Gå til innhold



Foto

Hvor store dekk er det plass til på en L200 1996 uten store modifikasjoner?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 4x4turbo

4x4turbo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 10 August 2010 - 23:46

Heysann. har en mitsubishi l200 jeg har tenkt å kjøpe nye dekk til.

Lurer på hvor store dekk det er plass til på bilen uten store modifikasjoner??

Takker for svar:)

#2 Pajexe

Pajexe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Innlegg:

Posted 10 August 2010 - 23:52

Årsmodell hadde gjort vurderingen litt lettere wink.gif Men tror vel 31"x10,5" er maks på l200. Mener å huske at det er trangt om plassen foran smile.gif

#3 4x4turbo

4x4turbo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 10 August 2010 - 23:55

QUOTE(Pajexe @ 11 Aug 2010, 00:52) <{POST_SNAPBACK}>
Årsmodell hadde gjort vurderingen litt lettere wink.gif Men tror vel 31"x10,5" er maks på l200. Mener å huske at det er trangt om plassen foran smile.gif

det er en 1996 mod ja er litt trangt om plassen forran.
vet du hva som skal til for å heve den forran da?

#4 Pajexe

Pajexe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Innlegg:

Posted 11 August 2010 - 12:03

Nå er jeg litt ustø på l200, men det er mye likt som på pajero. Heve kan du gjøre på flere måter. Billigmåten er å bruke bodylift på hytta og kassa. Da må du heve festene på fangeren og forlenge girspaker og bytte til lengre bremseslanger. Sannsynligvis er det vanskelig å finne dette til din bil, så her må du telle antall karosserifester, og bestille et sett beregnet på annen biltype (sikkert hilux) med rett antall klosser. Hvis ikke boltene er lange nok kjøper du nye hos en jernvarehanler. Måte nr to er å skru opp på torsjonsfjørene og bruke sjakler bak. Dette er vel likt som på pajero trooor jeg, så her søker du bare litt inne på forumet, så finner du framgangsmåten fortalt 250 ganger i ulike poster wink.gif Evt tar du fram vinkelsliperen, og kapper plass til større hjul cool.gif Du må sikkert uansett frisere litt i innerskjermer når du øker hjuldimmen. Evt kan du kjøpe komplett hevesett, meen det koster en haug med riksdaler, og det er vel uansett ikke godkjenning på dette til den aktuelle bilen.

Håper du blei litt klokere! wink.gif Anbefaler også å bruke søkefunksjonen her inne på mitsubishi-forumet. Tok en titt selv, og det er masse poster om l200! Lykke til smile.gif

#5 pajo

pajo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 815 Innlegg:

Posted 11 August 2010 - 12:13

Er akkuratt samma som Pajero når det gjelder torsjon og bladfjærer smile.gif

Jeg har 235/75-15 på 8" felg med 0 i innpress, det er 1cm fra å subbe i skvettlappen ved full sving wink.gif

Men jeg har prøvd med både 33" og 31" på den, og 33" er bare å glemme å ha foran uten breie breddere, slegge og vinkelsliper. 31"ere på orginal Pajero alufelg stakk noen cm utenfor skjermene på min, men subba ingen steder wink.gif Bak kan du sette på nesten hva du vil, der er det plass til det meste tongue.gif