det som er problemet mitt nå er at jeg har bare 1 kjetting hehe:S Mangler altså da 5stk! Noen m6 folk som har no kjettinger dere ikke har bruk for?
eller vet om hvor det går an å skaffe til en vettug pris?

prøv inne her http://www.kjetting.no

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF