FELGER
#1
Posted 13 March 2010 - 18:31
Jeg legger ved et par bilder av min G-wagen og håper dere kan komme med innspill på hva slags felger som vil passe best på denne bilen. Tenker at jeg ønsker store felger, men har hørt at 20" er max str da man trenger mye gummi pga kjørekomfort. Jeg tror jeg ønsker å lakkere felgene sorte eller i bilens farge. HVA SYNES DERE??
Jeg tar gjerne imot andre tips om hvordan bilen kan se finere ut. Tenker også på å sote rutene, men vet ikke helt hvilken tone og hvor mange vinduer jeg skal sote.
#2
Posted 13 March 2010 - 18:44
Lost in Iceland.....
#3
Posted 13 March 2010 - 19:48
nielsa
G300TD
#4
Posted 13 March 2010 - 19:51
Lost in Iceland.....
#5
Posted 13 March 2010 - 20:08
nielsa
G300TD
Hehe ok! De er kjedelige jo. 16"? Er det ikke finere med noen 20" felger? kanskje amg....
#6
Posted 13 March 2010 - 20:32
I mine øyne?. NEI.
Denne typer biler skal ha litt gummi. Jeg synes "lavprofil" dekk er direkte stygt på disse (og lign som pickup)
Ville beholdt de du har.
#7
Posted 13 March 2010 - 22:30
Denne typer biler skal ha litt gummi. Jeg synes "lavprofil" dekk er direkte stygt på disse (og lign som pickup)
Ville beholdt de du har.
Smaken er vel som baken ........ den er delt . Bilen min med 22" Avarus
http://www.avaruswheels.com/index.htm
Jeg har 4 stk xon crom felg i 20 " i boltsirkel 5x108 som kan borres til 5x130, innpresset er 43 . Hadde tenkt å sette disse på gammel bilen . Kan selge disse for et greit bud . Felgene er nye .
http://www.discounte...amp;SnipID=3700
Synes vel at bilen min nå med 18" ser ut som om det er moped hjul på den .
Skal du ha store hjul ( 305/70x16 ol. ) i BF Mud eller tilsvarende er dette greit med 16 ", men med standard størrelse blir det penere med store felger .
Mitt syn
#8
Posted 13 March 2010 - 23:38
Merk at du kan bruke felger fra Ssang Yong Rexton XVT. Til disse finnes det endel i størrelsen 18"+.
#9
Posted 14 March 2010 - 10:42
Merk at du kan bruke felger fra Ssang Yong Rexton XVT. Til disse finnes det endel i størrelsen 18"+.
OK! godt å høre det med komforten. jeg har merket at G er en stiv bil:)
#10
Posted 14 March 2010 - 11:04
Neida, Geländewagen er ikke stiv, isåfall ikke en 463, det finnes mange typer fjærer til bilen, har noen byttet?
Knekte fjærer gjør også bilen stiv. Støtdemperne kan være forsterket, gamle, stive dekk og feil lufttrykk endrer også endel.
#11
Posted 14 March 2010 - 13:02
Den gamle, 80 modellen er en pine på humpete veg. Man trenger regelrett nyrebelte, understellet SLÅR og BANKER noe inne i hampen.
Min litt nyere, altså 88 modellen er som å kjøre ørkenskip. Nesten som en Oldsmobile Cutlass Cruiser for de som har rattet noe sånt.
Det er ingen feil på den gamle. Har også forsøkt 3 ulike dekksett. Jeg mistenker at fjørene mister " spensten " etter XX år. Det er ingen brudd, og demperne har jeg tatt av og sjekket, de virker bra.
Så ja, det er forskjeller, og jeg antar det meste ligger på fjørene.
Lost in Iceland.....
#12
Posted 14 March 2010 - 13:53
Den gamle, 80 modellen er en pine på humpete veg. Man trenger regelrett nyrebelte, understellet SLÅR og BANKER noe inne i hampen.
