hei!
jeg spurte til forskjellig firma om LPG anlegg til min volvo og det jeg fikk en god svaret fra en firma da: 12500kr +mva ferdig montert med en tank av 100lt !!!!!!
hva dere tenker på det da?
jeg tenkte på det fordi kanskje jeg skal kjope en hytta og skal flytte inne skogen å bo der...........de er oxo bussen næresten men med en daglig bruks bil er bedre,fordi det ligger 25km fra jobben min da.
jeg var tenke å kjøpe en extra bil(jimny) men skulle være dyr så kanskje å montere en LPG anlegg skulle være bedre..............ELLER?
VOLVO FELT med LPG anlegg
Started by
METALLER
, Jul 02 2008 07:25
2 replies to this topic
Posted 02 July 2008 - 07:25
HEAVY TERRAIN
NIVA ONLY !!!
men nå:
KONGEN AV SKOGEN ER PÅ VEI!!!!
NIVA ONLY !!!
men nå:
KONGEN AV SKOGEN ER PÅ VEI!!!!
Posted 08 October 2008 - 18:09
det ligger en B18 med gassanlegg til salgs på Autodb. Kr 5000!
Dette anlegget kommer fra en flyplass puller-traktor.
Det er vel noe enklere enn det du får kjøpt som etterutrustningsanlegg på biler.
Kun industriflaske og dermed ikke mulig å fylle slik som andre biler på bensinstasjonen.
Men slikt kan kanskje kjøpes fra firmaet du nevnte?
Jeg bød han 1500 for gassanlegget uten motor. Han var ikke interessert i det,
mente 2000 kunne være passelig. Selv kjører jeg ikke så mye med gammelvolvon,
så jeg har ingen økonomiske motiver, men det hadde jo vært kult da..!
tror jeg satser på trimming og turbo i stedet.
Hvordan det fungerer med gassanlegget vil jeg ikke begi meg ut på....
Dette anlegget kommer fra en flyplass puller-traktor.
Det er vel noe enklere enn det du får kjøpt som etterutrustningsanlegg på biler.
Kun industriflaske og dermed ikke mulig å fylle slik som andre biler på bensinstasjonen.
Men slikt kan kanskje kjøpes fra firmaet du nevnte?
Jeg bød han 1500 for gassanlegget uten motor. Han var ikke interessert i det,
mente 2000 kunne være passelig. Selv kjører jeg ikke så mye med gammelvolvon,
så jeg har ingen økonomiske motiver, men det hadde jo vært kult da..!
tror jeg satser på trimming og turbo i stedet.
Hvordan det fungerer med gassanlegget vil jeg ikke begi meg ut på....
Posted 08 October 2008 - 21:01
Har bilen skilter så husk fristen med 1.april 2009 for godkjenning.
Dette er jo da tydeligvis et gammelt anlegg, tipper det er et venturieanlegg. Disse kostet på en V8 en 22000.- nytt når det var moderne ferdig montert. Vedkommende blir her evt kvitt et eldre anlegg, men får full pris for monteringen, som seg hør og bør.
Synes ikke den prisen var avskrekkende, men synes nesten det er mer prutbart med tanke på anleggstypen da disse ikke var helt optimale, slik som dagens med injection er. På se at den er inkl gokjenning hos BT.
Dette er jo da tydeligvis et gammelt anlegg, tipper det er et venturieanlegg. Disse kostet på en V8 en 22000.- nytt når det var moderne ferdig montert. Vedkommende blir her evt kvitt et eldre anlegg, men får full pris for monteringen, som seg hør og bør.
Synes ikke den prisen var avskrekkende, men synes nesten det er mer prutbart med tanke på anleggstypen da disse ikke var helt optimale, slik som dagens med injection er. På se at den er inkl gokjenning hos BT.
Edited by Chevy-LPG, 08 October 2008 - 21:05.