http://www.finn.no/f...&pos=26&rub=202
Prisen på den her var ikke dårlig. 320 motoren er jo ganske bra.
http://www.finn.no/f...&pos=36&rub=202
"Siste som er ombygd?" Han her er ikke akkurat en kjenner.
2 g-vogner
Started by
adynge
, Mar 15 2004 00:00
4 replies to this topic
#1
Posted 15 March 2004 - 00:00
#2
Posted 22 March 2004 - 00:00
Skjønnte ikke helt logikken til denne bilselgeren.
Hvis ramma til en bil er 1981-modell, så kan man på et vis kalle den for 81-modell, ikke sant, selv om alle de andre delene er byttet... Den er hvertfall ikke førstegangsreg. i 94.
Hvis en bil har kjørt 100.000 km, men motoren har havarert, (og den er byttet for 24.000 km siden), da har jo fortsatt bilen 100.000 km på seg !!!!
Dessuten var jo prisen litt av en drømmepris, hvertfall etter min smak,
Ombygde biler bruker jo også å være litt mindre verdt enn originale biler.
Hvis ramma til en bil er 1981-modell, så kan man på et vis kalle den for 81-modell, ikke sant, selv om alle de andre delene er byttet... Den er hvertfall ikke førstegangsreg. i 94.
Hvis en bil har kjørt 100.000 km, men motoren har havarert, (og den er byttet for 24.000 km siden), da har jo fortsatt bilen 100.000 km på seg !!!!
Dessuten var jo prisen litt av en drømmepris, hvertfall etter min smak,
Ombygde biler bruker jo også å være litt mindre verdt enn originale biler.
#3
Posted 22 March 2004 - 00:00
Hvis ramma er fra 81, så er bilen en 81-modell! Det var jo hele poenget med å bygge om fra 460 til 463 så lenge det var lovlig. De heldiggrisene som har en 79 ramme som er plombert kan snart kjøre rundt i en veteranbil-registrert G55AMG...
Når det gjelder prisene så er de i høyeste laget, men her har vi igjen et G-fenomen. Det er tilstand som avgjør pris mer enn noe annet og hvis disse bilene er ombygd av f.eks. Fjeldstad så er de antageligvis i bedre stand enn en original bil. Men for all del...jeg synes ikke at prisen for en tidlig 463 er verdt å betale så lenge den ligger på over 200 000.
300GD STT 33"
Når det gjelder prisene så er de i høyeste laget, men her har vi igjen et G-fenomen. Det er tilstand som avgjør pris mer enn noe annet og hvis disse bilene er ombygd av f.eks. Fjeldstad så er de antageligvis i bedre stand enn en original bil. Men for all del...jeg synes ikke at prisen for en tidlig 463 er verdt å betale så lenge den ligger på over 200 000.
300GD STT 33"
#4
Posted 22 March 2004 - 00:00
Får bare håpe mercedes velger ikke stopper produksjonen så vi også kan få nytte av ombyggnings metoden.
Men når du først skal bygge om, hvorfor gå for en fislete g55amg med skarve 476 hester når barbus sin nye v12 har 610hk og litt over 1000 nm.
Men når du først skal bygge om, hvorfor gå for en fislete g55amg med skarve 476 hester når barbus sin nye v12 har 610hk og litt over 1000 nm.
#5
Posted 22 March 2004 - 00:00
Ja den er rå