Gå til innhold



Foto
- - - - -

Lars Pajero prosjekt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Lars Inderøy

Lars Inderøy

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 13 December 2009 - 02:20

Hei

Da tenkte jeg å slenge meg på her!
Akkurat gått til anskaffelse av en lekebil:p har kjøpt meg en pajero 1987 modell 2.6 Bensin. runda ca 280, så bilen er godt brukt.

Hjulbuene er relativt ihjel rusta, men trossalt er jeg faktisk positiv overrasket over karroseriet.
Bakfangeren er helt rusta ut! hvis noen har en liggenede ta gjerne kontakt:)

Planene for bilen er rett og slett å lage en hardbarka 4x4, med 35", offroad verden er relativt nytt for meg, men er ikke redd for å satse litt.
Roof rack med lys, vinsj osv.

Har gått til angrep på rusten i hjulbuene i første omgang og dratt ut all interiøret.

Tar gjerne imot tips, har lest en del på forumet om pajero og har fått med med problemet med girkassen, så er litt engstelig for den og motoren. men har ingen ulyder og klage på annet en at motor ikke er helt god på tomgang. hvis jeg lar den stå på tomgang så dauer den etterhvert, og for å få start på den etterpå må jeg kline gassen i bånn og file. er dette problemet med forgasseren jeg har lest så vidt om og hva i tilfelle er "feilen" på forgasseren?

Attached Thumbnails

  • 07__939992266.jpg
  • 07_401007649.jpg
  • Bilde065_1.jpg

Edited by Lars Inderøy, 13 December 2009 - 02:29.


#2 Lars Inderøy

Lars Inderøy

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 13 December 2009 - 02:28

Litt bilder av hjulbuene, er midt i eksamens tiden nå så skjer ikke altfor mye før neste helg.

Attached Thumbnails

  • Bilde067_1.jpg
  • Bilde069_1.jpg


#3 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 13 December 2009 - 12:18

Gratulerer med ny bil og velkommen til forumet. Lurte litt på denna sjøl, men det blei litt langt til Trysil.. LYKKE TIL! dribble.gif
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#4 Lars Inderøy

Lars Inderøy

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 13 December 2009 - 14:22

Takk for det! Ja Trysil er aboslutt langt, men ble møtt på halvveien i Hamar:P og fikk en god pris smile.gif

#5 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 13 December 2009 - 19:45

QUOTE(Lars Inderøy @ 13 Dec 2009, 14:22) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for det! Ja Trysil er aboslutt langt, men ble møtt på halvveien i Hamar:P og fikk en god pris smile.gif


Ja det vil jeg tru, han kællen hadde mista lappen så han trengte vel ikke bil på noen dager...Bilen ser jo utrolig bra ut utvendig da i motsetning til 90% av andre ubehandla pajeroer (stor fare for å få pajero gjengen på nakken nå laugh.gif )

"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#6 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 14 December 2009 - 17:05

QUOTE(SPYDEBERGSKRENS @ 13 Dec 2009, 20:45) <{POST_SNAPBACK}>
Ja det vil jeg tru, han kællen hadde mista lappen så han trengte vel ikke bil på noen dager...Bilen ser jo utrolig bra ut utvendig da i motsetning til 90% av andre ubehandla pajeroer (stor fare for å få pajero gjengen på nakken nå laugh.gif )


har hatt 3stk pajeroer selv ...eller skal vi si 1.5? wink.gif

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#7 Lars Inderøy

Lars Inderøy

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 15 December 2009 - 00:36

Jeg har ikke åpnet forskjermene enda, planen er å gjøre det i morgen. Ser det bra ut så tror jeg muligens jeg har vært relativt heldig.

Noen som har et godt tips til rust behandling av rammen? kunne jo pelt alt fra hverandre ja og sandblåst, men nå er det bare overflate rust jeg har sett. Finnes utallige anti rust ditt og datt, men hva er best og male på etter at jeg har børste av overflate rusten ?

Til de som har sveiset litt rust osv, hva er best tykkelse og bruke på stålet? har noe 2 mm liggende litt usikker hvordan det er å jobbe med. Om jeg kanskje skulle fått noe 1,5mm?