Hjelp - Søk - Medlemmer - Kalender
Full Version: Lurer på å bytte bil...
Offroad.no > Biltyper > Chevrolet & GMC
Skauing
Trenger litt bedre plass og har lurt på å bytte ut Tahoen mot en nyere en... Evt. (nå hyler nok alle KORSFEST KORSFEST, unntatt en oppi Eidsvolltraktene da...) prøve en Excursion diesel. Tips, råd osv mottas med takk! smile.gif
Lipton
QUOTE(Skauing @ 23 Oct 2009, 20:41) *
... (nå hyler nok alle KORSFEST KORSFEST, unntatt en oppi Eidsvolltraktene da...) prøve en Excursion diesel.

Næææh... Tilkaller heller den spanske inkvisisjonsdomstolen... Korsfesting for slike uttalelser er lissom litt "mild" reaksjon... laugh.gif

Men seriøst... Det er en lastebil og vil alltid være en lastebil. Spiser forstillingsdeler og støyer som ett steinknuseri... Finn deg i det minste en med V10 Gass/bensin da... Lå en fullsiza Arcticbil på nett for ikke lenge siden...

Skal se om jeg finner linken om den er der ennå...

Hmmm....

Fant den!!

Var visst "bare" bensin den...

MEN JÆVLIG KUL!!!

cool.gif
Skauing
QUOTE(Lipton @ 23 Oct 2009, 20:53) *
Næææh... Tilkaller heller den spanske inkvisisjonsdomstolen... Korsfesting for slike uttalelser er lissom litt "mild" reaksjon... laugh.gif

Men seriøst... Det er en lastebil og vil alltid være en lastebil. Spiser forstillingsdeler og støyer som ett steinknuseri... Finn deg i det minste en med V10 Gass/bensin da... Lå en fullsiza Arcticbil på nett for ikke lenge siden...

Hehe... Truru je har missa den du da???? Hehe... Næggu hæll!! Visst er'n tøff!!!!!! Nå er vel du litt inhabil når det gjelder drivstoffvalg da wink.gif Mr. Bigblock himself!!! Har kjørt 7,3 Powerstroke endel og har egentlig litt sansen for dom motora... Låter tøft, rått og vilt!!! Bare å høgge tak i rattet før du vrir om nøkkeln det, og itte slippe det før du vrir nøkkelen tebars att! Ellers får du aldri tak i det.... Rister bra! smile.gif
Lipton
QUOTE(Skauing @ 23 Oct 2009, 21:02) *
Hehe... Truru je har missa den du da???? Hehe... Næggu hæll!! Visst er'n tøff!!!!!! Nå er vel du litt inhabil når det gjelder drivstoffvalg da wink.gif Mr. Bigblock himself!!! Har kjørt 7,3 Powerstroke endel og har egentlig litt sansen for dom motora... Låter tøft, rått og vilt!!! Bare å høgge tak i rattet før du vrir om nøkkeln det, og itte slippe det før du vrir nøkkelen tebars att! Ellers får du aldri tak i det.... Rister bra! smile.gif

Inhabil?? JEG??? Hah!! wink.gif
Bare fordi jeg liker motorlyd og ikke oljebrennerknokling..? Heldigvis er smaken som baken... Ville vært kjedelig om vi alle ville ha det samme smile.gif

Men FXXX?? Næææh! Jeg står på å stille deg for inkvisisjonsdomstolen... laugh.gif
Ståggå
Vi kan jo bytte tongue.gif
Jeg trenger kortere bil.
Silver@do
Kjøre ford? De der er som å kjøre Dexta fra 60 tallet. Null veiføling. Suburban er gocart i forhold.
Chev_G30
Ja skauing nå skal du høre,hehe...

