Fant denne tråden,men denne er låst så oppretter en ny trådpå emnet.
Jeg hadde 240Gden min inne til sjekk hos Biltilsynet og de påla meg å installere setebelter på benkene bak hvis jeg skulle ha den registrert for mer enn en passasjer. Begrunnelsen var at bilen var registrert som buss i forsvaret i -85, og biler som var registrert hos forsvaret i 84 eller senere måtte få montert setebelter hvis de skulle godkjennes sivilt. Jeg syntes dette er litt rart da jeg ikke har hørt om noen andre som har fått dette pålegget og søker derfor hjelp med å skaffe til veie argumentasjon og helst dokumentasjon på at setebelter ikke er påkrevd.
Håper det er noen der ute som kan hjelpe.
Setebelter bak i 240GD
Started by
rugbydude
, Jan 26 2007 22:51
3 replies to this topic
Posted 26 January 2007 - 22:51
Posted 29 January 2007 - 08:11
Nok et eksempel på at enkelte i BT ikke kan jobben sin.
(men lønn skar'em ha.....)
Henvis til pkt 5 i rundskrivet her http://www.hmkf.no/p...er seter GD.pdf
".... det ikke kreves montert setebelter for seter som er langsgående (sidevendte) selv om kjøretøyet er ominnredet."
Dette ble sendt ut 25.Juni 2004 og forklarer hvordan de nye reglene ang. setebelter SKAL tolkes.
mvh
(men lønn skar'em ha.....)
Henvis til pkt 5 i rundskrivet her http://www.hmkf.no/p...er seter GD.pdf
".... det ikke kreves montert setebelter for seter som er langsgående (sidevendte) selv om kjøretøyet er ominnredet."
Dette ble sendt ut 25.Juni 2004 og forklarer hvordan de nye reglene ang. setebelter SKAL tolkes.
mvh
mvh "skjohans"
240GD Ex-Mil
240GD Ex-Mil
Posted 29 January 2007 - 13:33
Mange takk, da håper jeg et lite besøk på traffikkstasjonen løser problemet. Noen som har gjort dette og har tips om hvordan det er lurt å bevege seg i "systemet"? komme på kant med en kontrollør er det siste jeg vil, nest etter å sette inn belter, hehe
Posted 19 February 2007 - 11:50
Jeg skrev en enkel mail til statens vegvesen for å få klarhet i reglene rudnt setebelter og mottok i dag en hyggelig teleon hvor det ble slått fast at det ikke er behov for setebelter når bilen skal omregistreres.
Håper dette er til hjelp for andre hvis dere skulel komme i samme siutajon, og takk til States Vegvesen for hyggelig svar:-)
Håper dette er til hjelp for andre hvis dere skulel komme i samme siutajon, og takk til States Vegvesen for hyggelig svar:-)