Aiolos
11 Jan 2006, 00:00
Jeg trenger ny tank i båten noen som har synpunkter på å støpe en i glassfiber har sett store fyringstanker i glassfiber så det må jo gå i en båt også.
Iver
"Of all the things I lost, I miss my mind the most"
Gi Gass
Med tanke på byggetid, kostnader og sluttresultat tror jeg at jeg ville gått for en plasttank eller alu..
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."
Tviler på at du klarer å få støpt en tank i vanlig glassfiber som ikke vil "svette" litt diesel igjennom .
Glassfiberen er ikke 110% tett , og ihvertfall ikke etter å ha stått i en hurtiggående båt med mye slag og vridninger .
Og stemmer ikke det at dieseltanker "på land" lukter bra av diesel ?
Til og med plasttanker brukt som septiktank i båt kan begynne å lukte igjennom etter noen år .
Gå heller for en tilpasset tank i plast eller alu som er beregnet for dette.
Ove
amplifier
Var med å tilpasse ein glassfibertank for diesel ein gang .. den hadde ett tykt belegg innvendig.. (så ut som noe plastgreier) .
amplifier..
Play big, Win big, BE BIG
OlavEmil
Hvilken båt er det snakk om (har ikkje peiling på tank, altså, berre nysgjerrig

).
Aiolos
Takker for svar, det var noe sånt jeg tenkte også.
Det får bli rustfritank får krype bak motoren å lage en mal og ta turen til et sveiseverksted.
OlavEmil
Båten er en Junker 22 en lankjølet klassikker som skal ligge i Hellas
http://www.junker22.dk/junkere/junker22B04.htm
"Of all the things I lost, I miss my mind the most"
Rustfri er bra om det er snakk om penger kan du også lage den i stål og er vekten et tema er aluminium et alternativ,men en rustfri tank er vedlikholdsfri og varer minst like lenge som båten,så jeg vil anbefale det
Jon
OlavEmil
13 Jan 2006, 00:00
Fin båt det der, ja

.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.