Jeg synes Excursion min er en av de bedre jeg har kjørt,min er hvertfall stødig å fin....Å dere som sier BLÆH hva er det forno...Dere har vel prøvd 50M nedi veien og opp igjen,den må prøves skikkelig å det tåler den...Min er Bensin/gass å da ikke noe grin om FSD eller annen pumpe møkk...Går stille å maler som ei katte å drar nok de aller fleste 6.5TD med 315 hissige hester som er villige til å ta i et tak når det trengs....Å kan trimmes BRA utenom å tenke på sprekte topper O.L....Men 7.3 er det nok mer drag i enda tror jeg enn bensineren

Mine 2 katter

Syns du skal prøve en jeg skauing smile.gif
KapteinMike
QUOTE(Lipton @ 23 Oct 2009, 21:57) *
Men FXXX?? Næææh! Jeg står på å stille deg for inkvisisjonsdomstolen... laugh.gif

Jeg sier akkurat det samme som lipton tongue.gif
chevydödaren
da har du jo ingen å prate med lenger hvis du kjøper ford da tongue.gif
Chev_G30
Kan prate med meg biggrin.gif
Skauing
Detta går omtrent som forventa ja smile.gif Hehe... Det er en grunn te akkurat Ford.. Har kjørt Excursion endel, 7,3 l såklart. Første inntrykket var en SINNSYKT stor, lang og håpløst ugrei bil. Men, etter noa mil så liksom satte'n seg og det blei faktisk en ålreit opplevelse. smile.gif Sub er uaktuelt, ske'n ha stor bil, ske'n HA stor bil!!! Hehe..
Silver@do

Sammenlign en 04 Suburban 8.1 og en 04 Excursion V10. Tipper du syns Suburban er best.
Chev_G30
QUOTE(Silver@do @ 26 Oct 2009, 23:08) *
Sammenlign en 04 Suburban 8.1 og en 04 Excursion V10. Tipper du syns Suburban er best.

Tipper han syns Excursion er best tongue.gif

+ at den er større cool.gif
Hummer
"kan være at tissen min er liten , men jeg har en svær bil..."

rolleyes.gif
Lipton
QUOTE(Hummer @ 27 Oct 2009, 20:46) *
"kan være at tissen min er liten , men jeg har en svær bil..."

rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif
Chev_G30
QUOTE(Hummer @ 27 Oct 2009, 21:46) *
men jeg har en svær bil..

Det som teller vøtt biggrin.gif

Å mye lys da laugh.gif
StianHdj80
Hei der

Har en jeg jobber sammen med som har excursion arctic truck(minste ombygging) og det er en stødig og god bil å kjøre..Det er en diesel. vel litt lastebil men er stor forskjell på en original en og en ombygd... er som natt og dag.
arne33
nei fy €/"€(Y?)"&€?"/&€?")/€Y!!!!!!!!!!!!!!!

skø ein ha amerikaner, skø de vera gm!!
Silver@do
QUOTE(Chev_G30 @ 27 Oct 2009, 20:19) *
Tipper han syns Excursion er best tongue.gif

+ at den er større cool.gif

Det finnes bare en type FORD, gammel ford...
Kjøp deg en Duramax Crew cab og hiv på kapell. Da har du Excursion bare med GM svingradius og kvalitet....
Dools
Rart med det,
Excursion blir liksom ikke god å kjøre før den har fått full ombygning fra Arctic Trucks.. laugh.gif
Lipton
QUOTE(Dools @ 28 Oct 2009, 15:28) *
Rart med det,
Excursion blir liksom ikke god å kjøre før den har fått full ombygning fra Arctic Trucks.. laugh.gif

Blir'n GOD å kjøre da asså..? Nææh.. Skeptisk! tongue.gif
Fnilsen
Hvorfor ikke gå opp et hakk til Ford Expedition????????
Chev_G30
QUOTE(Silver@do @ 28 Oct 2009, 11:02) *
Det finnes bare en type FORD, gammel ford...
Kjøp deg en Duramax Crew cab og hiv på kapell. Da har du Excursion bare med GM svingradius og kvalitet....

svingradiusen er bedre på excursion enn på subben jeg hadde.....å trenger flere enn 3 seter da
1911
Send et PM til high-lux. Han har Exursion som er gjort noen enkle grep med for rettingsstabilitet. Så du trenger ikke full AT pakke for at bilen skal bli brukbar å kjøre.
Jonass
7,3PS er utrolig gode motorer. Det er jo International som lager disse. Og brukes også i skurtreskere med 500 hk.
Silver@do
QUOTE(Chev_G30 @ 28 Oct 2009, 21:31) *
svingradiusen er bedre på excursion enn på subben jeg hadde.....å trenger flere enn 3 seter da

