Skal forhåpentligvis på EU-kontroll i morgen så jeg får skilt med en gang over nyttår, men varmevifta virker ikke.
Det har vært mye rart med det elektriske etter et motorbytte fra bensin til diesel. Målte og fant ut at det ikke var strøm til bryteren. Prøvde meg på en cowboyløsning og tok krypstrøm fra sigarettenneren. Virket fortsatt ikke! Noen som vet hvor vifta sitter, og evt hva som er årsaken?
Hjelp! Vifte til varmeapparat virker ikke.
Started by
ErikSimo
, Dec 20 2009 20:12
3 replies to this topic
#1
Posted 20 December 2009 - 20:12
#2
Posted 20 December 2009 - 20:14
QUOTE(ErikSimo @ 20 Dec 2009, 20:12) <{POST_SNAPBACK}>
Skal forhåpentligvis på EU-kontroll i morgen så jeg får skilt med en gang over nyttår, men varmevifta virker ikke.
Det har vært mye rart med det elektriske etter et motorbytte fra bensin til diesel. Målte og fant ut at det ikke var strøm til bryteren. Prøvde meg på en cowboyløsning og tok krypstrøm fra sigarettenneren. Virket fortsatt ikke! Noen som vet hvor vifta sitter, og evt hva som er årsaken?
Det har vært mye rart med det elektriske etter et motorbytte fra bensin til diesel. Målte og fant ut at det ikke var strøm til bryteren. Prøvde meg på en cowboyløsning og tok krypstrøm fra sigarettenneren. Virket fortsatt ikke! Noen som vet hvor vifta sitter, og evt hva som er årsaken?
Prøv å ohme vifta eventulet sjekke hvor god jording du har
Nissan Navara D40 2,5TDIC
Nissan Patrol GR Y60 2,8TDIC 37" 91-mod. lang
Mitsubishi Pajero 2,5TDIC 32" 89-mod. kort
X - Ford Mondeo 2,0TDCI 130HK 03-mod stv
X - Ford Escort 1,8TD 97-mod
X - Volvo 740TIC 2,3L 220HK 85-mod
Nissan Patrol GR Y60 2,8TDIC 37" 91-mod. lang
Mitsubishi Pajero 2,5TDIC 32" 89-mod. kort
X - Ford Mondeo 2,0TDCI 130HK 03-mod stv
X - Ford Escort 1,8TD 97-mod
X - Volvo 740TIC 2,3L 220HK 85-mod
#3
Posted 21 December 2009 - 01:22
Takk for raskt svar! Fant en kontakt som ikke var skikkelig satt sammen oppe ved vifta.
Måtte alikevell ha krypstrøm, men nå blåser den i allefall! Ålrait det, når termometeret står på 15 blå..
Måtte alikevell ha krypstrøm, men nå blåser den i allefall! Ålrait det, når termometeret står på 15 blå..
#4
Posted 21 December 2009 - 17:42
QUOTE(ErikSimo @ 21 Dec 2009, 01:22) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for raskt svar! Fant en kontakt som ikke var skikkelig satt sammen oppe ved vifta.
Måtte alikevell ha krypstrøm, men nå blåser den i allefall! Ålrait det, når termometeret står på 15 blå..
Måtte alikevell ha krypstrøm, men nå blåser den i allefall! Ålrait det, når termometeret står på 15 blå..
28minus da jeg dro på arbei imorgen da var det greit med både kupevarmer og motorvarmer; p
Nissan Navara D40 2,5TDIC
Nissan Patrol GR Y60 2,8TDIC 37" 91-mod. lang
Mitsubishi Pajero 2,5TDIC 32" 89-mod. kort
X - Ford Mondeo 2,0TDCI 130HK 03-mod stv
X - Ford Escort 1,8TD 97-mod
X - Volvo 740TIC 2,3L 220HK 85-mod
Nissan Patrol GR Y60 2,8TDIC 37" 91-mod. lang
Mitsubishi Pajero 2,5TDIC 32" 89-mod. kort
X - Ford Mondeo 2,0TDCI 130HK 03-mod stv
X - Ford Escort 1,8TD 97-mod
X - Volvo 740TIC 2,3L 220HK 85-mod