Noe jeg alltid har ønsket meg er parklys i PIAA lyktene. Vet det er mange som har borret inn parklys i reflektorene. Jeg er litt usikker på hvordan dette påvirker reflektoren over tid, med tanke på at den kanskje sprekker, rust etc.
Har i lengre tid gått rundt og tenkt på hvordan dette kunne løses. Og for noen uker siden kom jeg på løsningen…. I beste Rema 1000 versjon…..det enkleste er ofte det som man ikke tenker på. Denne er nå utprøvet og fungerer etter intensjonen.
Du trenger følgende:
H4 pære
1 stk diode ultravit, 30mA 3.5v (Clas Ohlson art nr 36-1208, evt www.ledteknikk.no)
1 stk diode kontakt med motstand på 470 (www.ledteknikk.no)
1 stk borr 5mm

(mobilbilde)
Det er så enkelt at til og med jeg fikk det til…..borr hull i H4 pæren, lag det på en slik plass at det ikke kommer i konflikt med festeordningen til lykten.

(mobilbilde)

(mobilbilde)
Dioden er på 5mm, så den lar seg presse inn med litt trykk, sitter som støpt. Så er det kun å sette kontakten på dioden, tre ledningene ut gjennom lyktehuset og koble til park.

(mobilbilde)
Disse diodene finnes i mange farger, blå, grønn, rød, gul og ultravit. Bildet er med blå, men har satt i ultravit nå.
Eneste ulempe jeg ser, er at ved skifte av H4 pære så må den borres igjen.
Beklager den elendige bildekvaliteten....
Edited by Chevy-LPG, 27 November 2007 - 23:24.