Det har vært flere Crew caber med over 4 seter til salgs.. Er du heldig finner du en med 6 seter. Svingradiusen på 01+++ Silverado er mye bedre enn på en 99 foreksempel.. Kjenner en med Ford, svingradius og retningsstbilitet er det som går igjen når vi snakker sammen. Han er forbløffet over min Duramax med 315/75-16 hjul, at den er såpass god og kjøre i forhold til sin "danskebåt".
Skauing
Det kommer stadig argumenter for begge deler... Men, nå ske je linke denna tråden til Ford-delen av forumet smile.gif Ske bli artig å se å som skjer der smile.gif
Dools
Smaken er som baken.. wink.gif
Alt avhenger vel i hva man foretrekker å kjøre, og hva som passer lommeboken og behovet.
Her er det bare Cheva.. MEN... hadde jeg hatt råd hadde det jaggu stått en DODGE her gitt.
Som jeg hadde kjørt hver dag med ett svært glis om munnen...

Click to view attachment

Click to view attachment
Chev_G30
QUOTE(Silver@do @ 29 Oct 2009, 10:48) *
Det har vært flere Crew caber med over 4 seter til salgs.. Er du heldig finner du en med 6 seter.

Gidder ikke sitte som sild i tønne...
Silver@do
Man disser ikke GM på GM side... biggrin.gif Skal du skryte FORD finns d forum for sånnt tongue.gif
Litt gøy å fucke opp stemningen laugh.gif
Skauing
QUOTE(Silver@do @ 29 Oct 2009, 21:45) *
Man disser ikke GM på GM side... biggrin.gif Skal du skryte FORD finns d forum for sånnt tongue.gif
Litt gøy å fucke opp stemningen laugh.gif

Søns sånne tråder er artige je, så lenge folk er saklige og tar ting med litt humor... Tråden blir sletta tvert om det blir ufint her, så er det sagt wink.gif
Nitteberg
Litt morro å kjøre forbi i bratte bakker med tung henger cool.gif

blackfeet
Skauing.....den linken på FORD forum skulle du lagt ut her.Den var rå. biggrin.gif
KapteinMike
QUOTE(blackfeet @ 29 Oct 2009, 22:39) *
Skauing.....den linken på FORD forum skulle du lagt ut her.Den var rå. biggrin.gif

legger ut en annen jeg hehehe
http://www.youtube.com/watch?v=n3d2I1dESzE&NR=1
nå med link rolleyes.gif
high-lux

http://www.youtube.com/watch?v=mJe3YOtGzc0
Kenny_g
Er alle disse youtube videone relevante i en saklig vurdering av et bilkjøp?

I så fall kan jo denne være verd å se på.

http://videos.streetfire.net/video/LLY-Ove...wsuit_92219.htm
Silver@do
QUOTE(Kenny_g @ 30 Oct 2009, 13:04) *

Neia, bare for morroskjyld. LLY motorene til duramax har dette problemet med varmgang. Har selv LB7 og den imponerer...
hot-chevy
kjøp suburban mye bedre å kjøre en ford,en nabo har en slik du tenker på,han har nå kosta på luftfjæringer både forran og bak for å få bedre komfor.
RamDodge
QUOTE(Kenny_g @ 30 Oct 2009, 13:04) *

Den videoen er helt herlig. Jeg lurer på om sjåføren i Dodgen var klar over at han var med i et race, han putret bare pent avgårde ha, med en chevygubbe jagende bak med hvite knoker og varselamper blinkende og alarmer tutende:)
Men er ganske utrolig at en person til de grader dokumenterer sin stupiditet og klarer å bruke dette som bevismateriale og i tillegg vinner rettsaken. Er ikke rart at USA går på dunken
Silver@do
Det er vel ingen bil i hele verden som er perfekt. Uansett hvilken bil trådstarteren vurderer bryr meg ikke spessielt. Bare artig å "fyr oppnunner" som vi sier her nord laugh.gif
Men han ba om det da han startet Ford tråden på GM side rolleyes.gif
ready4-runner
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19243596 En helt ok ford da skal du absolutt være mann så
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.