Min litt nyere, altså 88 modellen er som å kjøre ørkenskip. Nesten som en Oldsmobile Cutlass Cruiser for de som har rattet noe sånt.
Det er ingen feil på den gamle. Har også forsøkt 3 ulike dekksett. Jeg mistenker at fjørene mister " spensten " etter XX år. Det er ingen brudd, og demperne har jeg tatt av og sjekket, de virker bra.
Så ja, det er forskjeller, og jeg antar det meste ligger på fjørene.
Har en Oldsmobile Cutlass cupe å den er faktisk som et ørkeskip som du sier!
#13
Posted 14 March 2010 - 14:54
#14
Posted 14 March 2010 - 15:51
OK. De blir harde ?
( Ser tilsynelatende OK ut.. )
Initium
Lost in Iceland.....
#15
Posted 14 March 2010 - 17:00
#16
Posted 14 March 2010 - 20:25
Ved å bytte disse,er man avhengig av presseverktøy?
#17
Posted 14 March 2010 - 20:47
Sikre kilder sier at det går å legge den nye foringa på den gamle, og deretter presse ut den gamle og inn den nye samtidig.
Lost in Iceland.....
#18
Posted 14 March 2010 - 21:53
Sikre kilder sier at det går å legge den nye foringa på den gamle, og deretter presse ut den gamle og inn den nye samtidig.
Det hender at det går bra, men krever både nøyaktighet og litt flaks. Dreiebenk er kjekt å ha! Da dreier man en tolk som passer eksakt, og sparer masse trøbbel.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#19
Posted 15 March 2010 - 23:11
Sikre kilder sier at det går å legge den nye foringa på den gamle, og deretter presse ut den gamle og inn den nye samtidig.
Blander meg frekt og freidig inn her fordi jeg nettopp har gjort denne jobben. Det jeg fant ut var at å få ut de gamle var ganske greit, men de har vært satt inn med en slags "lock-tite", eller egentlig noe mer gummiakrig stoff. Anbefalingen går på å skrape ut dette stoffet først og så legge nye lock-tite på og presse inn de nye foringene.
Jeg brukte enorm kraft(!) på å få inn den første (uten å fjerne stoffet), men den andre gikk lettere. (nådde bare en side i denne omgang). Jeg brukte ikke presse, men jekk oppunder en planskive og slegge å slå med, med de gamle foringene som tolk. Fy faen for et leven! Og så på en søndag aften da gitt!
Jeg anbefaler også å skifte langslenker-gummiene som etter mange år har stivnet i sammentrykket stilling.
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#20
Posted 16 March 2010 - 00:56
Jeg brukte enorm kraft(!) på å få inn den første (uten å fjerne stoffet), men den andre gikk lettere. (nådde bare en side i denne omgang). Jeg brukte ikke presse, men jekk oppunder en planskive og slegge å slå med, med de gamle foringene som tolk. Fy faen for et leven! Og så på en søndag aften da gitt!
Jeg anbefaler også å skifte langslenker-gummiene som etter mange år har stivnet i sammentrykket stilling.
Hvorfor skal man smøre noe på dette, det høres HELT feil ut og hva er Loctite? Loctite er et firmanavn med noen tusen produkter i sortimentet, det blir som å si at du kjører en Daimler AG, kjører du da nyeste Mercedes-Benz Actros eller en F-CELL Roadster med Hybrid Drive...???
Jeg ville heller ikke slått inn disse foringene, da skader man stålforingen gummien er festet i, de skal presses inn. Jeg presset ut mine med 8-10 tonn, de nye ble presset inn med ca 6 tonn. Stagene er faset på den ene siden så foringen lettere retter seg opp for å gå inn, kanten på foringen tror jeg også var faset. Det enkleste er å få ut de gamle foringene, man sager bare gjennom gummien og litt i ytterste stålringen, så kan man meisle sund stålringen så den mister spennet. Godt verktøy er halve arbeidet!
Edited by Horch, 16 March 2010 - 01:07.